Beste mama's (in spe) ik vond op internet een leuk sommetje en ben nu natuurlijk erg beniewd of het 'werkt' Dus ik hoor graag jullie reacties... Om tijdens je zwangerschap te voorspellen of een baby een jongen of een meisje wordt, gebruik ik het hieronder gegeven rekensommetje. Dit pas ik al jaren toe en het heeft altijd nog gewerkt." Helen: Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal jouw leeftijd af. Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje wordt: is het getal even, dan wordt het een meisje. Bij een oneven getal wordt het een jongen. Bijvoorbeeld: 49 + 3 = 52 - 28 = 24 -1 = 23 - 2 = 21 - 3 = 18 - 4 = 14 - 5 = 9 - 6 = 3. Liefs Maria
Welke leeftijd moet je dan gebruiken? De leeftijd dat je zwanger werd, of de leeftijd dat je bevalt? Ik ben inmiddels jarig geweest... Ach..vanaaf pretecho...dan weet ik het ook
Je moet wel de leeftijd nemen die je had bij je laaste menstruatie, bij mijn jongens klopt het wel , bij deze zwangerschap nog even wachten haha Liefs Maria
Als ik de leeftijd intoest (23) toen ik zwanger raakte klopt het niet en als ik mijn leeftijd van nu (24) intoetst klopt het wel! Wij krijgen dus een meisje, maar misschien is het handig om te weten welke leeftijd van dat je zwanger bent geraakt of van je bevalling? Wel leuk om te doen
als ik mijn leeftijd gebruik die ik had toen ik zwanger werd klopt hij niet. Gebruik ik mijn leeftijd van nu dan klopt het wel.
nou ik ben niet zwanger maar als ik het zo tel krijg ik een oneven getal IK HOOP HET HAHAHAHAHAHAH D: ik laat het wel eten als ik het weet.