Ja die! Ik zeg nog steeds vaak 'servet'. Inmiddels werk ik met kinderen en vinden ze het juist grappig dat ik dat zeg want daar vinden ze het gewoon een slabber. Maar het zit er ingebakken bij mij .
We zijn wel consequent dames . Een soortgelijk topic als dit komt echt twee keer per jaar voorbij op zp. Maar de antwoorden zijn echt altijd exact hetzelfde .
Hm maar toch beter dan onderkantje. Zeg gewoon ‘ik wil nog even naar je hechtingen kijken.’ Volstaat ook prima.
Ja jak . Dat zei moeder Kraan van een huis vol in het eerste seizoen in de supermarkt tegen haar kinderen over tomaatjes...dan gaan we die straks lekker 'opsmikkelen' brrrrr . Edit....of zei ze nou 'oppeuzelen' ? .....volgens mij was het die! Nog erger!
Oh en mijn moeder zei 1x na de bevalling van mijn oudste onderkantje (volgens mij ging het om maandverband). Ik heb gezworen dat ze niet meer welkom was bij ons thuis als ze dat woord nog 1x zou gebruiken. Holy Mother of God. Ik vind dat echt zó vreselijk. Daar krijg ik dus echt letterlijk jeuk van!
Ja dat of mensen tegen hun hond: ‘Heb je lekker poepje gedaan?’ mensen. Gebruik lidwoorden als je zo’n woord als zelfstandig naamwoord wil gebruiken. Kwam ik aan tegen onze hond vroeger: ‘Kom Stef, je moest toch bouten?’ het is een huisdier. Come on.
Spruit... voor een baby. Dit is het meest vreselijke woord in mijn beleving. En inderdaad “me” en “wilt”. Eigenlijk alle taalfouten op basisschool niveau. “zit je er doorheen?” Flabbergasted
Nou, echt. Deze week stond er een vrouw hier langs de weg met haar hond te praten alsof haar kind niet wilde luisteren. “Waarom doe je dat nou? Ik vind dit niet leuk.” Het is een dier, geen mens.
+1 +1 +1. Waar komt dit ook vandaan? Als kind speelde ik schooltje. Of winkeltje. Je weet wel. Dan liet ik mijn fantasie de vrije loop en stond ik voor mijn imaginaire klas en gaf ik les aan onzichtbare kinderen. Of verkocht ik iets aan mijn moeder, de klant, die wel gepast moest betalen terwijl ik vroeg of ze ook zegels spaarde. Dát is schooltje. Of winkeltje.
gaat ie mee? PlasJE doen? Kom maar schat. Kom maar bij mama. Aaahhhhhhh je hebt hoop ik voor je geen hond gebaard toch? Het is je baby niet. Idd. HET is een hond.
Oooh, nog 1. Mensen die 'alles geven'. Volgens mij is dat gewoon je best doen. Bij ik heb alles gegeven of ik heb er alles voor over, verwacht ik dat je ook je baan/huis/etc opgeeft om je doel te bereiken.
'Cause all of me loves all of you Love your curves and all your edges All your perfect imperfections Give your all to me, I'll give my all to you You're my end and my beginnin' Even when I lose, I'm winnin' 'Cause I give you all of me And you give me all of you, oh-oh
Jep. Ben echt gevoelig voor dit soort dingen. Taalfouten enzo zorgen er bij mij ook voor dat ik mensen corrigeer. Al komt het soms ook erg belerend over. Zelfde met spellingsfouten. Tuurlijk, in alle haast maak ik ook wel eens een tikfout in een mailtje ofzo. Maar die mail gaat niet weg voordat ik ‘em gecorrigeerd heb hoor!
Ja dat inderdaad. Vreselijk mensen die zeggen dat hun kind naar hetschooltje gaat, ipv gewoon zeggen dat ze naar het kinderdagverblijf gaan. Sorry, maar 'enzo' en ' 'em ' vallen bij mij ook verkeerd
Me in plaats van mijn Schooltje i.p.v. kinderdagverblijf Maar de allerergste vind ik dinnetje. Daar gaan mijn nekharen echt recht van overeind staan.