In een ander topic kwam het al even ter sprake, maar ik wou toch even ene speciaal topic eraan wijden Ik zoek dus wat de titel al zegt, boeken in dit genre. Heb zelf ook een paar tips voor jullie: *Alison Weir * Het Winterpaleis van John Boyne (over tsaar Nicolaas II (?) en de rest van de Romanovs, speelt in op de mythe van het overleven van Anastasia) * Jeanne Kalogridis: De Duivelse Koningin (over het leven van Catharina de Medici), ben er gister in begonnen, lijkt erg mooi te zijn!!
Michelle Moran (Egypte) Diana Gabaldon (Schotse Hooglanden en de vroege VS) Kate Guinn (Rome) Edward Rutherfurd (UK en VS) Carolly Erickson (iets taaier maar wel accurater) Ook erg leuk.. geen fictie wel historisch (1950 en heel toepasselijk hier op ZP).. Call the midwife (Jenny Worth).. ook net op de BBC geweest als serie..
Ik lees zelf de romans van Candlelight, de historische versie dan. Die zijn nieuw vrij prijzig, maar zijn bij van die outlet boekwinkeltjes voor weinig te koop. Ik vind ze erg leuk en lees ze al jaren! Gaat zeg maar van de vroege middeleeuwen tot de 19e eeuw.