jeuk

Discussion in 'Zwangerschap' started by lisa27, May 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Ik ben morgen 34 weken zwanger en heb sinds het buiten warmer is last van jeuk. Mijn armen zitten onder de rode bultjes en af en toe jeukt dat hevig. Gisteren ineens een paar witte bultjes boven mijn knie die jeukten maar dat trok na een uurtje weer weg. Huisarts zegt dat het zonneallergie is maar ivm de zwangerschap mag ik er geen zalf voor hebben. Nu jeukt het niet de hele dag door hoor en menthol gel helpt best goed, het wordt alleen niet minder terwijl ik nu al 2 dagen binnen zit. Tis niet zo erg dat ik mezelf open krab maar ik heb wat gelezen over zwangerschapscholestase en daar wordt ik niet zo happy van. Dinsdag moet ik weer naar de verloskundige. Wat zouden jullie doen? Even aanzien of dit weekend de verloskundige bellen?

2. Maranne

Maranne Actief lid

Oct 23, 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Heel vervelend! Ik zou toch aanbevelen om af te wachten en met menthol gel te blijven smeren. Bij cholestase krijg je buiten de jeuk bijna geen symptomen. Jeuk (en dan vooral op de voetzolen en handpalmen) en geelzucht zijn symptomen van zwangerschapscholestase. Die bultjes lijken dus wat anders te zijn.

Dinsdag wel ff aankaarten bij vk, want het zou ook een andere huidaandoening kunnen zijn. Houdt er wel rekening mee dat de huisarts meer af weet van huidaandoeningen en dat het wss toch een zonne-allergie is. Maar misschien kan ze je wel tips geven tegen de jeuk. (Al is menthol gel en koelen meestal de beste methode).

Sterkte!

3. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Bedankt voor je reactie. De jeuk is niet extreem gelukkig, het is meer dat ik me zorgen maakte over die cholestase.

Share This Page