3 weken te vroeg

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anique, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik kwam vandaag een vrouw tegen in de sportschool en zij vertelde mij dat zij 3 weken te vroeg was bevallen.. Maar 3 weken voor de uitgerekende datum is toch op tijd..? Of zou ze nog 3 weken DAARvoor bedoeld hebben..? Wat zouden jullie denken?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Als ik dat zo hoor, denk ik aan, dat ze met 37 weken bevallen is.

3. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ja denk ik ook.
    Maar dan nog is het te vroeg ;)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    3 weken te vroeg vind ik dus ook gewoon op tijd. Je mag vanaf 37 weken bevallen.
    Het is wel 3 weken voor uitgerekende datum, maar te vroeg vind ik beetje overtrokken.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja zeg dan 3 weken voor de uitgerekende datum. Van mij mag hij/zij ook wel met week 37 komen ;) (als ie er klaar voor is)

@daphne.. ik zie dat we op dezelfde dag zijn uitgerekend :D

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    te vroeg? das op tijd voor mij. laat die van mij ook maar met 37 weken komen hoor.

7. Anique

Anique Niet meer actief

Ja, ze zei het zo ernstig, en ze zei ook "ik hoop dat dat bij jou niet gebeurd" .... Maar zo ernstig was het dus eigenlijk niet :(

8. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    sja ze zeggen wel dat het beter met 7 dan met 8 maanden geboren kan worden (weet er niet precies het fijne van) en 3 weken e vroeg is de 8e maand.... ach joh je ziet wel wanneer jouw beebje komt!

Liefs

9. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    als je er echt voor jezelf vanuit gaat met 40 weken te bevallen en ik denk dat de meeste dat toch wel doen, dan is het best schrikken hoor 3 weken "te vroeg"stel dat je 4 weken van te voren met verlof bent gegaan, dan heb je net pas een week gehad en dan heb je je baby al! ben zelf met 35 weken bevallen dat was voor de bb ook te vroeg, die was nog niet klaar zeg maar maar ik was geestelijk ook nog niet klaar. maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, sommige hebben misschien zoiets van laat maar komen met 36 weken

10. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    ik vraag me trouwens af waar dat vandaan komt dat van met 7 mnd is beter dan 8 mnd zou dat waar zijn, en waarom zou dat beter zijn, dan is hij toch nog minder klaar voor de wereld lijkt mij? ik ben dus met 7 maand en 3 weken bevallen en baby had allerlei opstartproblemen het ergste waren nog de longen die niet rijp waren

11. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Een babytje geboren voor de 36 weken moet (meestal) nog een tijdje in de couveuse liggen en heeft dus hulp nodig maar eens vanaf 36 weken kan een baby (meestal) al normaal functioneren.
    Bij 7 maanden bevallen is wel erg vroeg, dat is dus bij ongeveer 32 weken. Dan heeft een baby zeker nog hulp nodig.
    Maar vanaf 37 weken lijkt me ook wel ideaal, bij mij mag ze vanaf dan ook al komen hoor.

12. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    tja ik vond het zwanger zijjn (eindelijk na lange jaren) heeeeeeeeerlijk en toen was het zo abrupt afgelopen! plus dat mijn bb slecht kon ademhalen en in couveuse lag. Ik vond het op dat moment gewoon jammer niet meer zwanger te zijn want ik had opeens en geen buik meer en geen baby bij me. Ben nu weer zwanger dus ben benieuwd maar ik ga er bij deze niet meer zonder meer vanuit dat het 40 weken worden!

13. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    een vrouw mag tussen week 37-42 bevallen.
    Medici spreken dus van te vroeg of te laat als je buiten die periode bevalt.
    Vrouwen zelf echter houden de uitgerekend datum aan en alles wat ervoor zit is (te) vroeg en alles wat daarna zit (te) laat.

Ik zeg dus altijd dat ik 1 dag te laat en 9 dagen te laat ben bevallen en nu ook wel weer te laat zal bevallen. Maar het is dus niet TE laat.

14. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik hoop dat ik wat eerder beval! Vanaf 37 weken mag hij komen..

15. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

Jan 24, 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    laat deze maar met 37 weken komen...ben het misselijk en niet goed voelen al meer dan zat

16. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Mijn prachtige Myrna is 3 weken te vroeg geboren.... ;) dat kan het wel hoor :)

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ze bedoelde vast drie weken voor de uitgerekende datum. Als een baby dan spontaan komt, is het meestal klaar voor de wereld.

Onze Jesse kwam (nouja, werd gehaald) met 38 weken.
    Maar helaas was hij nog niet rijp genoeg achteraf gezien. We hebben een week in spanning gezeten omdat hij een aantal dagen een paar keer 'vergat' om adem te halen. Gelukkig waren we in het ziekenhuis, anders was ons lieve mannetje er nu niet meer geweest!
    Na een paar dagen pikte hij het wel weer zelf op en waren zijn hersentjes rijp genoeg om zelf adem te halen, maar het was een heel nare en spannende tijd.
    Dus denk nooit dat een baby altijd maar rijp is, als je het zelf zat bent!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Iedereen roept wel dat ze met 37 weken wel wil bevallen, maar vaak is het beter voor een baby om toch nog iets langer te blijven zitten. Ook al mag je dan thuis bevallen, een baby kan dan bv. zijn zuigreflex nog niet voldoende hebben ontwikkeld wat problemen kan geven bij het drinken. Dan liever nog een weekje (of 2,3,4,5 ;)) ongemakken en een goede start toch?

19. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ons dochtertje is 3,5 week te vroeg geboren, dus met 36w4d. Ze beschouwen haar als rand-prematuur, omdat ze net nog iets voor de 37 weken-grens is geboren. Ik denk dat de term "te vroeg" al snel in de volksmond wordt gebruikt, maar in de praktijk geldt dat eigenlijk alleen als je voor de 37 weken-grens zit en niet daarna. Met 37 weken mag je bevallen. Dus drie weken voor de uitgerekende datum is eigenlijk niet "te vroeg". In theorie is ons dochtertje dus niet 3,5 week te vroeg geboren, maar maar 3 dagen! ;)

Groetjes,
    Jippie

20. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    37 weken is niet zo erg vroeg hoor ;) Myrna was 7 pond en 49 cm groot. Als ze nog langer in buik bleef had ze 10 pond gewogen, iiieeekk! Hihi!

Share This Page