sporten en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pixie83, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik ben nog niet zwanger, maar ik vroeg mij af welke sporten je mag doen of beter niet kan doen als je zwanger bent?
    Ik squash zelf heel graag namelijk...

2. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    De verloskundige hier geeft aan:zolang je jezelf er goed bij voelt kun je veel sporten gewoon doen. Zolang je maar naar je lijf blijft luisteren!
    (Maak met 29wkn nog regelmatig een ritje met mn paardje)

3. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    oke, bedankt voor je reactie!:)

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik doe nog bootcamp, alleen ik loop iets minder hard en de sprinten laat ik zitten.
    site ups doe ik alleen de schuine buikspieren en zo zijn er nog wel wat oefeningen die ik wat rustiger of minder uit voer.
    luister naar je lichaam en als het niet goed voelt, ongeacht wat voor je sport je doet moet je toe durven geven en even wat anders zoeken of stoppen.

5. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ben eigenlijk niet zo`n sporter, alleen squashen vind ik leuk om te doen en ben daar ook erg fanatiek in:D

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Als je je er goed bij voelt kun je het blijven doen.
    Luisteren naar je lichaam.

ik ben gestopt met sporten bij de eerste zwangerschap maar ik ik kickbokste ook4 avonden in de week.
    En dat voelt toch niet heel vertrouwd met een baby in de buik. ;)

7. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben geen sporter maar heb besloten om lekker een banenkaart te nemen en te gaan zwemmen. Is heerlijk!

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik heb een tijdje nog fitness gedaan en uiteindelijk over gegaan op zwemmen.

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik pump en doe nog bodybalance (die laatste les wordt door een gyn gegeven). Maar zij vertelde me dat ik vanaf de 20 weken echt rustiger aan moet gaan doen met bodypump. Volgens mij heeft het te maken met de buikspieren die je moet aanspannen als je gaat tillen. Deze mag je niet te hard trainen.
    Verder ga ik vanaf volgende week aquajoggen. Volgens mij is alles in het zwembad goed :)

10. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ja je buikspieren moet je echt mee oppassen hoor miepens. Ze wijken natuurlijk en met trainen maak je ze strakker/compacter als je dat doet tijdens je zwangerschap kunnen ze blijvend uit elkaar blijven staan. En squatten gaat vaak ook niet meer goed na een tijdje.

Ik ben gewoon lekker veel gaan fietsen, elke dag sowieso een half uurtje. Maar sinds 2 weken bevalt dat ook niet meer echt. Ik zit continu met een harde buik op de fiets. Nu ga ik enkel nog kleine stukjes voor een boodschapje ofzo

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij stond sporten al snel op een laag pitje, eerst 2 weken met vakantie en een week later lag ik met een virus de hele week op bed. Na dat virus was mijn conditie gezakt naar 0,0 en ik was daarnaast doodmoe door de zwangerschap. Ik was al erg blij als ik een rondje van 30km op de racefiets kon rijden terwijl ik daarvoor zonder problemen 100km wegtikte. Met de club mee is dus nu ook geen optie meer...

De sportschool was ook geen succes, het was kiezen tussen de sportschool en naar het werk fietsen, beiden op een dag was te veel. Met het mooie weer zat ik dan liever op de fiets!

Na een periode in het buitenland voor mijn werk kon ik eindelijk weer naar de sportschool maar toen kwam ik erachter dat ik dus echt geen lol meer beleef aan de groepslessen. Het voelt gewoon niet fijn, dus ik heb mijn bonnement op pauze gezet en ga vanaf volgende week een speciaal programma voor zwangere vrouwen volgen. Ik ben benieuwd!

Deel Deze Pagina