Hoi, Ik ben nu 9 weken en 3 dagen zwanger en ik heb zo veel afscheiding! Ik vind t echt vies, want mn hele slip is soms klets nat. Hebben meer dames hier last van en zo ja is dit normaal?
Yup, is normaal. Vies he?! En je kan er weinig tegen doen. Ja met water wassen (niet met zeep, ook geen lactacyd ofzo!) en met een inlegkruisje wordt het alleen maar erger. Draag katoenen onderzoek en laat het 's nachts lekker 'luchten'
hoort er inderdaad helaas bij. Verder in de in de zw. kan het ietsje minder worden. De tips die vlinder noemen kloppen en wat je ook nog kan doen is iets vaken een schone katoenen slip aan doen.
Het blijft een ramp die afscheiding, ook ik heb er last van. Gewoon kwestie van vaak verschonen en inderdaad wassen zonder zeep. Mijn ervaring is ook dat het met inlegkruisjes alleen maar erger wordt. Tampons zou ik persoonlijk niet gaan gebruiken, lijkt mij een kans om meer bacterien te krijgen en daardoor infecties. Ik zou dus zeggen wassen en inderdaad katoenen ondergoed. Liefs Silvia
Tijdens zwangerschap nooit tampons gebruiken...ivm infecties en van binnen veranderd er ook van alles waardoor die tampon "kwijt"kan raken....meestal pas verderop in de zw-schap De afscheiding is meer schaanmaken van de baarmoeder en voorbereiding op bevalling...jaha nu al! 8)
De tips van vlindertje zijn juist. Vaak wassen, na elke wcbeurt met lauw water, katoenen onderbroeken dragen, s nachts geen onderbroek aan. En vooral, niet met zeep wassen. Anders loop je straks met een schimmelinfectie.
Ik heb het ook, heel de zwangerschap al. dacht zelfs even dat ik een schimmelinfectie had...maar is niet zo. Al die tips die genoemd zijn doe ik ook allemaal al 26 weken maar ja....ene keer is het wel erger dan andere keer. hoort er bij zeggen we dan maar weer.
bij mij wordt het van inlegkruisjes idd erger, omdat dat gaat broeien en irriteren.. (en stinken *schaam*) En idd geen tampons gebruiken! En je bent dus niet de enige (en ik gelukkig ook niet)
Het is inderdaad heel erg vervelend, maar ja, ik heb 't er wel voor over! Ik vind zelfs dat het soort ondergoed nog uitmaakt, met een boxer of hipster heb ik iets minder last dan met een string .. raar maar waar. Misschien ook nog het proberen waard?
Ik gebruik zelf wel al een tijdje mini tampons, gewoon omdat ik het smerig vind elke keer een natte onderbroek ik kreeg het idee dat het daardoor juist ging irriteren, Sinds ik minitampons gebruik is er niets aan de hand, geen irritanties.. gewoon regelmatig verwisselen. En ik voel me weer heerlijk fris...geen natte boxers meer Inlegkruisjes maken het idd erger, ten minste bij mij Over de tampons, het was zelfs een tip van mijn 'vrouwelijke' huisarts, ik heb het ook gecheckt bij me vk...en beide zeggen dat het geen kwaad kan voor de zwangerschap, want de baarmoedermond zit tot aan de bevalling muurdicht (bij een gezonde zwangerschap dan) en daardoor kunnen er dus geen infecties in de baarmoeder ontstaan, als je het gewoon zeer regelmatig verwisseld, zoekraken lijkt me dus ook sterk ..dat las ik dat hier ergens. tevens douch ik ook standaard twee keer per dag en dat scheelt in het vaginagebied.. vind ik.
Type ondergoed scheelt zeker! ik draag alleen (vrouwelijke) boxers.. heb je ook hele leuk van trouwens
Ik heb t inderdaad ook dat als ik strings draag, het gevoel heb dat ik super veel afscheiding heb. Dus ik draag nu het liefst gewone onderbroeken
Ben zo blij te lezen dat ik niet de enige ben sinds een paar dagen heb ik ook wat afscheiding, begon me al wat zorgen te maken, maar lees nu dat meerdere er last van hebben, moet donderdag naar VK dus zal het meteen eens vragen.
Je hebt in de supermarkt van die rollen keukenpapier maar dan de soort die je nat kunt maken en weer uitwringen (een duurder merk, weet even niet hoe het heet). hiervan deed ik na elke toilet beurt een schoon opgevouwen velletje in mijn onderbroek. Dit ging bij mij niet broeien zoals inlegkruisjes, misschien is dit ook een idee voor jou? Groetjes Lisette