ontzettend grieperig wat kun je nemen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door maja1976, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja1976

maja1976 Niet meer actief

wat kun je wel nemen als je zwanger bent en ontzettend grieperig maar nog geen koort
    ik ben ook ontzettend moe de hele dag door als ik op sta dan kan ik daarna zo weer slapen op de bank en dan smiddags ook
    gaat dit nog weer over baal er wel van er komt niet veel uit mijn handen
    mvg maja

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat zou je willen nemen? Er is nl geen medicijn tegen grieperig zijn ;)

Als je last hebt van je keel, dan mag je géén strepsils of siropen. Je mag wél IslaMoos, dropjes (met mate ivm bloeddruk) en gorgelen met zout water.

Als je verkouden bent, dan mag je géén gewone neussprays of dampo/vicks. Je mag wél babyneusspray (zoutoplossing).

Als je hoofdpijn hebt of koorts, dan mag je géén ibuprofen, je mag alleen paracetamol.

Verder helpt verse kippensoep nog wel eens om je lekkerder te voelen. En veel slapen.

Beterschap!

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je mag wel Xylomethazoline neusspray indien deze erg verstopt zit.

4. maja1976

maja1976 Niet meer actief

thanks voor het reageren dames

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Voor je verstopte neus fysiomer halen, dat mag je altijd gebruiken. Is ook zoutoplossing om je neus te spoelen en het helpt echt wel. Neusspray werd hier ten strengste afgeraden.

Bij koorts en pijn paracetemol.

6. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook last van me grieperig voelen. Al sinds ik 6 weken zwanger ben. Misschien geen fijn vooruitzicht, aangezien ik al ruim 13 weken ben.
    Ik zorg ervoor dat ik mijn vitaminen elke dag slik en niet veel suiker eet, aangezien dit snel moe maakt.
    Rust nemen wanneer ik erg moe ben doe ik ook en wanner ik moe blijf werkt het voor mij om wat actiever te worden, buiten wandelen bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je er iiets aan hebt!

7. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik heb ook de griep, wel met koorts (39,3). Maar buiten paracetamol kan je verder niets doen als rusten en uitzieken.... Beterschap!

8. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik mocht van de huisarts kinderxylometazoline en als het echt noodzakelijk is fluimucil.

9. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ik had wel Hot coldrex gehaald aangezien dit op basis van paracetamol is. Had vorige week de griep, zo net voor het einde😨

Verder verse citroenen gehaald en voor een kop thee een halve citroen met vruchtvlees persen met goed wat honing. Hier krijg je echt een boost van, de honing verzacht de keel en werkt antibacteriël, de citroen geeft flink wat vitaminen. Vers geraspte gember kan je er ook nog bij doen, dit is ook supergezond.

ik heb uiteindelijk wel een amoxiline kuurtje gehad want bleef hoesten, en met die dikke buik was dat niet meer te doen. Ben er nu zo goed als vanaf voor de bevalling.

Beterschap, het heerst ook ontzettend

10. kimmetjuu

kimmetjuu Lid

10 apr 2012
    17
    0
    0
    je mag ook gewoon hoestdrank die je bij de drogist kan kopen, ondank dat hun zeggen van niet. In de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan en mijn huisarts zei ook dat het geen probleem is (er zitten andere stoffen in als die je van de apotheek kan krijgen).

Bij twijfel bel je huisarts ik heb namelijk gewone neusspray en die kan ook geen kwaad.

11. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    hoestdrank en al die rommel helpt niet. Veel slapen, vitamines en paracetamol.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nou, spoelen en/of gorgelen met zout water helpt mij wel degelijk :D

13. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Stomen, stomen, stomen en veel slapen. Ik stoom vaak met kamille, de hele dag door.
    Verder doet kippensoep en overdreven veel vitaminen hier wonderen!

Deel Deze Pagina