Die jeuk wordt veroorzaakt omdat je borsten harder groeien dan je huid aankan. Dit moet je trouwens altijd even melden aan de verloskundige en als het kan even laten zien Tips tegen de jeuk: - Niet krabben - Metholpoeder/gel kan verlichtend werken (afkoelende eigenschap) - Baden met amandelolie kan huid ook wat rust geven - Niet te vaak douchen of in bad gaan. Dat droogt je huid uit en gaat het nog meer jeuken. Je kunt je huid vet houden, maar dan wel met ongeparfumeerde producten anders kan het nog meer irriteren (ook parfum e.d.) - Katoenen kleding dragen en katoenen beddegoed gebruiken. Synthetische stoffen ademen namelijk niet. - Veel water drinken, niet te vet eten ... Er schijnen ook homeopatische tabletjes voor te zijn (even navragen bij de verloskundige) Hoop dat je er snel vanaf bent, want die jeuk kan verschrikkelik irri zijn
ik heb er geen last van zelf, maar misschien kun je eens calendula zalf proberen? werkt ontzettend goed tegen schrale huid.
Erg vervelend, heb er ook last van gehad, nu ik katoenen zwangerschapsbh's draag is het veel minder geworden.
argggh ik word af en toe ook helemaal gek van de jeuk! heb straie op mijn borsten dus denk dat het daar door komt..... kan je geen tip geven, maar ik lees hier wel ff mee om te kijken of er een goede tip komt
Ik had geen jeukende borsten, maar wel mijn buik ook van de striae. Het enige wat hielp was mentolgel. het stinkt wel en je ogen gaan er van tranen. Mocht je het gaan uitproberen, er is ook mentolcreme maar dat vond ik niet zo effectief.