jeukende moedervlek

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Aantal maanden terug, begon de moedervlek op mijn rug te jeuken. Ben toe naar de HA geweest en het zag er goed uit. Nu een aantal maanden later, begint hij weer vreselijk te jeuken. Dan wil ik krabben, maar bedenk ik ineens; nee niet krabben het is de moedervlek die zo jeukt.
    Zouden jullie weer naar de HA gaan? Heb mijn partner nog niet laten kijken hoe hij er nu uit ziet. Omdat ik hem zelf ook nog niet goed heb kunnen bekijken.

2. Lonie

Lonie Lid

17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Hi meis

Is de moedermelk ook gegroeid of van kleur verandert?

Nooit geen risico's nemen met moedervlekken! Als je het niet vertrouwd altijd terug gaan!
    En zeker als je een van bovenstaande hebt.

Succes ermee!

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als hij nu weer begint te jeuken zou ik zeker volgende week er weer even naar laten kijken en eventueel ook laten verwijderen, dan komt de jeuk ook niet meer terug. Jeuk is altijd een aandachtspunt en dat hij toen rustig was, hoeft niet te betekenen dat hij dat nu nog is. Grote kans dat er niks aan de hand is, maar omdat hij steeds weer jeukt zou ik hem in iedergeval weg laten halen.

4. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik zou gewoon teruggaan naar de HA en als het nodig is een doorverwijzing naar een dermatoloog eisen.
    Alleen al het feit dat 'ie jeukt, dat zou ik al niet vertrouwen.
    Ik zou daar ook niet te lang mee wachten trouwens!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou hem ook weg laten halen - alleen al voor je eigen gemoedsrust en omdat hij blijkbaar toch irriteerd.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb zovaak moedervlekken open gekrabd niets ergs aan volgens mijn huisarts. Maar wil niet zeggen dat als die verkleurd is of vergroeid is dat er dan niks aan de hand is. Dit was bij mij nooit het geval.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Als hij blijft jeuken, gewoon naar de dermatoloog. Heb ik ok gehad op mijn rug en is weggehaald (was niks erg mee overigens)

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bij mij ook weggehaald ivm jeuk. Zo gepiept en idd voor je eigen gemoedsrust!

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ha stelde mij de keus bij een jeukende moedervlek; of naar de dermatoloog óf zij sneed hem weg. Nou haal maar weg dan ;)

10. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ik weet niet hoe hij er toen die tijd uitzag, hij zag er goed uit zei de ha.. dus gelijk mee akkoord gegaan toen die tijd, maar is al aardig lang geleden.

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Gewoon weg laten halen. Ik laat regelmatig moedervlekken weghalen omdat ze jeuken of groeien. tot nu toe nog nooit wat mee mis geweest maar de ha neemt altijd het zekere voor het onzekere.
    Het ligt aan het soort moedervlek of de dermatoloog of de huisarts hem weg kan halen. Ik heb een grote op mijn slaap zelfs door de plasiche chirurg moeten laten weghalen.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    +1

Ik heb 2 moedervlekken weg laten halen omdat die jeukte, een in mijn nek, en 1 op mijn rug. Alleen om het feit dat ik bang was dat ik ze kapot zou krabben en omdat ik er geen vetrouwen in heb als het jeukt.
    Mij vriend heeft vorige week ook een moedervlek weg laten halen op zijn rug omdat hij er iedere keer aan krabte.

13. JXL1988

JXL1988 Actief lid

11 feb 2008
    123
    0
    16
    Brabant
    Ik heb er ook een laten weghalen op mijn rug. Huisarts zei ook dat het niet hoefde en dat ie er goed uitzag , maar het was niet goed. Dus ik zou hem er ook sowieso laten uithalen.

Deel Deze Pagina