Hebben jullie ook wel eens last van een jeukende tepel? Ik heb het nu ongeveer 2 weken. Het begon ongeveer een week voor mijn menstruatie, hield toen even op, en sinds gisteren is het weer verschrikkelijk. Ik begin me zorgen te maken, want op internet vind ik van alles over kanker Is dit een reden om naar de huisarts te gaan? Of is het iets wat heel veel vrouwen wel eens hebben? En normaal gesproken onschuldig is?
Ik heb er zelf nooit last van. Ik vond net op een site dat het ook te maken kan hebben met hormoonschommelingen. Zie het volgende stukje: Jeuk tepel – Als gevolg van hormonen Jeukende tepels kunnen worden veroorzaakt door schommelingen of veranderingen in de hormoonhuishouding. Zo kunnen zwangerschap, ongesteldheid (menstruatiecyclus), gebruik van de pil (anticonceptiepil), of gebruik van hormonale medicijnen jeuk aan je tepels veroorzaken. Een anti-jeukzalf en/of vochtinbrengende crème kan in zulke gevallen uitkomst bieden. Maar als je je er niet lekker bij voelt, dan zal ik gewoon de huisarts even raadplegen. Desnoods vraag je eerst aan de assistente of het nodig is om te komen. Sterkte. Hoop dat het hoort bij je hormoonschommelingen.
Ik heb er nu ook last van sinds ik zwanger ben, krab me gek daar. Maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even de ha bellen.
Ik heb het ook. Ook voordat ik zwanger was had ik het al. Erg vervelend en al helemaal omdat je niet volop kan gaan krabben want dat is niet zo prettig op je tepel En het ziet er sowieso een beetje vreemd uit... in de winkel oid even aan die tepel krabben.. Wat bij mij helpt is beetje nat maken, met water of gewoon met wat spuug.
Dat van de hormonen zag ik inderdaad ook. Zou dat dan ook door Clomid kunnen komen? Heb sowieso wat meer last van mijn hormonsters gehad in de vorige ronde. Verder ziet het er normaal uit, het enige wat me nu opvalt is dat het lijkt alsof ik meer van die kliertjes van montgomery heb? Verder is de kleur ookniet afwijkend, geen uitslag o.i.d. En krabben is inderdaad niet echt handig! Staat zo leuk als ik klanten help op mijn werk Doodserieus doorpraten, terwijl je heftig aan je boobers zit te krabben
Ik had dit een week voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was en een aantal weken daarna. Maar wel aan beide tepels en dat ging gepaard met een brandend gevoel. Wat mij hielp was iets van een verkoelende gel erop smeren.
Ah dus dan zou clomid best eens de oorzaak kunnen zijn. Je krijgt ineens extra hormonen natuurlijk waardoor alles wat ontregeld zou kunnen zijn? Ik heb in ieder geval een vette zalf er op gesmeerd, wattenschijfje er op, en nu jeukt het in ieder geval even niet. Als het morgen nog zo erg is, dan bel ik toch de huisarts maar even. Als ze het niet nodig vinden dat ik langs kom, dan hoor ik het dan wel. Thanx voor jullie reacties. Ik weet nu in ieder geval dat het niet meteen iets ergs hoeft te zijn.