Hey, Vandaag ben ik zo een 17 weken en 5 dagen ver. Ik kreeg vandaag op het werk op een gegeven moment een heel ongemakkelijk gevoel, ik kreeg in 1 keer precies een kramp tegen mijn rug en mijn rug deed redelijk veel pijn en ik voelde me op dat moment ook niet zo heel erg lekker en voor het eerst een klein beetje misselijk tijdens mijn zwangerschap. Ik ben naart toilet gegaan en ben rustig wat op adem gekomen. Nu is dit terug over en heb ik nergens geen last meer van. Kan iemand me soms vertellen wat ik daar heb megemaakt? Ik ben een beetje ongerust dat er iets met ons kindje ofzo zou kunnen zijn, het is nl ook ons eerste kindje en ik weet niet wat ik allemaal mag verwachten. Groetjes Valerie
Hi Valeke, Ik kan je geen antwoord geven maar lees wel even mee. Ik ben vandaag 19 weken zwanger en had vanochtend hetzelfde: kreeg eerst kramp in mijn onderbuik, menstruatieachtige pijn en een harde buik. Genoeg pijn om even te moeten zitten. Dit ging later over in lage en heftige rugpijn. In totaal heeft het ongeveer 5-10 minuten aangehouden. Nu is alles weer weg. Zelf heb ik het idee dat mijn kindje zich helemaal omdraaide: ik voel hem opeens ter hoogte van mijn blaas trappen terwijl hij de afgelopen dagen steeds naast mijn navel bezig was. Maar ben benieuwd of het ook wat anders kan zijn. Volgens mij hoef je je niet druk te maken als dit eenmalig voorkomt. Ik denk dat als het regelmatig gebeurt je even je vlos moet bellen. Zolang je geen bloed ofzo verliest, is er denk ik weinig aan de hand. Maar er zijn vast dames hier die dit veel beter weten
ik had allerlei stekjes, pijnen, krampjes etc. nu nog steeds. steeds vervelender. maar goed, het hoort allemaal bij volgens mij. rustig aan doen.
Klinkt als bandenpijn (baarmoeder groeit). Bij twijfel/als je het niet vertrouwd ALTIJD bellen! "Better safe than sorry"
Ik denk dat dit het groeien van de baarmoeder is. Die gaan lekker zitten trekken aan je banden. Ik heb er met name last van als mijn buik weer even een groeispurtje heeft.
Hey meid, Ik herken je verhaal heb ik ook gehad toen in rond die tijd zat. Heeft waarschijnlijk te maken met de groei. Je banden e.d. Als je het echt niet vertrouw bel gewoon de VK, daar zijn ze voor ik heb ook vaak gebeld met twijfels, dat begrijpen ze best!
Lieverd, dat kan van alles zijn! zwanger zijn is naast dat het een heerlijke periode is ook een enorme aanslag op je lichaam. er veranderd en gebeurd een heleboel daarbinnen en dat kan soms best heel naar aanvoelen. wat het precies is??? geen idee, maar herken die momenten wel, dat je denkt; mij hemel, gaat dit goed?? heb het bij mijn eerste kindje ook gehad en ervar het nu weer. zolang het geen aanhoudende pijnen zijn of bloedverlies of zoeits dergelijks zou ik toch proberen me er niet al te druk om te maken, hoe lastig dat soms ook is..... liefs