Hallo dames, herkent iemand dit? Ik heb nooit geen last van allergieën gehad. Sinds een anderhalve week heb ik jeuk aan mijn ogen, of eigenlijk mijn oogleden. Het begon aan de binnenkant van mijn ogen aan de onderkant, maar nu jeuken mijn hele bovenste oogleden ook. Het gaat op en af.... Ik heb ook lenzen, vandaag nieuwe ingedaan maar geen verschil. Ik deed ze uit en dat gaf enkele uren verlichting, maar nu (met bril) jeukt het weer as een gek. Verder nergens last van. Heeft iemand dit ook gehad of herkent iemand dit? groet sandra
En als je je ogen koelt met koude komkommerschijfjes of een koelmasker? En anders advies vragen aan doktersassistente of drogist?
Ben je dan wel getest op allergieën? Die kunnen zich ook veel later gaan uiten. Ik kreeg er pas last van na mijn 20ste...
Ik ga sowieso na het weekend maar een afspraak maken bij de huisarts... kwam deze week niet van door 6 dagen werken en een crematie....
He wat vervelend zeg. Ik heb ook lenzen en krijg dit als mijn ogen wat ontstoken zijn, maar ik zou idd maandag even langs de huisarts gaan
Ik heb het ook altijd met erg warm weer en op warme vakantie`s. En ook hier geen allergieen. Ik weet inmiddels dat het over gaat als de warmte voorbij is.
Ik zat ook aan ontstoken ogen te denken. Nee geen ventilator.... wel af en toe airco gehad maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. En niet krabben? Als de jeuk maar erg genoeg is kan dat niet meer.... eraf blijven.
Het lijkt erg verleidelijk maar daar wordt het juist erger van. Zachtjes met een nat koud washandje erover gaan is veel effectiever (zeg ik uit ervaring).
Ik was opeens allergisch geworden voor mijn lenzenvloeistof, heb nu andere en nu gaat het goed. Ik krijg soms ook last van mijn ogen als ik zonnebrandcreme op mijn gezicht heb, dan wrijf ik toch af en toe per ongeluk in mijn ogen denk ik.
Kan idd een combinatie zijn van temperatuur, zonnebrand en zonlicht!? Heb er zelf ook lastmvan de afgelopen weken.
Ik heb het al vanaf kinds af aan, en het valt toch onder hooikoorts. De ene dag heb ik meer last als de andere. Ligt er maar net aan hoe hoog de pollen zijn.
Het past idd ook goed bij hooikoorts. Misschien vast een tip, bij Lidl verkopen ze pilletjes tegen allergische reacties en hooikoorts. Een groen/wit doosje voor een euro ofzo. Ik gebruik ze hier ook tegen de hooikoorts en ze helpen prima. Lidl is morgen open. Zo kun je het misschien iets verzachten totdat je naar de huisarts kan.
Toevallig word ik sinds een week ofzo dagelijks wakker met enorm jeukende ogen. Ook geen idee waarvan. Trekt overdag ook wel weg maar komt soms ook weer even opzetten..
Nat koel washandje is bij mij soms het enige dat werkt. Je oogleden en wimpers schoonmaken met lauw water en een drupje babyshampoo kan ook verlichting geven. Sterkte ermee. Liefs doris