De topictitel staat er een beetje vaag Maar mijn buik zit, en zat, al vrij snel hoog, omdat mijn rug erg kort is. Bij mij begint is mijn buik aan de bovenkant dus ook het meest gegroeid en uitgerekt. Nog geen striemen te zien maar ik verwacht ze eigenlijk elk moment Omdat mijn romp vrij kort is voel ik de baby heel goed en voel ik ook af en toe een voetje (of armpje?) onder mijn rib. Zit niet zo comfortabel, maar hey, met de beeb gaat het goed en volgens de VK groeit die wel lekker door. Alleen als ik 's ochtends wakker word voel ik soms een hele brandende pijn (nou ja, pijn is het ook niet echt) onder mijn rechterrib. Net onder mijn rechterborst zeg maar. Soms is het net of het een aanhechting van een spier is, of de rib zelf, terwijl ik wel gewoon zonder pijn op mijn ribben kan duwen. Daarom heb ik soms weer het idee dat het de binnenkant van mijn huid is die door het oprekken zeer doet. Ook als ik gewoon zit voel ik mijn huid soms licht branden/rekken. Ik kan wel gewoon aan de huid zitten zonder dat het zeer doet. Zou het dan mijn huid wel zijn? Of kan het ook de binnenkant zijn? Zijn er mensen die het herkennen? Ik smeer preventief wel twee keer per dag mijn buik in met bio-oil om het soepel te houden.
Ik heb sinds een paar dagen precies hetzelfde rond mijn navel. Mijn onderhuid is al lekker gescheurd ook daar en het trekt nu de hele dag, als ik een 'verkeerde' beweging maak of me omdraai in bed doet het echt pijn. De huid zelf doet geen pijn, maar het scheurt ook onderhuids, dus zo gek is dat niet. Ik denk dus dat het wel het trekken van je huid is, of je nu ook echt striemen moet verwachten, dat weet ik niet, kan ook best zijn dat het gewoon goed oprekt en niet scheurt. Wel vervelend dat je er al zo vroeg last van hebt, ik vind het al een vervelend idee dat ik er misschien nog 2 weken mee moet rondlopen... Maar goed, ben ook herstellende van een buikgriep en alles zit me gewoon een beetje in de weg, dus het is gewoon nog iets irritants erbij
hoi hoi.. ik heb dit met mijn eerste zwangerschap ook gehad... ik denk dat dat wat jij voelt toch echt de irritatie is van de wrijving bij je ribben en dat het dus de binnenkant van je huid is.. ik heb namelijk bijde gehad (mijn dochter lag met haar voetje tegen mijn ribben aan... en ik heb huidscheuren gehad, maar dat van jou klinkt echt als irritatie van binnen uit.. en kan geen kwaad, is alleen maar irri voor jezelf.. dit hoeft natuurlijk niet t betekenen dat je geen huidstriemen krijgt...