hallo, ik zit aan het einde van mijn cyclus, en mijn temp is al 4 dagen 36.5 geweest. vandaag zelfs 36.6. Dit is voor mijn doen zoiezo hoog, normaal zit ik rond de 36 of eronder. Ik heb zondag mijn NOD, en vraag me af wanneer de temp moet zakken, als ik ongi zou worden. Is het een feit dat de temp. dan zakt of is dat bij iedereen verschillend? Ik ben niet zo op de hoogte van tempen. Ik hoop nog op een reactie voor mijn NOD. liefs wies
hallo wies, ik hoop alleen maar voor jou dat ie niet zakt hihi zal voor je duimen groetjes van Ramona
Hallo Wies, ik moet je helaas teleurstellen denk ik. Dit is namelijk voor iedereen verschillend. Bij sommigen daalt de temp geleidelijk aan steeds meer tot aan de menstruatie, bij anderen (zoals ik) pas op de dag zelf ineens een giga dip (die van mij ging bv. van 37,2 ineens naar 36,7) om dan bv. daarna weer geleidelijk te stijgen. Bij weer anderen daalt de temp pas een paar dagen na of tijdens de menstruatie. Je zult echt eerst een paar cyclussen moeten tempen om te weten hoe dit bij jou zit. In principe kun je ervan uitgaan dat wanneer je temp niet zakt, en je menstruatie uitblijft, je op tenminste 18 DPO positief zou kunnen testen. Zo niet, dan kun je het best contact opnemen met de huisarts. Temp je al langer, omdat je aangeeft dat de temp normaal lager is? In dat geval kun je namelijk wel een redelijke inschatting maken lijkt me. Hoe dan ook, ik wens je heel veel succes. Ik hoop dat het raak is voor je.
Oeps, sorry.... Dat staat voor Days Past Ovulation = dagen na de eisprong Term die het programma Fertility Friend gebruikt bij het invullen van de tempkaartjes.
Hallo, Ook ik herken dit. Ik wordt meestal om de 5 weken ongi.Ben nu 2 maanden aan het tempen. Nu had ik afgelopen vrijdag temperatuursverhoging, 36.8. Zaterdag, zondag, maandag en vanmorgen is mijn temp nog steeds 36.8! Wel heb ik gevoelige tepels, heb ik ook wel als ik ongi moet worden maar dit is even heftiger. En ze jeuken enorm. Ik heb nooit een reglematige cyclus, ligt tussen de 32 en 39 dagen. Ik zal waarschijnlijk volgende week ongi moeten worden, dan zitten er 5 weken tussen. Ik ben ook erg benieuwd!