HELP Verschrikkelijke krampen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Corrievan, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Eefje heeft nu al een paar weken verschrikkelijke krampen. Heb eerst borstvoeding gegeven, maar ben overgegaan op flesvoeding. Friso Comfort 1 speciaal tegen krampen. Nu 2 weken mee bezig.
    Het gaat maar niet over en krijst echt van de pijn. Weet nu de huiltjes heel goed te onderscheiden.
    Wordt ook heel erg rood.
    Oppakken en over mijn schouder leggen helpt af en toe, maar heel kort.
    Cinna bebay druppeltjes geprobeerd, maar het flesje is nu leeg. Had wel even het idee dat het iets beter ging met de druppeltjes. Mag ik dan nog een flesje halen ?
    Poepen doet ze nu goed sinds gisteren en het zijn bijhoorlijk grote poepluiers.
    Ze is volgens mij ook echt moe. Als de krampen even over zijn dan valt ze in slaap. Maar dat is maar voor korte duur. Echt uren lang achter elkaar heeft ze krampen.
    Klein beetje olijfolie heb ik ook al in de fles gedaan toen ze 3 dagen niet had gepoept.
    Wat kan ik nu nog meer doen. Ik voel mij echt machteloos. Hoelang duurt nu zoiets.
    Met de borstvoeding had ze trouwens ook al krampen.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Vervelend he.. gemiddeld gaan de krampen over rond de 3 maanden.
    Je mag gewoon cinababy blijven geven hoor! Dat was ook het enige wat bij onze meiden een klein beetje leek te werken (ik weet precies waar je nu doorheen gaat, Yasmine had er ook vreselijk last van)

Sterkte ermee.

Oh ja, een warme kruik op het buikje kan ook nog wel eens effect hebben.

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    och meid :( Zielig he...

Wanhopig werd ik ervan...hele dagen aan een stuk krijsen van de pijn. Stond na een week zelf te janken. De huisarts die op visite kwam om kennis te komen maken, viel ik bijna in zijn armen, zo wanhopig was ik en zooooo blij was ik dat hij er was :oops: ...maar ja, niet dat hij er veel aan kon doen.

Wat wij hebben gedaan is eindeloos de voetjes masseren, warme kruiken inderdaad en fiets bewegingen maken met de beentjes...totdat de poepluier er was en dan ging het wel weer even. Of je een compleet ander kind had.

BIj mijn dochter heeft het 9 weken geduurd en toen was het over...van de ene op de andere dag!
    Maar het is erg zielig, maar het gaat over! Tis wel een beetje uitproberen wat werkt...

Ik heb cinababy geprobeerd, maar had niet de indruk dat het veel werkte. Ik durde earopax niet te proberen omdat hier in de bijsluiter de dosering voor baby's niet stond vermeld, maar het schijnt dat je het mag gebruiken. Helpt als je kindje veel lucht in de darmen heeft die dan krampjes veroorzaken..

4. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Ik denk dat het ook niet met het poepen te maken heb. Want na een volle luier te hebben gevuld, gaan de krampen net zo hevig door.
    Misschien dat het dan toch lucht is. Ze laat echt heel veel windjes en scheetjes.
    Wie heeft ervaring met earopax en kan je het bij de apotheek halen ?

5. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Heeft er iemand ervaring met Friso comfort 1 ?
    (tegen krampen, spugen en verstopping stond op verpakking)
    Bij wie heeft dit geholpen ?
    Ze poept nu dus wel, maar de krampen blijven.

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    bij mij heeft maar 1 ding geholpen...en dat was Sap-simplex;...Echt super spul! Haalt het schuim vd melk af en in het maagje waardoor gene lucht mee gat de darpmjes is...en dus geen krampjes...wij hebben er derstijds een compleet ander kind door gekregen...

7. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Kan je Sap-simplex bij de apotheek halen ? Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben ?

Ik ben benieuwd. Wil mijn meisje zo graag helpen !

1 ding vindt ik wel een beetje vreemd; na de laatste voeding heeft ze geen krampen. Dus ook niet s'nachts. Het begint s'morgens na de eerste voeding.

8. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Kan je Sap-simplex bij de apotheek halen ? Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben ?

Ik ben benieuwd. Wil mijn meisje zo graag helpen !
    O jee, nu moet ik toch echt even afkloppen. Hoor ik zonet een behoorlijke pijnkreet.

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb ook SapSimplex in huis ja. Het is alleen in Duitsland te krijgen. We wonen vlak aan de duitse grens dus dat scheelt. We dachten ook dat Dax last had van krampjes, hij krijste erop los. Vandaar de sapsimplex. Maar het bleek verborgen reflux te zijn. Sinds we daar achter zijn en hij daar medicijn voor heeft, heeft hij niet meer gekrijst. Weet je zeker dat het krampen zijn?
    Iedereen die ik ken vindt het trouwens super spul.

10. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    maar ook bij de meeste DA drogisten!
    als je googled kom je ook bij een apotheker waar je het online kunt bestellen...dan krijg je het thuis gestuurd!

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Oh dat wist ik niet?

12. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Suzanne75... ik verwacht dat het wel krampjes zijn. Ze loopt namelijk helemaal rood aan. Dat deed ze ook toen ze moest poepen.
    En reflux heeft toch te maken met spugen, drinken enz enz. ?
    Dat doet ze allemaal goed.
    Ik was bij de huisarts voor een verkoudheid en de arts gaf al aan dat ze lucht in het buikje heeft.
    Ook Friso comfort geeft heel veel belletjes. Ik let erop dat ze die niet binnenkrijg, maar voorkomen kan ik het volgens mij niet. Dat vindt ik een nadeel aan deze voeding.
    Als er eventueel nog reacties zijn hoor ik het graag. Ik ga wel even bij onze apotheek kijken of hun eraan kunnen komen.

13. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Nog even iets anders... ik kan niet goed begrijpen dat ze voor baby's hiervoor echt bijna niets op de markt hebben wat de oplossing is. Er hebben zoals ik begrijp heel veel baby's last van.
    Ze kunnen bijna alles genezen of onderdrukken met medicatie en dit probleem wordt vaak afgescheept van; tja je moet er even doorheen.
    Ik snap niet dat ze meer onderzoek doen hierna, zodat dit toch wel grote probleem verholpen kan worden. Heb echt met die kleintjes te doen.
    Zijn ze net op de wereld en ze worden gelijk in het diepe gegooit. Dit mag tegewoordig toch niet meer gebeuren !

14. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Je hebt een PB'tje van me gekregen.

15. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik had ook alles al geprobeerd en was wanhopig aan het worden. 1 ding heeft bij mij geholpen: De Osteopaat, echt geweldig hij was er met een paar dagen vanaf. We zijn een paar keer geweest en ik ben nu van plan zowieso 1 á 2x per jaar te gaan. Succes ermee.

16. Niet meer actief

Hier ook een meisje gehad met vreselijke darmkrampjes..., maar het lijkt nu redelijk goed te gaan.

Wat hierboven al wordt gezegd; de Ostheopaat kan een superoplossing voor je zijn! (TIP; kijk even na of je dochtertje ook op de aanvullende zorgverzekering is meeverzekerd en of hierin alternatieve geneeswijzen vergoed worden)

Waar ik zelf helaas te laat achterkwam; Bfree flessen! Lees er echt geweldige reacties over. Zorgt ervoor dat er geen lucht meer met de voeding mee naar binnen komt door een wel heel speciaal systeem dat in de fles is ingebouwd...

Deze flessen kan je in ieder geval bij wat internetwinkels bestellen en misschien ook bij de apotheek.

Sterkte ermee!

17. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb ook alles geprobeerd, echt alles.. tot ik op een gegeven moment bij de huisarts terecht kwam. Deze gaf aan dat het beter was om niets meer te proberen, gewoon terug naar de normale voeding en ik heb toen ook de B-free fles geprobeerd. Ze had echt elke dag ruim 1 uur krampen, de andere 23 uur waren feest, lacht veel. Maar nu binnen 1,5 week na gebruik van de B-free fles al 4 dagen geen krampjes meer gehad. Eerst kwam het nog om de dag, nu al 4 dagen niet meer. Ontlasting is gewoon goed.. Wij zijn dus ook zeer te spreken over de B-free fles

18. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Maar kan je wel een B-free fles/speen gebruiken voor de Friso Comfort 1 ? Ik gebruik namelijk een papspeen van Avent met 4 gaatjes. Soms maak ik de voeding wat dunner en gebruik ik de speen met 3 gaatjes.
    Eefje heeft helaas geen uurtje krampjes, maar echt uren achter elkaar.
    Wat mij nu opvalt is dat ze gisteren minder krampjes had. Ik schud de fles niet meer, zodat er minder belletjes in zitten. En steek de fles rechtop in haar mondje om lucht mee happen te voorkomen. En volgens mij helpt het wel een beetje.
    Vanochtend had ze maar een uurtje krampjes en normaal tussen de eerste voedingen door 4 uur lang krampen.
    Ik denk dat het nu waarschijnlijk kwam dat ze te gulzig en teveel op had. Ze had 180cc op ! en dan na 8 1/2 uur. Dat valt natuurlijk zwaar op haar maagje.

19. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    bree flessen hebben bij Marit niet geholpen wat een dure nutteloze investering...zoals ik al eerder vertel;de sap-simplex heeft hier een wonderen verrixht

20. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Wat dikkere voeding gaat hier bij de B-free fles niet lukken. Ik geef nu weer normale Friso 1, eerder de Nutrilon Omneo. Maar dat krijgt ze niet door het gaatje heen. Ze doet het nu prima..

Deel Deze Pagina