Jeuk..

Discussion in 'Zwangerschap' started by baby90, Apr 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Hoi dames:)

Een vraagje..
    Ik heb sinds een kleine week denk ik last van lichte jeuk.
    In eerste instantie dacht ik dat het van de gezwollen handen en voeten afkwam, maar ik twijfel.
    Het is met name onder mijn voeten en op mijn tenen, tussen mijn vingers en in mijn handpalmen.. De jeuk is niet heel erg en ook niet constant. Overdag eigenlijk geen last, alleen snachts en/of sochtends. Krabben helpt, en de jeuk houdt ook niet lang aan.

Iemand enig idee wat het is?:) Het is absoluut niet zo dat ik er helemaal gek van wordd maar leuk is anders.

Liefs.

2. Shaker

Shaker Actief lid

Aug 14, 2014
    231
    0
    0
  3. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb gekeken, maar zij hebben last van 'ernstige' jeuk, en dat heb ik niet.. Vervelend is het wel.

Maar iig bedankt, ik zal ook daar even een berichtje plaatsen:)

4. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

Sep 30, 2012
    559
    101
    43
    Als je gezwollen handen en voeten hebt kan dit zeker wat jeuk veroorzaken.
    Huid staat toch wat strakker gespannen dan, goed vet houden helpt misschien...

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik zou dit toch even met de verloskundige opnemen. Jeuk aan handen en voeten kan wel degelijk door cholestase komen. Je kunt het dan maar beter tijdig weten.

Ikzelf heb ook last van jeuk, maar dan op mijn lichaam. Mijn VK heeft expliciet gezegd dat zodra mijn handen of voeten gaan jeuken ik dit direct moest melden. Verder heb ik de jeuk goed onder controle door het goed vet te houden met bodylotion. Mentholgel en poeder hielp ook goed, maar toen het nog kouder was voelde dit niet prettig op mijn lichaam en al helemaal niet vlak voor het slapen gaan;)

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Dankjewel voor je reactie. Ik heb de laatste dagen juist weer minder opgezwollen handen en voeten:) maar ik zal t insmeren, wie weet helpt t idd.

7. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Dus jeuk aan handen en voeten is erger dan over heel je lichaam?:( Erger in de zin van dat het cholestase kan zijn? Lijkt me zo vervelend over je hele lichaam!
    Misschien dat ik zo dan maar Ff bel.. Ik wil niet elke keer voor niets langskomen;)

8. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

Sep 3, 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Had je voor de zwangerschap al eens last van eczeem? Ik namelijk wel en het is bekend dat dit erger kan worden tijdens de zwangerschap. Sterkte!

9. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

Nov 30, 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Nou bij handen en voeten zou ik zeker even contact opnemen, ookal is t niet zo erg.
    Verder had ik ook erg jeuk, de huisarts adviseerde goed vet houden, maar t werd alleen maar erger. De gyn opperde vervolgens dat ik juist ook eens kon proberen helemaal te stoppen met smeren, toen mentholpoeder gaan gebruiken en... Het is veeeeeel minder nu!!

10. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik heb ook al weken erge jeuk aan mn armen en benen. mn voeten en handen jeuken niet, maar krab dus steeds mn armen en benen open. met name als ik op bed lig of op de bank begint de jeuk. denk dat ik op mn werk genoeg afleiding heb om er niet aan te denken ofzo.

heb maar even een afspraak bij de huisarts gemaakt. wist niet dat je zoiets aan de VK zou moeten melden?

11. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeuk op je handpalmen en voetzolen is een goede reden om even je bloed te laten controleren! Het is namekijk heel typisch voor cholestase en dat hoeft echt niet meteen 'ernstige' jeuk te zijn. Bij mij begon het met gekriebel, maar omdat het dus typisch cholestase-achtige jeuk was (handpalmen en voetzolen, piek 's nachts), stuurde de vk me door voor bloedonderzoek.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cholestase kan ook jeuk over je hele lijf geven, niet per se op handen en voeten, bij mij was de jeuk op mijn schenen bv vaak veel erger dan op m'n voetzolen. En ik had dus cholestase.

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Dank voor jullie reacties.
    Gister idd even gebeld en ik moest langskomen. Ik heb aan de ctg gelegen en een echo gehad, en dus bloed geprikt. Met ons meisje is alles goed gelukkig!!:D
    Mijn bloed moest opgestuurd worden, dus ze wisten niet precies wanneer ik de uitslag zou krijgen. Ik hoop morgen en dat het niet over het weekend heen getild wordt..
    Vannacht vreselijke jeuk aan mijn voeten, aargh.. niet aan mijn handen gelukkig.
    Voor diegene die t vroeg, nee ik had en heb geen last van eczeem gelukkig. Dat lijkt me ook zwaar vervelend.
    We gaan het zien..
    Sterkte voor diegene die ook jeuk hebben:p

Share This Page