Vakantie naar de zon

Discussion in 'Gezondheid' started by sweetdushi, Jun 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Over een tijdje ga ik op vakantie.
    Dan ben ik ongeveer 12 weken
    Hoe zit het dan met de zon.
    Mag ik gewoon net als anders de hele dag in de zon.
    Of moet ik echt mijn bui koel houden al?
    groetjes
    Melanie

2. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    12 maanden? Of 12 weken? :)

3. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Haha weken.
    Hoezo verstrooid :S.

4. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hoi Meiden,
    Ook ik ben 12 weken als ik op vakantie ga naar mexico !
    Vorige maand eindelijk geboekt omdat we dachten pfff het lukt ff niet... mijn mannetje nog echt zo ... zullen we maar ff niet mikken dan .. en nu ! RAAK maar wel die vakantie ! heb er nog wel zin in maar ben wel beetje bang nu we zo ver weg gaan... Ik heb gelezen dat het allemaal wel mee zal vallen je buik uit de zon houden en je lijf goed insmeren met sunblock ! Let op je eten en vooral genieten !
    gelukkig hebben we wel ruimere stoelen geboekt zodat dat wat makkelijker is want 11 uur vliegen is echt veel .. ik zal maar stoel bij de wc vragen haha

5. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Ja precies gewoon niet teveel met je buik in de zon denk ik. En misschien natte handdoek erop.
    Met eten inderdaad ben echt bang dat ik er ziek van word.
    Ja wij hebben ook wat ruimere stoelen geboekt comfort class bij Arke.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Toen ik 13 week zwanger was ben ik naar thailand geweest, ook mijn buik een beetje bedekt gehouden, voelde toch prettiger aan. Verder goed uitgekeken met het eten en voor een zwangerschapsmasker (gelukkig geen last van gekregen) en heb verder een heerlijke vakantie gehad hoor, gewoon een beetje extra uitkijken, maar verder gewoon vooral van genieten!

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Ik ben op vakantie geweest met ruim 16 weken. Ik heb niet langer dan 1 uur achtereen in de zon gezeten. Dan weer uurtje in de schaduw.. en dan weer de zon in. Dat is goed gegaan :D

8. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik heb vier weken geleden nog heerlijk met mijn buik in de zon gezeten.. lekker hoor. Wel goed insmeren natuurlijk. Je moet alleen even oppassen dat je niet duizelig wordt of hoofdpijn krijgt.. (heeft te maken met bloeddruk, dan direct naar huisarts). Je moet je VK-kaart bij je dragen (is universeel af te lezen, schijnt). Veel water drinken en oppassen met je gezicht i.v.m. zwangerschapsmasker.. <- heeeel goed insmeren je gezicht! Oppassen met salades en fruit (i.v.m. niet goed wassen) en vlees en buitenlandse kaasjes.. En verder lekker relaxen. :D

9. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    We hebben gisteren een vakantie geboekt naar Rhodos. Ik ben nu +-6 weken en heb gewoon nog nergens last van, alleen wat extra moe. Ik ben als we gaan +-9 weken, nu maar hopen dat ik geen last krijg van hevige misselijkheid.

Ik las op internet dat je geen muggenspul met DEET mag gebruiken, weet iemand een merk muggenspul zonder DEET dat goed werkt. Ben namelijk erg in trek bij de muggen ;) .

Ik ga gewoon van de vakantie genieten, het is waarschijnlijk de laatste keer dat we de komende paar jaar kunnen gaan. Gewoon goed opletten denk ik en verder lekker relaxen.

10. Roosje76

Roosje76 Actief lid

Jun 30, 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Wij gaa ook over drie weken naar Corfu, maar is het geen probleem als je vliegt binnen de eerste 12 weken?

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    inderdaad oppassen met de warmte en voor een zwangerschapsmasker. vliegen mag met of voor de 12 weken prima hoor, geen probleem.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lintje: ik kreeg van de vk sowieso het advies die kaart altijd mee te nemen.

ook als je minder ver van huis gaat..
    als er dan wat gebeurd zitten al je gegevens voor een eventuele dokter in je zak.

en de vk staat in mijn telefoon als "verloskundige"
    zodat het makkelijk bellen is in noodsituaties.

13. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    nee, je mag geloof ik tot 32 weken zonder doktersverklaring vliegen.. ;)

14. Roosje76

Roosje76 Actief lid

Jun 30, 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Ok bedankt voor de antwoorden. Moet nog maar gauw een verloskundige zoeken, inderdaad handig om zo'n kaart mee te nemen. Benieuwd of ik over 3 weken niet te beroerd ben om te vliegen, heb zo'n zin in vakantie! :D

15. Minie79

Minie79 Lid

Sep 8, 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ik ben net terug uit Griekenland waar het echt heel heet was. Het was goed te doen. Je moet iets beter op jezelf letten, dus goed drinken en niet te lang in de zon. Wat voor jou te lang is voel je vanzelf, de ene keer bleef ik wat langer liggen dan de andere keer. Niet te druk maken en lekker gaan. Geniet ervan!

Share This Page