Jeuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetlove80, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ik heb steeds jeuk op armen en dan na t jeuken komen de pukkeltjes die er blijven zitten ben naar de huisarts geweest moet morgen bloedprikken. En heb een hormonenzalf gehad.
    Wie herkent dit?

2. Mariella010

11 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Receptioniste
    Rotterdam
    Hiii! Ik kan met je mee praten hier over,
    Je moet wel goed opletten zodra je het onder je voeten krijgt en of handpalmen moet je direct je VK inlichten want dan kan er iets mis zijn met je lever. En dat kan gevaarlijk zijn voor de baby. Bij VK gaan ze dan ook bloedafnemen of via de huisarts.

Ik zelf heb ook last van onzettende jeuk, niet normaal meer.. vooral op mijn buik en boven benen.. ik wor soms helemaal gek er van dat ik soms gewoon moet huilen van de jeuk.
    Je kunt bij kruidvat menthol gel halen dat helpt wel eventjes om van de ergste jeuk even af te zijn. Tip neem meer tubes mee dan 1 want je blijft smeren :)

Het kan ook zwangerschaps jeuk zijn
    Of PUPP

Zwangerschapsjeuk:
    Zwangerschapsjeuk is een verzamelnaam voor een aantal verschillende jeukende aandoeningen, die ook wel zwangerschapsdermatosen worden genoemd. Het is een veel voorkomend zwangerschapskwaaltje: ongeveer één op de vijf zwangere vrouwen heeft er in meer of mindere mate last van.

De jeuk komt vooral voor op de buik en borsten, maar soms ook op armen en benen, handen en voeten en soms in de slijmvliezen. In de meeste gevallen is het ontzettend irritant, maar onschuldig. Na de bevalling verdwijnt het in bijna alle gevallen als sneeuw voor de zon.

pupp :pruritic urticarial papules and plaques of pregnancy (afgekort “PUPPP”) is een hevig jeukende huidaandoening die uitsluitend tijdens de zwangerschap voorkomt. PUPPP wordt gezien bij ongeveer 1 op 130 tot 1 op 300 zwangerschappen. Kenmerkend is dat de huidaandoening voornamelijk voorkomt bij vrouwen die in verwachting zijn van hun eerste kindje. PUPPP begint meestal in de derde trimester (op gemiddeld 35 weken). Een andere medische naam is ook wel “polymorphic eruption of pregnancy (PEP), vanwege de verschillende vormen van huidafwijkingen die men hierbij kan zien.

3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    #3 Colinn, 13 nov 2018
    Laatst bewerkt: 13 nov 2018
    Ik herken jeuk uit m'n vorige zwangerschap. Rond 35 weken kreeg ik er last van. Echt onderhuids. Super irritant! Bij mij begon het op m'n buik (ik dacht dat het kwam doordat ie groeide). Al snel daarna naar m'n handpalmen en voetpalmen en paar dagen later OVERAL. VK viel dat op tijdens controle en ik werd linea recta doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik bleek zwangerschaps-cholestase te hebben. (Dat verhaal van die lever waar @Mariella010 het over heeft) 3 weken later werd ik ingeleid. Ik had daarbij ook hele donkere /oranje urine.

Hou de jeuk goed in de gaten. Vertrouw je het niet bel dan je vk ff.

Deel Deze Pagina