Kindje neemt geen afscheid meer op kdv.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by nana33, Feb 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hoi meiden,

Het voelt een beetje als een luxeprobleem, want ik ben hartstikke blij dat mijn meisje het zo leuk vindt op het KDV, maar hier toch even het issue. Sinds kort is het zo dat als we aankomen op de KDV DL zich meteen los wurmt en bij me weg rent naar een ander kindje of een speeltje of dergelijke. Ik probeer dan nog even afscheid te nemen, maar meestal ziet of hoort ze me al niet meer. Ik ben echt heel blij dat zij het zo naar haar zin heeft (gaat er 3 dgn per week naartoe, rest van de tijd is ze bij mij thuis), maar zelf zou ik een knuffeltje of kusje als afscheid ook wel fijn vinden. Ze is nu 16 mnd. Is dit iets dat bij de leeftijd hoort? Gelukkig is ze wel altijd heel enthousiast als ik haar op kom halen en wil ze dan wel knuffelen :).

2. november12

november12 Actief lid

Mar 10, 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk dat je kindje het er overduidelijk zo fijn vindt! Mijn dochtertje gaat nu sinds vorige week twee dagen pw heen....en ik vind het maar spannend hoor.....hoop dat ze het daar net zo fijn vindt als jouw kindje....maar bij een meisje van drie maanden blijft het een beetje gissen....;)
    Maargoed.....je probleem begrijp ik wel, ik kan me voorstellen dat je graag afscheid neemt van je kindje.....en tuurlijk ben je ook blij dat zij het er goed heeft. Is het een idee om je kindje voordat je naar binnengaat alvast een kusje e.d. te geven? Zodat ze minder afgeleid is?
    Ik weet niet of het een fase is hoor, maar ik vind het wel een 'gezond teken' dat ze schijnbaar zich zo veilig en zelfverzekerd voelt dat ze zich zo goed kan vermaken....
    Succes!

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Zijn fases. Komt ook weer een fase dat ze niet wil dat je weg gaat en hartverscheurend gaat krijsen. Ik heb liever dat ze gaan spelen;)

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Heel herkenbaar. Sinds kort (mijn zoontje is 2) krijg ik wel weer een kus en een knuffel en "doei doei" en dan spurt hij weg om te gaan spelen. Het komt wel weer!

5. Isamamma

Isamamma Lid

Jun 20, 2012
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep herkenbaar! Dochtertje is 17 maanden en begint al met zwaaien als ik net mn voet over de drempel heb gezet, zo van daaag mama, ik ga lekker spelen! Ik ben heel blij dat ze het naar haar zin heeft en ben het nu wel gewend. Maar de eerste keer stond ik er maar beteuterd bij....:(

6. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje, nu 17 maanden, heeft dat nooit gedaan. Als ik hem vasthad en de leidster zei: kom je naar mij D.? Dan vloog hij in haar armen. Een kusje kon er niet vanaf. Nu een vluchtige zwaai. Als ik hem om kom halen, lacht hij als hij me ziet, en speelt verder!

Goed teken toch, ik heb liever dit dan dat huilt.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik neem toch altijd bewust afscheid. Oogcontact maken en een knuffel/kus en zwaaien. Soms is ze al heel druk met spelen, soms is ze opeens verlegen en blijft aan mij plakken. Het verschilt. Maar hoe haar bui ook is, ik maak bewust contact om gedag te zeggen.

8. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Haha luxe probleem ;) Ik wilde dat t zo ging bij ons.
    Mijn meisje is bijna een jaar en het wegbrengen is echt drama momenteel.. Ze gaat al huilen als ik haar jas daar uit doe en klampt zich als een aapje aan me vast. 1 v/d leidsters neemt haar over, probeert haar af te leiden en ik geef dr een kus en zeg dat ik haar vanmiddag weer kom halen.. En dan ziet ze dat ik weg loop en dan zet ze het op een krijsen. Ik ga dus elke keer met tranen in mn ogen weg, hoor haar zelfs buiten nog huilen.
    Meestal bel ik overdag nog een x, en gelukkig is het verdriet meestal wel redelijk snel over maar poeh, het weggaan is best zwaar zo!

9. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Nou ik ben ergens wel blij om te horen dat dit zoveel voorkomt. Ik vind het ook helemaal niet erg als ze gelijk wat wil doen en niet kan wachten, maar een afscheidsmomentje zou ik wel fijn vinden. Ik zal inderdaad eens proberen om op de gang al afscheid te nemen.

@November12 en Sasjuh: Toen mijn dochter jonger was (klinkt alsof ze al veel ouder is dan ze is, haha ;)), was de overdracht ook heel anders hoor. Zeker zo rond haar eerste verjaardag was het even heel moeilijk en klampte ze zich heel erg aan mij vast. Maar sinds ongeveer 2 mnd is dat dus helemaal over.

10. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Mijn dochter gaat vanaf dat ze 10 weken was, 3 ochtenden km de week naar oppas. Ze heeft 1x even gehuild en de rest van de keren krijg ik meestal niet eens een kus.
    Ik geef haar er natuurlijk wel 1.
    Ik vind het wel prettig, zo ga ik met een gerust gevoel werken.

11. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben dat 'probleem' ook ;). Ik loop op kdv achter de kids aan om een kusje en knuffel te vragen als ik weg wil.
    vervolgens moet ik ze smeken om mee naar huis te gaan als ik ze kom ophalen :) :/

Share This Page