2de zwangerschap veel zwaarder.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ma21, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ma21

ma21 Lid

8 mei 2007
    52
    0
    0
    hoi,

wij zijn zwanger van ons tweede kindje, ons eerste kindje is nu 2 jaar.
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik nergens last van, ik vergat soms zelf dat ik zwanger was.
    Maar nu! `s morgens overgeven, beroert voelen, en ontzettend moe.
    Dit is zo zwaar als je er al een hebt rond lopen die alle aandacht vraagt.
    wie herkent dit ook?

groetjes, Maaike

2. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik vind het ook veel zwaarder dan met de 1e alleen was ik niet misselijk enz.. alleen heb ik nu last van BI en merk ik dat ik heeeel snel moe ben, en dan heb je zo'n energieke peuter omlopen , tsja dat is wel lastig soms.. En ik werk er ook nog bij,en huishouden moet nog,, Ja valt niet altijd mee he?
    Groetjes

3. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    hoi ik vind het nog niet echt zwaarder maar ben wel erg moe veel erger dan de eerste...en verder valt het mij nog mee... :)

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou ik begin het nu ook wel te merken hoor.
    Ik heb nog een kleine die ik altijd moet tillen.. Ik heb savonds mijn bekomst wel.
    Voor de rest wil het lopen en fietsen nu niet echt meer, terwijl ik bij de eerste zwangerschap met gebroken vliezen de hele stad nog ben doorgelopen :)

Ik kan heus nog wel wat hoor, zo ernstig is het ook niet maar voel wel dat ik niet zo fit ben als bij de eerste..

Ook heb ik er nu verschrikkelijk veel moeite mee als ik Eliza naar de oppas moet brenegn, mijn hart breekt bijna..
    Ben veel emotioneler.. leef nu echt op gevoel..
    Dat is niet altijd even makkelijk!

5. Niet meer actief

Jep hier hetzelfde liedje! Mijn ervaringen vind je ook nog terug bij GRRR misselijk. Bij mij helpt: gaviscon (veilig) en Vomisan van Vanocomplex (veilig en is homeopathie)

Sterkte! Ik zit er ook soms door en bij mn eerste voelde ik amper wat!

6. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    van de eerste kon ik echt genieten en pas op het laatst had ik pas nou mag je komen.maar nu...
    de kleine zit al heel laag en dat maakt het best zwaar met een huishouden en een peuter van 3.

7. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hai hier hetzelfde.
    eerste zwangerschap echt nergens last van,alleen een hele grote buik.

Nu net 11 weken zwanger en aldoor hoofdpijn slomig voelen en necht nergens puf voor hebben...
    Groetjes Linda :(

8. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier hetzelfde eerste zwnagerschap echt nergens last van en deze keer echt verschrikkelijk zo ziek dat ik er zelfs spuitjes voor heb gekregen nu nog steeds wat hoofdpijn maar het gaat wel al wat beter.

9. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    derde is nog veel erger hier

pffffffffffff

10. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik kan me goed voorstellen dat een derde nóg erger is :)
    Maar 't lijkt me zóó leuk... :rolleyes: Even wachten nog...

11. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    het is ook heel leuk !

maar heb veel meer klachten als bij de eerste zwangerschap
    en ook hele andere klachten

12. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Mijn zoontje is inmiddels alweer 8 dus die gaat lekker zijn eigen gang. Soms heeft hij natuurlijk ook wel eens van die dagen dat ik denk pfffffffff ga alsjeblieft lekker buiten spelen ofzo en laat mama ff lekker met rust. Zulke buien heeft hij dan meestal als ik me eigen zo beroerd voel :( Maar ja al met al is het een stuk makkelijker dan dat je nog een dreumes van een jaar of twee hebt rond lopen.

Liefs Mariska

13. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    Hiero precies hetzelfde... ben de eerste 15 weken zoo ziek geweest, en je moet gewoon door want je hebt der nog eentje thuis rond lopen...
    nu bennk vooral alleeen maar moe de hele dag door...

14. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb gelukkig weer nergens last van. Het enige 'nadeel' is dat ik nu niet kan gaan liggen als ik wil of als ik moe ben aangezien er hier nog ééntje rond loopt.

15. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Hoi,

Ik weet niet of ik deze zwangerschap zwaarder mag noemen, maar hij is zeker wel anders ja...Heel anders...

Ik ben bij de eerst zwangerschap helemaal niet ziek geweest en bij deze zwangerschap ben ik al ruim 2 weken niet fit. lage bloeddruk en misselijk dag en nacht... Logisch dat het dan zwaar voelt toch!
    Ik probeer er vanuit te gaan dat de energie na de 3 maanden wel weer terug komt en de misselijkheid rond de 16 weken ookwel minder wordt.
    Maar om dat te bedenken als ik me kei beroert voel valt niet altijd mee...

Allemaal suc6 Catheleine

16. marion1979

18 jul 2007
    16
    0
    0
    operatie assistente
    zoeterwoude
    Hier net andersom, van mijn 1e voelde ik me echt zo moe, kon er helemaal niet van genieten, terwijl ik tijdens deze zwangerschap wel misselijk ben geweest, maar niet half zo moe, en voelde me niet zo naar als bij de 1e.
    Het is wel druk, mijn 1e is pas 14 maanden, maar daardoor vergeet je ook dat je zwanger bent en ga je makkelijker door..

Hoop dat je, je snel weer wat beter zult voelen!

Groetjes Marion

17. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    hier ook!
    heb ook 1 van 2jaar.en deze zwangerschap is echt anders.. ben ontzettent moe, hoofdpijn, misselijk..
    terwijl ik bij de 1e nergens last van had..
    ja, aan t eind (een ruime 10 ponder@)dat vond ik al zwaar..
    nu is t nog zo klein... mar tis best zwaar..
    ik zit hier nu ook mijn kaken te breken van t gapen...

en ik moet nog zo lang!

Deel Deze Pagina