Ik weet net 2 dagen dat ik zwanger ben.super natuurlijk.kan het nog steeds niet bevatten, alleen nou heb ik prikkelbare darmen.Vaak met vet eten of als ik ben uit wezen eten heb ik daarna zo'n hevige krampen, gek wordt ik ervan.Ben net ook uit wezen eten heb dus weer hevige krampen gehad,gaat nou weer weg gelukkig na een goed bezoek aan het toilet . Nou is mijn vraag of dit schadelijk kan zijn voor de baby die hevige krampen en diarree (sorry voor de smakelijke details),vooral omdat ik pas 4 weken en 1 dag zwanger ben. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven, alvast bedankt! Groetjes stanne
Het lijkt me dat dit geen invloed heeft op elkaar. Ik heb trouwens ook snel geprikkelde darmen (spastische darm) en sinds ik zwanger ben, kan ik veel beter tegen bepaalde voeding. Hoop dat jouw darmen ook wat rustiger worden tijdens de zwangerschap. Nog gefeliciteerd trouwens!
hoi. gefeliciteerd! ik had dat ook. tijdens de zwangerschap had ik er geen last van. kon alles eten! dus denk niet dat het schadelijk is hoor! als je het zeker wil weten is het mischien een vraag die je kan stellen aan de verloskundige? maar ik weet dat je zo snel mogelijk andwoord wil! (had ik iedergeval wel met mijn zwangerschap) succes verder groetjes gerda
bedankt voor jullie snelle reacties, ik hoop ook dat het minder wordt naarmate de zwangerschap vordert.
Nee hor, heeft geen invloed op elkaar! Ik ben een ziekte van crohntje! en een stoma, maar tot nu gaat het echt super en hoop dat het zo mag blijven gaan!
ik heb altijd al snel last van mn darmen als er iets aan de hand is. nu ik zwanger bem heb ik er wel meer last van. ik maak me er niet al te druk om omdat ik weet dat het bij mij te voor een deel te maken heeft met spanningen. zo ben ik gisteren erg druk geweest en dat merk ik dan meteen. en idd ook als ik vet gegeten heb. sterkte ermee. liefs doris
ook hier eentje met de ziekte van crohn en ik moet zeggen sinds ik zwanger ben heb ik vele minder last tot geen last. de zwangerschap zou zelfs een helende werking hebben op de ziekte zei mijn arts.
hier ook 1 met de ziekte van crohn het kan echt geen kwaad het is alleen wat vervelend voorjezelf al moet ik zeggen nu ik zwanger ben kan ik tegen veel meer dingen en heb ik minder last
Ik heb ook een spastische darm en heb in de hele zwangerschap maar een keer of twee een darmstuip gehad (ik heb ze ook altijd heel hevig, kan er dan soms bijna bij flauwvallen en krijg koud zweet enzo....). Maar verder is het dus beter verlopen dan normaal. Heb alleen momenteel een verstoppingsprobleempje waar ik mee kamp maar dat is sowieso een zwangerschapskwaaltje. En omdat mijn darmen zo prikkelbaar zijn is dat bij mij wel gelijk heel gevoelig. Iemand nog tips trouwens om het even weer een keer goed "los" te laten komen? Ik ben sinds kort weer aan de yakult, drink (soms halfvolle) melkproducten (ik weet dat die bij mij laxeren) en drink veel water. Had van de verloskundige van die zakjes meegekregen van Bayer (transipeg) die moet je aanlengen met wat water en dan innemen. Deze kreeg ik omdat ik een beetje moeilijke stoelgang had maar ik gebruik ze nu vier dagen en nu kan ik bijna helemaal niet meer heen! Dus ik laat ze maar even weer staan..... Goede tips zijn dus altijd welkom!
Hier ook iemand met een spastische darm en gedurende zwangerschap eigenlijk maar 1 echte aanval gehad ( zo rond de 14 weken). Ik denk niet dat het veel kwaad kan (zolang je geen medicijnen neemt om je aanval te stoppen) want je darmen en je baarmoeder zijn toch echt twee verschillende en losstaande organen. Groetjes Anita
Heb ook een spastische darm. Heb twee keer een aanval gehad, nu is het al een tijdje rustig gelukkig. Heb niet het idee dat het kwaad kan voor de baby, maar zal het ook eens gaan vragen aan de vk. Babs.
Ik heb ook prikkelbare darmen, mijn buik ziet er aan het einde v/d dag altijd uit alsof ik vijf maanden zwanger ben ipv twee! Wat ik wel heb, is een "doof" gevoel van mijn buik, dus dat mijn huid haast gevoelloos is. Misschien komt dat doordat baarmoeder + darmen de zenuwen beklemmen, dat is althans wat de vk denkt.
nou mijn darmen zijn één drama sinds de zwangerschap, van diarree ga ik naar verstopping en weer terug, gek wordt ik ervan!