Hi meiden, Ik ben nu bijna 16 weken zwanger van ons wondertje. Ik moet zeggen dat ik nog steeds heel veel last heb van de vermoeidheid en de misselijkheid, echter ik heb nog een kwaaltje dat ik niet vaak zie langs komen. Overal hoor je dat haar zo goed groeit tijdens de zwangerschap en dat het glanst. Helaas, mijn haar valt uit... En dan bedoel ik ook echt redelijk heftige uitval. Als ik wakker word ligt mijn bed bezaaid met haren en ook door de dag heen vind ik overal haren als ik er ben geweest. Na het douchen "trek" (door het drogen met de handdoek of het wassen zelf van de haren)ik zelfs ook echt plukken uit mijn haar. Zijn er meiden die dit herkennen? Ik ben zelf enigzins "bang" omdat ik ook echt nu al zie dat mijn haar flink is aan het uitdunnen. Ik ben al bij de dokter geweest, die heeft mijn schildklier getest omdat het daar vaker door kan komen maar dat was het gelukkig niet. De huisarts kon er eigenlijk verder ook geen verklaring voor geven. Misschien dat ieman dit herkent en tips heeft? Liefs!
Ik heb geen tips, maar heb er zelf wel last van. Ik zei van de week nog tegen vriendlief "jaja, je haar glanst en je verliest amper haar, je huid is mooi... nou, mijn haar valt bij bosjes uit!" Het komt dus meer voor.
hier ook, maarbij mij had het wel met de schildklier te maken, maar nu ik hogere doces heb gaat het redelijk kwa uitval (na de bevalling was een ramp)
Ik heb het wel vaker gehoord, maar ik zou het wel even overleggen met je verloskundige. Volgens mij kan het namelijk ook met andere tekorten te maken hebben.
Bedankt voor je reactie! Ik sta onder controle van de gyneacoloog, niet van een verloskundige maar ik hoop dat hij me er dan wellicht wat meer over kan vertellen. Weet je toevallig met welke tekorten het te maken kan hebben? Ik heb zelf recent bloed afgegeven om te laten testen en dat was allemaal prima (o.a. Ijzer).
Hier ook flinke haaruitval, volgens mij komt het door de hormonen (tenminste bij mij wel) want had het in de vorige zw.schap ook, alleen wel alleen in het begin, wat verder in de zw.schap had ik er geen last meer van. Maar toen ik stopte met de borstvoeding weer hele plukken haarverlies, mn haar werd ook echt dunner. Gelukkig groeit het weer aan, maar goed het is niet leuk. Ik gebruik nu shampoo van Aveda tegen haaruitval maar eerlijk gezegd weet ik niet of het helpt want heb nog steeds haaruitval....
Ik had voor de zwangerschap nooit last van haar uitval ( ook niet met schildklier-problemen ), maar nu ik rond dezelfde termijn zit valt het me op dat ik ook meer en meer haar begin te verliezen. Nog geen hele plukken, maar ik heb wel vaak allemaal losse haren in mijn handen nadat ik er aan heb gezeten . Ik had gehoopt op die prachtige, volle haardos... maar helaas.
Hier ook! Ik had het ook met mijn eerste zwangerschap. Ik vind het zo vervelend! Gelukkig wordt het nog niet echt dunner.
Ik zou er niet echt een precieze stof aan kunnen geven, ijzer tekort kan bijvoorbeeld wel leiden tot brozere nagels, maar in het algemeen kunnen tekorten wel effect hebben op je verdere gestel. Vraag het gewoon even bij de gynaecoloog. Je bent zeker niet de enige, dat lees je hier al, maar liever teveel gevraagd dan te weinig.
Bij mij viel het in de eerste 8 weken behoorlijk uit (plukken onder de douche, kussen en schouders onder de haren), nu valt het niet meer dan voor de zwangerschap uit en krijg ik zelfs weer nieuwe haartjes. Mijn moeder had tijdens haar zwangerschappen veel last van haaruitval, tot kale plekken aan toe maar na de bevalling kwam haar haar weer gewoon terug.
Dank voor al jullie reacties! Ik ging er al vanuit dat het niet blijvend was, maar toch blijft het jammer als je dan anderen hoort die een geweldig mooie volle haarbos hebben en jouw haar dan uitvalt! Liefs