Vorige zwangerschap had ik aan het einde zo'n verschrikkelijke jeuk op mijn buik. Ik heb geprobeerd met water, bodybutter en mentholcreme de jeuk weg te krijgen, maar dat hielp maar heel even. Nu begint de jeuk weer een beetje terug te komen dus ik zie de bui alweer hangen. Wie heeft er een tip? wat hielp bij jullie?
Ik krijg heul erg veel jeuk als m´n huid aan het scheuren is. Twee weken terug de hele dag jeuk gehad en toen ik keek had ik zebrastrepen gekregen. Misschien ijskoud water erop deppen?
klopt. het is volgens mij ook door het scheuren en strakstaan van de buik. Heb ook striae en die staan nu natuurlijk strakker doordat de buik steeds meer groeit. Ijskoud water helpt maar even helaas. dat verlicht even tot dat ook weer warm word
Heb er zelf geen last van gelukkig. Maar probeer anders een beetje vaseline? (Zit ook geen parfum in, dus kan niet irriteren). Of Bepanthen? Wie weet helpt het.....
Ik smeer mijn buik 2x per dag in met die speciale buikencreme, heb een kleine tube in mijn tas voor als ik alsnog jeuk krijg overdag. smeer dan nog eens en weg is de jeuk. bij mij helpt t, misschien bij jou ook?!
ik had ook jeuk, alleen dan van de cholestase, zat over mijn hele lichaam, scheuren deed het trouwens ook hoor Hier hielp 3 keer per dag smeren met calendula(n) schaafwonden spul, het helpt niet vor de striemen, maar de jeuk werd er wel minder van
Ik vond de jeuk erger dan de strepen terwijl ik heel de zwangerschap al tegen die striemen opzag maar die jeuk.. daar word je echt knettergek van! Ik heb gewoon als een gek lopen krabben en mopperen..
Ik kon helaas niet tegen speciale buikzalf (kreeg daar juist jeuk van). Bij mij hielp menthol gel heel goed. Ook direct lekker verkoelend. Veel succes!
Mentholgel inderdaad, raadde mijn vk ook aan. Voordeel daarvan boven de mentholcreme is dat je het in de koelkast kunt leggen, dan geeft het nog extra verkoeling. Het lost het probleem helaas niet op, maar geeft wel verlichting. Ik heb ook calendulalotion geprobeerd. Ik had heel erg last van jeuk en bultjes op mijn armen en benen en het is nu na twee/drie weken over. Misschien heeft de lotion geholpen, misschien is het vanzelf over gegaan, maar ik ben zoooo blij dat ik er zo goed als vanaf ben!
@be happy vaseline heb ik liggen kan ik altijd proberen @tricia s morgens smeer ik mijn buik idd ook in met buikcreme apart voor zwangeren. ik zal eens proberen of het werkt als ik die op doe als het jeukt @eefkoekie en barbamam ik had die mentholgel idd ook in de koelkast gedaan. de vk had die de vorige zwangerschap hier ook aangeraden. Hielp alleen heel kort helaas. @mejojo oke daar zal ik zelf nooit aan denken. bedankt voor de tip! dank jullie wel meiden. heb ik weer wat dingen om te proberen en idd de strepen vind ik ook veel minder erg als de jeuk.. die kan je helemaal gek maken
In bad met kamillethee hielp bij mij wel wat. Theezakjes leek me maar weinig te helpen dus ik heb een grote zak gekocht. En steeds een handje in een sok gedaan en dit in je bad in plaats van andere badschuim.
Daar zal ik zelf nooit op gekomen zijn dank je wel! kamille hebben we altijd wel in huis (voor stomen als ik verkouden ben)