eczeem en zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by cherry blossom, Jan 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Hallo,

Ik heb al sinds kinds af aan astma, de benauwdheid valt mee ik gebruik ventolin salbutamol.. ik heb het bijna niet nodig dus het gaat goed. Maar ik heb wel ernstig last van eczeem vooral mn ellebogen en mn armen en nu ook mn polsen en soms mn hals en gezicht. Ik wordt er mega gek van en heb alles geprobeerd. Hormoonzalf die ik altijd had gebruik ik liever niet en wordt ook afgeraden tijdens zwangerschap. Verder heb ik alles geprobeerd zo'n beetje... ik zie het nut van de huisarts niet in want toch geen enkele creme of zalf dat helpt. Ik werk in de zorg, verpleeghuis en als ik veel werk heb ik meer last, door de stress, droge lucht en veel handen wassen denk ik. Nu vraag ik mij af of er een kans is dat ik er na de zwangerschap af zou kunnen komen? ook ivm hormonen dat het nu erger is. Mn armen vooral zien er niet uit en kword er zo ontzettend moe van telkens.. hebben jullie tips? en zijn er mensen die er na de zwangerschap gewoon ineens van af waren?

Bedankt voor het antwoord alvast!

lfs cherry blossom

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de kans dat het helemala over is na de zwangerschap is klein, het wordt wel vaak weer minder, door de hormonale situatie in de zwangerschap heb je er vaak meer last van.
    Ik snap dat het heel vervelend is, en als je veel lats hebt zou ik-wel na overleg met de huisarts- toch die hormoonzalf nemen, als je gek wordt van de jeuk is dat heel naar. Een beetje hormoonzalf kan niet zoveel kwaad in de zwangerschap, maar zoals gezegd, enkel na overleg met je huisarts.

Mirjam

Share This Page