Hoe voelt een blaasontsteking?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wardi, Sep 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Misschien een beetje een gekke vraag maar: hoe voelt een blaasontsteking aan?

De afgelopen week (misschien wel twee, zwangerchapsdementie ; ) ) moet ik zo ontzettend vaak en veel plassen. Heb ook regelmatig last van harde buiken en af en toe een zeurende 'pijn' in mijn onderbuik.

Ik denk niet meteen aan allerlei doom-secnario's maar begin me nu wel af te vragen of dit normaal is tijdens de zwangerschap (en in deze periode ervan: 28 weken) Zou het misschien een blaasontsteking kunnen zijn ofzo?

De afgelopen nachten werd ik tig keer gewekt door harde buiken en plasbuien, begin het nu wel zat te worden zeg maar...

Iemand hetzelfde (gehad)?

2. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    weet je zeker dat je ukje je blaas niet als trampoline gebruikt joh?
    Daarvan moet je ook vaker naar de wc en kan deels de harde buiken geven

3. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    I hope so! : )

Ben er in eerste instantie vanuit gegaan dat het wel normaal zou zijn maar dan lees je weer van alles op het internet (o.a. op dit forum) en krijg je het idee dat het niet zo normaal is...dus ik dacht, toch ff vragen naar de ervaringen van de dames hier : )

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

anders lever je voor de zekerheid toch even wat ochtendurine in bij je huisarts? dan weet je het meteen ;)

5. Pilar

Pilar Lid

Jul 29, 2008
    54
    1
    0
    Ik heb hetzelfde en pas 24 weken. Ook vaak plassen en steeds harde buiken daarna. Mijn urine is 2x gecheckt, maar geen blaasontsteking, dus het kan ook gewoon door de ligging of bewegingen van de baby horen.

6. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    denk dat je lichaam idd als speelatractie wordt gebruikt.

7. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    ik heb net blaasontsteking gehad... helaas. Bij moet doet het plassen dan echt pijn. Bovendien heb je met een blaasonsteking steeds de drang om te plassen, maar als je gaat dan zijn het maar drie druppels ofzo en juist helemaal niet veel. Als je het zeker wilt weten, zou ik urine inleveren bij de huisarts. En daar niet te lang mee wachten. Een gewone blaasontsteking is namelijk vaak na een dag of 2, 3 wel weer over. Twee weken lijkt me erg lang... Bovendien moet je exra alert zijn, want een blaasontsteking kan leiden tot nierbekkenonsteking...

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik moest er sinds anderhalve week er ook elke nacht even uit om te plassen. Normaal kon ik het altijd de hele nacht ophouden.
    Verder moet ik vaker naar de wc en doe ik kleinere plasjes. Plassen doet gelukkig geen pijn, en gelukkig bijna nooit harde buiken.

Bij het lopen voel ik vaak een soort van druk op mijn blaas...echt een heel vervelend gevoel

9. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Plassen doet geen pijn gelukkig en ik plas me telkens suf (dus niet een paar druppeltjes) Kom echt 8 keer mijn nest uit om te plassen en tussendoor nog een paar keer wakker door harde buiken of getrappel...

Die kleine uk van me heeft volgens mij een sportschool opgezet daarbinnen, hoop dat het gewoon een fase is en dat het gauw over mag zijn.

10. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Als je zwanger bent, kan een blaasontsteking anders aanvoelen dan wanneer je niet zwanger bent. Je hoeft dus geen pijn te hebben bij het plassen. Dat is mij verteld in het ziekenhuis. Ik zou dus toch maar gewoon even je plas inleveren, heb je tenminste zekerheid!

11. teske

teske Lid

Jul 9, 2008
    81
    0
    0
    Ff een handige tip: Bij de kruidvat kun je voortaan thuis kits halen voor blaasontsteking. Is van Healht City, en zit in een doosje van 3 tests, kost 4,99
    Dan kun je het makkelijk thuis zelf doen! Ik heb 2 weken geleden weer mijn urine laten testen, en vorige week, allebei schoon, heb vervolgens thuistesten gedaan, en die waren positief, terug naar de huisarts en idd: blaasontsteking! Ze zijn dus betrouwbaar.. Succes

12. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    ik zou het zeker even na laten kijken, ik had nl. ook echt niet door dat ik een blaasontsteking had en kreeg het pas door toen ik een nierbekkenontsteking had en ik zal je zeggen dat wil je echt niet. Beter een keer teveel laten kijken dan te weinig!

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Gewoon laten testen hoor!

Het kan weeen opwekken dus als je een ontsteking hebt moet deze z.s.m. behandeld worden!

Succes!

14. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Dank jullie wel voor jullie adviezen, ik ga een plasje inleveren! : )

15. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    succes hopelijk is het niks!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had heel erg blaasontsteking, tegen nierbekkenonsteking aan, maar geen pijn bij het plassen. Wel veel bloed geplast (sorry, beetje onsmakelijk) en buikpijn.
    Gelukkig ben ik er nu vanaf, alleen nog mn cranberrykuur afmaken en ik hoef nu eindelijk geen AB meer :D

17. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik had ook steeds harde buiken tijdens die periode, ook veel naar de wc, verder nergens last van.

plasje ingeleverd en de huisarts vroeg of ik ECHT nergens last van had... dus ik zeg: nee niet echt...

geen pijn bij t plassen geen branderig gevoel niet echt kleine beetjes steeds...

oh zegtie want je hebt zo'n erge blaasontsteking dat het al naar je nieren is gegaan!

mijn nierwaarde was dus ookal +2! das een hele lichte nierbekontsteking volgens hem.

Dus idd ff plasje inleveren, je weet maar nooit!

hou ons maar op de hoogte!

liefs en sterkte!

Share This Page