Hallo dames, Ik neem sinds kort VSM Puur Mama Darmflorapoeder. Dit vermindert het risico op de ontwikkeling van (koemelkeiwit)allergie en eczeem bij kinderen. Ik neem het omdat bij ons in de familie heel veel koemelkallergie voorkomt, ik het zelf ook heb en dus ook eczeem en snel geirriteerde huid. Bij de Gezond en Wel winkel adviseerden ze me om dit te proberen. Ik zal hieronder de info van VSM zelf neerzetten. Maar nu vroeg ik mij af of er dames zijn die hier al gebruik van hebben gemaakt en wat hun ervaring ermee is. Toepassing VSM puur Mama darmflorapoeder bevat darmflorapoeder dat als dieetvoeding kan worden ingezet in de 8e en 9e zwangerschapsmaand. Het vermindert het risico op de ontwikkeling van (koemelkeiwit)allergie en eczeem bij kinderen. Uit onderzoek blijkt dat het zinvol is om de darmflora van de aanstaande moeder al tijdens de laatste maanden van de zwangerschap positief te beïnvloeden met gunstige bacteriën. Tijdens de natuurlijke bevalling begint namelijk al de aanleg van de darmflora van de baby. Het doorgeven van de goede bacteriën aan de darmflora van je baby verkleint de kans dat je kindje (koemelkeiwit)allergie of eczeem ontwikkelt. Samenstelling Rijstzetmeel, maltodextrine, bacteriestammen. VSM puur Mama darmflorapoeder voor de 8e en 9e zwangerschapsmaand bevat Ecologic PANDA; per gram in totaal minimaal 1 miljard kiemen van Bifidobacterium bifidum, Bifidobacterium infantis en Lactococcus lactis in gelijke verhoudingen. Dosering en gebruiksaanwijzing Gebruik in overleg met je verloskundige of arts. 1 Maal daags 1 sachet oplossen in een half tot een heel glas water, melk of vruchtensap. De oplossing ongeveer 10 minuten laten staan voordat je het, bij voorkeur voor de maaltijd, inneemt. Belangrijke informatie: VSM puur Mama darmflorapoeder is een dieetvoeding voor medisch gebruik. Het product dient onder medisch toezicht te worden gebruikt. Het product is niet geschikt om als enige voedingsbron te dienen. Lees voor het gebruik de ingesloten gebruiksaanwijzing. Prijs 27,95
Ik ben benieuwd hoe dat werkt. Het klinkt aantrekkelijk maar ik heb gelezen dat het kindje hier enkel iets van meekrijgt tijdens de bevalling omdat het dan in aanraking komt met de darmflora van de moeder. Hoe moet ik me dat voorstellen? Groetjes Bubbles
Het schijnt dus dat de aanwezige bacterien in je darmen ook van invloed zijn op het kindje in de 8e en 9e maand van de zwangerschap. Vraag me niet hoe .... Maar ik ben ook ontzettend benieuwd uiteraard. Daarnaast gebruik ik voor het wassen van de baby alleen tarwezemelen en geen enkel ander baby-product ook al is dat hypo-allergeen. En krijgt het de eerste 4 jaar zo min mogelijk koemelkproducten. Dan nog eens kijken of ons kindje er tegen kan of niet.