hey ladies........ ik heb even een vraagje, ik ben nu bijna tien weken zwanger en ik werk ik de kinderopvang! nu heb ik als vaste groep de babygroep! kan al dat tillen kwaad nu en in een later stadium? ik ben van nature niet zo'n "zeur" en denk dus vaak meer te kunnen dan ik achteraf durf toe te geven! de allerkleinste kids op het dagverblijf heb ik dus in de groep en ze kunnen dus niets zelf! alle verzorging komt op de groepsleidsters (dus op mij aan)! ben vrijwll de hele dag aan het tillen! we hebben kids vanaf 3 maanden to ong. een jaar! is naar je lichaam luisteren voldoende of ben je bij klachten al te ver gegaan? hoop dat jullie een antwoord hebben alvast bedankt -x- Jyll
nu kan t niet echt kwaad, maar vanaf 20 weken moet je oppassen met veel tillen.. maarja als je in verwachting ben van een tweede kind, til je ook je eerste kind, neem ik aan! ik zou gewoon goed naar je lichaam luisteren en t tillen zo veel mogelijk te laten, als het niet nodig is niet doen..
hallo Ik werk in de zorg met bejaarden. Is wel wat anders natuurlijk, want hoef ze niet continu op te tillen. Maar toch zijn er handelingen die ik dus nu al niet meer kan doen. Goed naar je lichaan luisteren is erg belangrijk, en ik merk ook wel eens dat als ik iets te veel heb gedaan dat ik het beter niet had kunnen doen. Dan weet je dat gewoon voor de volgende keer en hou je daar rekening mee en doe je rustiger aan. Dus goed luisteren naar je lichaam, je voelt het zelf als je iets niet meer kunt volhouden. Ook goed op je houding letten als je gaat tillen is erg belangrijk! Fijne zwangerschap! groetjes!
Zelf heb ik met mijn eerste zwangerschap gewoon getild enzo. zelfs tot 32 weken zwangerschap geloof ik wel...Ik werk in de ouderzorg! Nu ben ik van de tweede zwanger en voel dat het anders voelt... Heb eerder een naar/pijnlijk gevoel in mijn buik nu al.. Ik bekijk het nu gewoon per dag, en pijn is altijd een waarschuwingsteken... Ik zou het bespreken op het werk en ook met de verloskundige... Groetjes Catheleine en geniet van je zwangerschap
hey meid, Het kan niet echt heel kwaad, als je maar goed op let hoe je tilt. Is ook fijn voor jou haha! Goed naar je lichaam luisteren dat is het belangrijkste en als je lichaam het niet meer trekt gewoon lekker gedeeltelijk de ziektewet in gaan ten gevolge van zwangerschap. Werk is een bijzaak als het op jullie kindje aankomt dus geniet van zoveel mogelijk van je zwangerschap!
hey meid, Het kan niet echt heel kwaad, als je maar goed op let hoe je tilt. Is ook fijn voor jou haha! Goed naar je lichaam luisteren dat is het belangrijkste en als je lichaam het niet meer trekt gewoon lekker gedeeltelijk de ziektewet in gaan ten gevolge van zwangerschap. Werk is een bijzaak als het op jullie kindje aankomt dus geniet van zoveel mogelijk van je zwangerschap!
Toevallig heb ik dit bij mijn vorige bezoek aan de VK gevraagd en haar antwoord, kan gewoon! Ik ben aerobic instructeur en doe oa 3 lessen waarin veel getild moet worden en blijf dit nu gewoon doen zolang ik me daar goed bij voel. Let wel een beetje op hoe je tilt, dus netjes van uit je benen.
hoi jill ik werk in een verpleeghuis en daar is t werk dus ook zwaar. maar ik luister gewoon naar mn lichaam, dat is ook het beste denk ik groetjes carola