Afgelopen weekend hebben we gemeenschap gehad en toen voelde het al niet helemaal lekker 'daar beneden' en sinds afgelopen maandag voelt het heel beurs maar bovendien jeukt alles zo! Het is ook een beetje opgezwollen.. .. Echt raar terwijl ik dagelijks alles onder de douche zo goed schoonmaak! Wat kan dit zijn en heeft het te maken met de zwangerschap??
kan ook zijn dat je een infectie hebt, komt vaker voor tijden zw.schap, weet niet of het iets met de gemeenschap te maken heeft.. had je er voor die tijd ook al last van? Beurs gevoel ken ik dan weer wel
Het is inderdaad een heel " raar " onderwerp maar ik heb er zelf ook last van. het is inderdaad opgezwollen en af en toe is de jeuk niet te houden terwijl ik ook alles netjes schoon houd.Ik dacht eerst dat het kwam door een paar haartjes die re zaten heb manlief het er met een pincet uit laten trekken ( auw ) Werkte helaas ook nog niet , maar vorige week moest ik bij de huisarts zijn en heb ik het gelijk gevraagd en hij heeft gekeken, maar zei geen infectie maar door het opzwellen is alles geirriteerd en op spanning waardoor het nog sneller geirriteerd raakt en er was helaas ook nog weinig tegen te doen. doe het nou voor mij eigen gevoel ( weet niet of het echt werkt maar bij mij verlicht het even zodat ik normaal kan slapen ) Net voor ik naar bed ga even insmeren met wat glijmiddel een dunlaagje dit koelt gelijk en dan val ik in slaap en heb er dan even weinig last van, maar het is zeer irritant. GRoetjes marilouise
ik zou het toch voor de zekerheid ff na laten kijken kan ook schimmelinfectie zijn en die gaat niet vanzelf weg
Kan inderdaad heel goed een vaginale schimmelinfectie zijn, tijdens je zwangerschap heb je hier een verhoogde kans op. Heeft niks te maken met hoe goed je jezelf schoonhoudt, teveel wassen met zeep heeft zelfs een averechts effect en veroorzaakt juist een schimmelinfectie. Even langs de huisarts inderdaad want als het een schimmelinfectie is gaat het niet vanzelf over. Succes!
Klinkt inderdaad wel heel erg als een schimmelinfectie! Even langs de huisarts, dan krijg je zalf en dan ben je er zo vanaf. Niet mee blijven lopen hoor, schijnt ook niet goed te zijn voor je kleintje.
Ik denk ook aan een schimmelinfectie, heb ik ook regelmatig als ik zwanger bent. En doordat alles nu sowieso wat meer gaat opzwellen beneden voelt het daardoor ook wat sneller beurs. En als je dan ook nog af en toe gaat krabben of sex hebt kan het ook lekker gaan branden. Ik heb altijd een crème in huis en als het te erg wordt vraag ik een kuurtje bij de huisarts.
Ik denk ook dat het een schimmelinfectie hebt. Het heeft niets te maken met dat jezelf niet schoon genoeg bent, maar met de zuurgraad van je vagina. Die veranderd als je zwanger bent. Gewoon even naar de dokter gaan. Niet zelf gaan expirimenteren met vaginale douches en dat soort dingen hoor...dat schijnt echt heel slecht te zijn. Ook niet met zeep, je kan het beter wassen met water.