Locatie Placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MusPoes, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Allemaal,

Ik had even een vraag, ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en ik lees hier verschillende verhalen waarin de locatie van de placenta in voor komt. Hoe kom je erachter waar je placenta zit?

Ik moet op 15 mei weer naar de vk. Dan kan ik het haar vragen maar dat duurt zo lang :)
    De reden dat ik het wil weten is dat ik mijn ukkie graag wil voelen en dat ik dan aan de hand van jullie verhalen kan inschatten rond welke week dat zou kunnen gebeuren :)

Alvast bedankt!

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij de 20 weken echo kreeg ik te horen dat mijn placenta voor ligt en ik daarom vrij weinig voelde, een week later voelde ik duidelijke schoppen (mijn man ook)

3. Derbi

Derbi Niet meer actief

Alleen via een echo kom je er achter volgens mij.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik voelde mijn eerste met 17 weken en 3 dagen pas. Kan ook zijn dat je hrt voor de 15e zelf al hebt gevoeld. Denk dat de lokatie niet zo veel uit maakt nu denk ik; je bent gewoon nog niet zo ver...

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Idd via de echo kom je daar achter en placenta kan ook nog van plaats verkassen hoor.
    Bovendien verschilt het erg per zwangerschap / vrouw / baby wanneer je de baby voor 't eerst voelt.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

voor het voelen maakt de lokatie denk ik idd weinig uit, ik heb de placenta ook voor liggen en voelde al duidelijk leven bij 15 weken.
    Maar dit is wel mijn 2e dus ik weet ongeveer hoe het te herkennen, bij de eerste duurde dat veel langer, terwijl toen mijn placenta goed verdekt opgesteld lag.

7. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Alleen via de echo met 20 weken wist ik waar mijn placenta lag, namelijk voor, aan de bovenkant. Voor mij een hele openbaring omdat ik toen pas snapte waarom ik mijn kind heel de tijd alleen maar heel laag onderin bij m'n punani zeg maar voelde bewegen.

Nu laatst met de groeiecho zagen we dat m'n placenta helemaal mee naar boven gegroeid was maar nu een beet je zo half aan de linkerkant van mijn baarmoeder hangt. Wat weer verklaard waarom ik eigenlijk alleen maar m'n meisje haar kontje en ruggetje voel. Haar schopjes worden opgevangen door de placenta waardoor ik niets voel..

8. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Ik ben gewoon ongeduldig;):)

Maar we wachten het af. (kan ook niet anders haha)

9. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist het ook met de 20 wkn echo. Aan de voorkant. Daardoor zou ik het kindje minder voelen maarre ik voel het allemaal prima hoor :D
    vanaf week 21 de echte eerste bewegingen gevoeld.

Deel Deze Pagina