Mijn zwager en schoonzus verwachten in april een kindje. De zwangerschap is dus nog erg pril. Nu willen mijn man en ik iets kleins geven alvast. Maar ik vind het toch wel heel spannend! Ik dacht aan een mandje gevuld met wat kleine praktische dingetjes (kammetje, nagelknippertje, flessenborstel, billen/snoetendoekjes). Maar het is nog zooo pril. Mijn man zei ook als het mis gaat kan het ook nog over een maand of 5 zijn, al is die kans dan wel stukken minder. Ik vind het lastig! Kleding wil ik nog niet geven. Ik heb absoluut geen idee van hun smaak wat kleertjes betreft. Verder krijgen ze straks ook onze bos, wipstoel, kruiken, ledikantje enz. Enz. Wat denken jullie? Ook al is het zo pril, toch zo'n mandje of gewoon een neutraal wit kledingsetje? Of nog 4 weekjes wachten tot de 'veilige(re)' grens? Toen zij het vertelde was ik trouwens enthousiaster dan zij zelf. Ieder zijn ding, maar ik wil dus niet doorslaan terwijl ze zelf nog aan het idee papa en mama moeten wennen...
Ik zou even wachten tot de twaalf weken. Zelf werden wij overladen met spullen al voor ik überhaupt de vijf weken aangetikt had, en nu zit ik ermee.
Herkenbaar maar ik wacht nog even. Een vriendin van mij is na heel veel miskramen nu dankzij Gent en 2 zeer sterke embryo's zwanger van een tweeling,nu 8 weken.. Maar ik wacht nog even met iets kopen,zodra ze 12 weken is en ze zelf ook wat zekereder in haar schoenen staat koop ik kets voor hun. Het is nog zo onwerkelijk en ze heeft eindelijk voor het eerst net kloppende hartjes gehoord.
Gewoon cadeautjes geven!! Boek help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt is leuk voor de man! En anders kan je haar ook als cadeau mee uit lunchen nemen, of alcohol vrije wijn/champagne kopen ofzo
Je zou ook een boekje kunnen geven waar ze de zwangerschap in bij kunnen houden. Waar ze de echo's enzo in kunnen plakken, bij de hema verkopen ze een leuke versie.
Ja die laatse opties vind ik ook leuk. Maar vind het absoluut niet bij ze passen ze zijn er zo koeltjes onder. Ze vind het ook verschrikkelijk dat ze straks dikker wordt. (In alles tegenovergesteld van wat wij zijn). Ik was zoooo trots op mijn buik en mijn zwangerschap. Ik wilde het van de daken schreeuwen!
Persoonlijk zou ik voor de 12 weken een kaartje geven met felicitatie. Heb zelf bij een zs de fout gemaakt om voor de 12 weken een cadeautje te geven en dat ging helaas mis😔 nu geef ik pas een cadeau naar de 12e week.
Over een week of 2/3 een leuk klein cadeautje geven. Jouw idee van een mandje is leuk! Anders een slabbetje, een knuffeldoekje ofzo? Met wat meer budget vond ik dit leuke cadeau's: badjas, pantoffels, rammelaar met zuignap voor op de kinderstoel of een boek waarin ze een dagboek kan bijhouden van de zwangerschap/kraamtijd
Ik zou een klein cadeautje geven. Toen ik pril zwanger was van onze L* heb ik van mijn beste vriendin een beer gekregen. Deze beer heb ik nu op mijn nachtkastje staan. Een mandje met verzorgingsartikelen zul je minder snel echt bewaren als een beer, wanneer het mis gaat. Ik vind het ook fijn dat ik nog iets tastbaars heb van de zwangerschap van ons overleden kindje.
Wachten na de 12 weken. Ik heb bij mn 1e zwangerschap ook cadeautjes gehad en vond het erg confronterend om het in huis te hebben nadat het was misgegaan. Een kaartje is trouwens wel heel lief. Of misschien een zwangerschapsdagboekje.
Als ze al een echo hebben gemaakt, misschien wel leuk om een fotolijstje daarvoor te kopen. Er zijn speciale voor echo's, volgens mij gewoon bij de prenatal
Ook na 12 wkn heb je nog geen garanties.. Sz heb ik het 9 mond dagboek gegeven En een knuffeltje ( 2 eigenlijk voor als er 1 in de was zit)
Nee, inderdaad. Wij waren ook de 12 weken grens al voorbij. Ik had dus behalve de beer zelf ook wat kleertjes gekocht om maar wat te noemen. Heb het allemaal bij elkaar in een doos gelegd, samen met de echo's, kaartjes etc. Daarom zeg ik ook dat je gerust een kleinigheidje kunt kopen
Als het voor de 12 weken gedeeld wordt, geef ik ook gerust al een kleinigheidje. Bijvoorbeeld net vandaag een leuk/lief rompertje gekocht voor sz, die nu 9 weken is. Geef ik als 'k haar volgende week weer zie.
Hier direct een wit knuffeltje met een mooie witte romper cadeau gedaan. Voelde gewoon goed om te doen
als ze zo over haar figuur al zit: De buikencreme van zwitsal en verder idd een fles alcoholvrije wijn ofzo en/of een kaart met witte babysokjes.
Deze week zelf kleine sokjes gekocht voor iemand die ook pas net zwanger is Ze was er super blij mee Volg je gevoel