Hoi, ik heb even een vraagje, met hoeveel weken kregen jullie de eerste echo ? en was het een inwaardse of buitenwaardse echo? Groetjes puksem
Hoi Puksem, Ik kreeg mijn eerste echo met 10.5 weken en dat was een uitwendige. ( maar gezien je taalgebruik heb ik het vermoeden dat je uit België komt? klopt dat? niet boos zijn als het niet zo is hoor, is een gokje en volgens mij krijg je in Belgie al eerder en vaker een echo) groetjes suus
hoihoi ik heb me eerste echo gekregen met 7 weken en paar dagen en dat was binnenwaards echo. groetjes
met 8 weken en 6 dagen, inwendig. Hangt ook een beetje af van je bouw. Als je wat steviger bent kan het zijn dat het langer duurt voordat er op een uitwendige echo iets te zien is.
Hoi, Toch veel verschillen eigenlijk! Ik kom uit nederland, ik kon gewoon even niet op het woord inwendig komen..... groetjes
Morgen is mijn eerste echo. Dit komt wel door het verliezen van ons kindje in de vorige zwangerschap. Liefs Vlindertje
o sorry puksem, dacht dat het misschien belgisch was. Volgens mij krijg je in Nederland meestal de eerste echo rond de 10-12 weken, tenzij je een bijzondere reden hebt. Al onder behandeling gyneacoloog om zwanger te raken, miskraam oid. groetjes
Klopt helemaal. Deze is meestal uitwendig. Een vroegere echo bij een 5-7 weken is meestal inwendig en wordt in Nederland alleen gedaan als je al eerder een miskraam hebt gehad of een andere medische reden. Of als je niet precies weet hoelang je zwanger bent.
volgende week dinsdag ga ik voor eerste echo. Er is mij gevraagd om met volle blaas te komen, zal dit dan toch een uitwendige echo zijn?
Ik heb een uitwendige echo gehad met 10 weken en 2 dagen. Ook mij werd gevraagd met een volle blaas te komen, zodat de baarmoeder naar boven gedrukt wordt en het beter te zien is op de echo. Bij mij was het super te zien. Bipat ik hoop dat de echo goed zal lukken.