Even afblazen over huisarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoladekoekje, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Grrr, de rook kwam bijna uit mijn oren dat ik vanmorgen de assistente van de huisarts aan de telefoon had!

Sinds gisteravond ben ik bang voor een blaasontsteking, dus had besloten vanmorgen even urine in te leveren. Dit moet voor 9u 's morgens, maar omdat ik altijd heel vroeg wakker ben, had ik geen wekker gezet. Laat ik nou net de hele nacht hebben liggen spoken, 5 uur eindelijk in slaap gevallen en om half 11 pas wakker geworden! Dus ik even netjes gebeld, dat ik zwanger ben en denk dat ik een blaasontsteking heb, of ik alsnog even urine in kan komen leveren. Gaat ze me helemaal uitleggen wat ochtendurine precies is, omdat ze niet kon geloven dat ik om 11 uur nog echte ochtendurine had :S Heb echt door moeten drammen om nog te mogen komen...

't Is uiteindelijk gelukt, maar heb niet het idee dat ze me heel serieus nam, omdat ik weinig klachten had (geen branderig gevoel, geen buikpijn/rugpijn e.d.). Maar ook buiten mijn zwangerschap had ik nooit last van deze symptomen! Alsof een gespannen gevoel in je buik en bloed in de urine niet genoeg reden is om je tijdens een zwangerschap een beetje zorgen te maken :S

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ooow? Ik loop zelf stage bij een huisartsenmaatschap en daar kun je de hele dag urine inleveren, mits het maar ochtendurine is die je evt. in de koelkast bewaard hebt. Wij krijgen het wel bij voorkeur voor 12 uur, omdat we het daarna nakijken en de patienten in het telefonisch spreekuur tussen 13 en 13.30 uur kunnen bellen voor de uitslag en dan kunnen we 's middags nog een kuur klaarzetten. Maar als iemand door omstandigheden 's middags komt dan kijken we het ook gewoon na en overleggen met de huisarts en nemen vervolgens contact op met de patient. Maar ja elke praktijk zijn eigen werkwijze....

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik wist wel dat het eigenlijk voor 9u is, denk dat ze het daarna gaan nakijken, want normaal kan ik dan na 10.30u bellen voor de uitslag. Maar vond het wel jammer dat ze zo moeilijk deed, terwijl ik nog even netjes belde of het alsnog kon...

Normaal gesproken had ik het echt niet erg gevonden om dan nog een dagje te wachten, maar met de zwangerschap wil ik gewoon geen risico lopen, lijkt me niet zo gek toch?

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee hoor dat vind ik ook. Als je mij gebeld had dan had ik gezegd breng maar!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ach jaaa.....Huisartsen en assistenten...Pffff...

Een van de assistenten bij onze huisartsenpraktijk probeert je altijd zo snel mogelijk af te wimpelen.

Mijn vader wilde laatst een keer naar de huisarts....De eerste keer dat hij belde, zaten ze vol. De tweede keer ook en de derde keer ook! Toen was mijn vader, zonder gekheid, al ruim een week aan het proberen om een afspraak te maken met de huisarts! Hij was woest, heeft een hoop stampij gemaakt en kon toen plots direct terecht.

Nou iets wat je nog meer zal verbazen. Mij tenminste wel. Mijn moeder is hartpatiente en mijn vader tobt met zijn cholesterolgehalte. Mijn ouders moeten 1x in de zoveel tijd voor controle bij de huisarts komen. Dat moet en dat weet de huisarts ook. Maar die assistenten....:x Mijn vader had laatst toen hij zo woest was, meteen besloten om een afspraak te maken voor die controle-afspraak voor over een maand....Wat denk je wat die assistente zei? "Sorry, maar dan zitten wij vol!" :$:x
    Knap hoor een assistente die een maand vantevoren al weet dat zij die maand daarop helemaal vol zitten. Schandalig gewoon.

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Wel moeilijk zeg ja, maar gelukkig mocht het toch.

Ik heb ook wel eens 's middags ochtendurine ingeleverd.
    Kon ik toch ook niks aan doen dat ik nachtdienst had gehad ;)

7. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Be happy, dat is echt schandalig!!!

Hier is het soms ook lastig om een afspraak te krijgen maar als ik aangeef dat ik echt die dag wil komen kijken ze of ik bij een andere ha binnen de praktijk terecht kan.

8. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ik ben zelf zo'n assistente en bij ons werkt het toch heel anders als hier gezegd wordt.
    Wij plannen per dag en de mensen die bellen kunnen dus ook altijd dezelfde dag terecht, met soms een uitzondering natuurlijk, maar dan kan het altijd de volgende dag wel.
    Ook de urine kan bij ons tussen 8 en 3 gebracht worden en wordt voor je neus nagekeken en je krijgt ook (als dat nodig is) meteen een kuurtje mee! Dus het kan ook anders ;)

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Be Happy, wat raar zeg! Alsof het voor haar zoveel moeite kost om even een afspraak te maken...

Ik moet zeggen dat ik me straks wel heel bezwaard zou voelen als het toch geen blaasontsteking blijkt te zijn... Maar ja, stel dat het wel zo is en ik niet gebeld had en er bijvoorbeel daardoor vanavond wat mis zou gaan, zou ik dat mijzelf nooit vergeven!

