Poes voor het eerst naar buiten?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 23 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wij hebben sinds oktober een kitten. Vanuit de opvang, ze was,toen ongeveer vier maandjes oud. Vorige week woensdag is ze gesterilliseerd en tot die tijd hebben we haar binnen gehad. Nu met het mooie weer willen we haar graag naar buiten laten gaan en ik vroeg me af of dit al zou kunnen? Of is het nog te vroeg na de operatie?

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Vast een onpopulaire mening, maar wat mij betreft is het áltijd te vroeg om je kat naar buiten (tenminste als je daarmee buiten je eigen terrein bedoelt) te doen. Waarom moeten anderen mensen last hebben van jouw huisdier?

3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Zolang je de kat in je eigen achtertuin laat zie ik niet in waarom dit te vroeg zou zijn.

Waar ben je precies bang voor?

4. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Zozo lekker zin om te rellen? Misschien even apart topic over openen?

Ik zou nog even wachten TS, tot de wond echt goed geheeld en weg is. Na een week is dan wel erg snel denk ik.

Spectre, Pixels, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ze is vast niet de enige die deze mening heeft. Dit word hier zo vaak gezegd als het over katten gaat.

Ot: ik zou persoonlijk nog een weekje wachten.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Onze poes was niet te houden.
    Die is een paar keer ontsnapt na sterilisatie.
    Een week later mocht ze naar buiten.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier ging onze kat ook na een week weer naar buiten. Ging prima en was niet te houden. Wond was wel goed aan het genezen

8. Flamingooo

Heeft niks met rellen te maken. Is mijn oprechte antwoord op de vraag of het te vroeg is om je kat naar buiten te laten gaan. Kennelijk is de kat nog nooit naar buiten geweest dus ik zou TS oprecht in overweging willen geven om dat dus ook niet te doen. Het veroorzaakt nu eenmaal echt veel overlast.

Niet alleen hier hoor. Bij ons in de wijk heeft de ene helft katten en de andere helft vervloekt die beesten en alle overlast die ze veroorzaken. Ook in vrienden- en familiekring ervaart vrijwel iedereen overlast van katten van anderen. (En ja ik weet het, er is ook veel overlast van honden. Daarvan vind ik ook; ruim de shit op en zorg dat ze niet te veel blaffen.)

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zal je heel blij zijn met mijn kat in jouw buurt.
    Ze gaat heerlijk overdags naar buiten (alleen wanneer ik thuis ben), maar komt terug naar huis om op de bak te gaan of om te eten en wil na haar behoeftes gelijk weer terug naar buiten.
    Ze is netjes gesteriliseerd, gechipt, gevaccineerd en doet geen vlieg kwaad (behalve de echte vliegen dus haha).

Nee ik kan voor 1000% met zekerheid zeggen dat mijn kat geen overlast geeft.

Je 'irritatie' mbt katten moet je niet op alle katten gooien ;);)

Kuki, Spectre, Pixels en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Flamingooo

De irritatie is naar de baasje hoor ;) de katten kunnen er niks aan doen. Maar sorry ik hoor te vaak mensen zeggen mijn kat komt thuis poepen. Ik geloof dat dat vast voor een paar op zal gaan maar niet voor iedereen die dat roept. Dat je ze ‘s nachts binnen houdt is top! Hier heel vaak vechtende katten ‘s nachts.

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Waarom mensen last moeten hebben van mijn huisdier? Dat is mijn vraag helemaal niet. Ik vroeg me af wanneer de kat na sterilisatie naar buiten kan. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik zat ergens al op een dergelijke reactie te wachten. Ik heb ervoor gekozen dat mijn kat naar buiten mag. Bedankt voor je advies.

Pixels, Tess27, mol81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    De kat blijft 's nachts binnen, ook als ik naar mijn werk ben, ze heeft haar entingen gehad, is gechipt, kan zich niet meer voortplanten en of ze ergens anders gaat zitten poepen, dat weet ik ook niet. Er zitten wel eens andere katten in mijn tuin te poepen en dat vind ik minder erg dan een aantal buren die twee auto's hebben, buiten roken of in hun schuur frituren.

Enfin; wel bedankt voor alle tips. Ik wacht nog even inderdaad, de wond ziet er keurig uit en ze heeft er geen enkele last van. Het is nu tien dagen geleden, volgende week is misschien dan beter.

13. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Oke nou dan sorry maar het leek daar wel op. Met je oprechte vraag doe je allerlei aannames en het is offtopic. Daarnaast is het wettelijk niet verboden om je kat buiten te laten lopen. Wie weet woont TS wel afgelegen vrijstaand/ in een buitengebied en daar maakt echt niemand zich druk om een loslopende kat. In een drukke woonwijk zal dat vast anders zijn maar dan nog. Ik heb vrienden die hun tuin hebben aangepast zodat ze er niet uitkunnen. Of wie weet heeft ze heel relaxte buren die het niet uitmaakt (zoals hier het geval is, onze buren hebben een kat en ik heb er geen last van. Al snap ik best als mensen daar anders over denken). Dat kan bij ts ook best het geval zijn.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou nog even een weekje wachten TS, vind het persoonlijk wat kort na de operatie.

Toch nog even offtopic: volgens mij ben ik de enige die nog nooit overlast van een kat heb gehad... ze komen niet naar binnen, schijten niet in mijn tuin en komen daar überhaupt weinig en ik hoor nooit vechtende katten.

Zara75 vindt dit leuk.
  15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou ook nog even wachten. Liefst nog een week of 2 als dat je lukt. Dan langzaamaan naar buiten en weer naar binnen lokken met wat te eten.

16. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik ook niet hoor.

Heel af en toe hoor ik vechtende katten, maar last heb ik er niet van.

Deel Deze Pagina