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

@ be happy: als ik je vader was, had ik al een andere ha gezocht :x

ik ben vanmorgen ook zonder te bellen naar de ha geweest om urine voor een blaasontsteking in te leveren, dat was rond half 10 en dat was ochtendurine en ik was nog "nuchter" zoals ze dat zeggen:D

was helemaal geen probleem, kon zo door naar het toilet doorlopen en een uurtje later kon ik al voor de uitslag bellen

ligt volgens mij ook aan welke assistent je hebt en hoe dr gezicht staat;)

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    vind het echt belachelijk als ik zo lees hoe ze daarmee omgaan, toen ik zwanger was bij de vorige huisarts kon ik het de hele dag inleveren, ving het dan gewoon sochtends op als ik niet meteen kon komen.. en sowieso als jij later wakker bent is het toch ook ochtendurine?

en dat verhaal van je vader mijn god nu al zeggen dan zitten we vol over een maand belachelijk!!!

moet zeggen dat een vriendin bij de vorige huisarts ook een hiusarts daar had maar dan de andere... en die belde ook vaak en dan zeiden zeook zitten vol, en zo dagen aan een stuk tot ze goed boos werd van luister eens ik bel meteen als jullie open zijn sochtends hang een half uur te wachten en elke dag hoor ik we zitten vol, terwijl ze natuurlijk ook moet werken ...
    gelukkig was dat bij mijn huisarts nooit zo..

bij de nieuwe huisarts kon ik de paar keer dat ik geweest ben ook gewoon netjes dezelfde dag terecht, voordeel is dat het om 2 artsen gaat, de ene werkt parttime de ander fulltime en denk ook dat het daarom makkelijker is met afspraken maken...
    zelfs een keer pas om 10u gebeld en kon nog terecht die dag..

ik vind wel dat als je zwanger bent ze het gewoon even na moeten kijken hoor, zeker als je bloed bij de urine hebt...

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

dat is idd heel herkenbaar, heb toen ik nog niet samenwoonde ook zo'n ha gehad, die was of niet telefonisch bereikbaar, of 10 keer per jaar op vakantie ;):x

ik ben nu bij een ha waar er meerdere in 1 gebouw zitten en daar werken ze veel efficienter.

13. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    haha dat heb ik ook regelmatig gehad hoor dat ik dacht maandag ga ik naar de huisarts en dan bleek hij weereens op vakantie of nascholing... maar ja snap best dat ze soms vol zitten zeker als je laat belt maar als je elke keer als je dit meemaakt vanaf de eerste tel dat ze bereikbaar zijn aan de lijn hangt dan word het wel vervelend ...
    en als je dan boos word dat het dan ineens wel kan ..

meerdere huisartsen in 1 gebouw is sowieso fijner vind ik dan kun je tenminste daar terecht als een met vakantie is, is altijd prettiger dan dat je ook nog ergens anders in je stad naar een huisarts moet vind ik tenminste...

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ben benieuwd of je inderdaad een blaasontsteking hebt, dus lees even mee.... Best stom dat de HA zo moeilijk deed, vooral omdat je zwanger bent!

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zal jullie zo even op de hoogte stellen! Ga denk ik over een uurtje pas bellen, voel me al bezwaard dat ik zo heb moeten doordrammen, dus geef ze even de tijd om de boel op orde te maken :p

16. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Echt heel erg hoe sommige huisartsen zijn,
    toen ik nog thuiswoonde lang geleden :p hadden wij ook zo´n huisarts, altijd vol zitten wanneer je ook belde, en echt alles moest op afspraak van een bloeddruk meten tot urine brengen :(
    Maar sinds ik verhuisd ben heb ik echt een ontzettend goede huisarts! Je kan altijd terrecht al bel je om 14.00 dan kan je nog dezelfde dag komen. Ook de assitentes nemen altijd alle tijd, en ook je urine mag je brengen wanneer je wilt, en dan doen ze het direct nakijken, daar kan je gewoon echte op wachten!
    Heb het echt getroffen wat de huisarts betreft!

Succes met nog even te wachten met bellen ElletjJo en hopenlijk hebben ze de uitslag straks al voor je!
    Ik heb op het eind van mijn 1e zwangerschap voor het eerst blaasontsteking gehad, en sindsdien zelfs regelmatig gehad, en het is echt geen pretje!

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    huisarts pfff, wordt er gek van.

bel je smorgens zit het vol, wil je een sfpsraak maken voor de volgende dag zeggen ze bel morgen vroeg maar terug.

krijg je de assistent aan de lijn, zeg je wil een afspraak met de huisarts en vraat ze waarvoor. ja hallo gaat dat jou wat aan.

urine mogen we trouwens wel brengen wanneer we willen en hoeft ook geen ochtendurine te zijn. krijgen ook meteen de uitslag en eventueel recept

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    De huisarts gebeld en ze konden er niet veel duidelijkheid over geven. Omdat ik aangegeven had dat ik gisteren wel wat bloed in de urine had en ik zwanger ben, hebben ze het opgestuurd naar het ziekenhuis en daar krijg ik over 5 werkdagen de uitslag van. Ben wel heel opgelucht dat ik vandaag nog kon komen brengen en ze me blijkbaar toch heel serieus genomen hebben!

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Heeft iemand trouwens een idee waar ze dan in het ziekenhuis naar gaan zoeken? Vergeten te vragen en ben nu eigenlijk wel heel benieuwd!

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ze kijken dan vooral naar de bezinking en eiwitten etc. Zo'n stripje (wat verkleurt) geeft alleen maar de aanwezigheid van bepaalde eiwitten aan, daarmee kan een arts al vrij snel zeggen dat het bijvoorbeeld blaasontsteking is. Maar hij kan niet zeggen of er ook meer bacterieën etc in de urine zitten.

Deel Deze Pagina