Moet zo naar de ARBO arts........

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linnepin, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo,
    Ik ben nu bijna 24 weken zwanger en ik loop al vanaf week 9 (dus bijna 15 weken) met pijn in mijn onderrug. En al weken neem ik me voor om een afspraak te maken met de ARBO arts. En nu ik van het weekend ook typische bekkenklachten kreeg, heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb mijn leidinggevende een afspraak met de ARBO arts laten maken en ik moet straks om 17 uur langs komen. Ik wil voorstellen om halve dagen te gaan werken. Ik ben benieuwd of hij dat makkelijk doet, of dat hij zal proberen me gewoon nog die hele dagen te laten werken. Heeft iemand van jullie ervaring met ARBO artsen?

x Linda

P.S. Ik werk op een kinderdagverblijf en heb dus zwaar lichamelijk werk.

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

succes!

Ik denk wel dat hij niet echt moeilijk zal doen, zeker omdat je er al zo lang mee loopt. Hij zal dus wel inzien dat je je echt niet aansteld.

Ook halve dagen lijkt me zwaar, omdat je eigenlijk tzelfde werk moet doen maar dan de helft korter. Je moet wel gewoon tillen en bukken.

Ik zou dus met hem/ haar afspreken dat ff bekijkt hoe de halve dagen werken bevalt en anders tijdelijk een andere oplossing zoeken. Er is genoeg te doen op een kdv dus lijkt me geen probleem.

succes straks!

3. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb er geen ervaring mee tijdens zwangerschap...
    Maar een aantal jaar geleden had ik ook rugklachten en die ARBO-artsen zijn ervoor om iedereen zo snel mogelijk weer beter te melden cq voltijd te laten werken... :(

Mijn vriend moest zelfs met een ontstoken voet maar kantoor werk gaan doen (als glazenwasser zijnde en geen verstand van administratief werk enzo :( )

Maar ik weet dus niet hoe flexibel ze zijn als het om zwangerschappen en b.i. gaat.
    Hopelijk issie wat coulant voor je...
    Succes straks!

4. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ja ik ben ook bij de arbo arts geweest in de zwangerschap.
    Ik was extreem misselijk de hele zwangerschap door helaas.
    Ik werk onregelmatig, en hij heeft geadviseerd om mij op regelmatige tijden in te zetten!

Ik vondt hem erg begripvol! Maar goed dat is natuurlijk per arts verschillend. Ik heb het gelukkig goed getroffen met mijn arbo arts.

Maar laat je niets wijs maken/aanpraten etc.
    Als je niet meer kan werken dan kun je dat niet, jij weet het beste wat je voelt!

Succes vanmiddag!

5. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ja dat hoop ik. Want om me nou elke keer ziek te melden op de helft van een dag, vind ik ook niet echt leuk. Nu ik nog hele dagen werk, sleep ik mezelf er maar door heen, maar eigenlijk moet ik rond een uur of 12 gewoon stoppen. Maar wat dat betreft ben ik gewoon een muts en heb ik eigenlijk gewoon teveel verantwoordelijkheidsgevoel. Ik hoop maar dat ie kan zien dat ik me niet aanstel.
    Heb verder eigenlijk nooit wat, dus misschien scheelt dat. Hij heeft me nog maar 1 keer eerder gezien in de 5 jaar dat ik daar werk.
    x Linda

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij scheelt t nogal per arbo arts. Bij mij is nooit moeilijk gedaan. Maar ik heb hier op het forum ook wel gelezen dat mensen niet geloofd worden. Of je voor je plezier last van je rug/bekken hebt :(

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Bij mij is er ook niet moeilijk gedaan.

8. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik regelde het gewoon met mijn chef, ik werk in de slagerij dus heb ook fisiek zwaar werk. Daar werd helemaal niet moeilijk overgedaan. Ik hoefde niet eens op controle te komen.

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Meestal doen ARBO artsen niet zo moeilijk als het om ziekte door zwangerschap gaat hoor! Als jij kalchten heb, dan nemen ze dat aan en gaan jullie samen een oplossing zoeken. Hun kunnen ten eerste het risico niet nemen dat door hun jouw klachten ergen worden en het eventueel een gevaar voor moeder een kind wordt..en ten 2e, als je ziek bent door je zwangerschap betaald het UWV jouw loon en draait je werkgever er niet voor op..dat scheelt een hoop in gezeik van je werkgever hoor!
    Maarja ind. elke ARBO arts is anders, maar ik dnek dat het wel meevalt! Ik werk nu ook 50%, deden ze totaal niet moielijk over!
    Suc6 kus miek

10. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    ok nou, ik ben benieuwd. Jullie horen straks wel hoe het geweest is.....
    x Linda

11. alice1

alice1 Lid

20 jan 2007
    34
    0
    0
    Mijn ervaring is dat de Arbo arts heel aardig is. Mijn werkgever had zelf in oktober voorgesteld om halve dagen te werken omdat ze zagen dat het niet goed ging. Begin december ben ik flauw gevallen op mijn werk en hebben ze mij volledig ziek gemeld en zo zit ik alweer een tijd thuis, terwijl ik 6 maart uitgerekend ben.

12. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb net een heel verhaal geschreven hier.. weg :evil:
    Laat maar dan!

Laat je even weten hoe het was Linda?

13. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Mag niet meer werken. Alleen 2 ochtendjes in de week wat administratief werk. Dit had ik echt niet verwacht. Was wel een beetje geschokt. Maar ik denk dat het wel beter is.
    Dus de arbo arts viel heel erg mee.
    x Linda

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Gelukkig maar! Is alles ok gekomen! Probeer nu lekke reen beetje te genieten...nu kan je je lichaam ook gewoon de kans geven om rustig aan te doen en niet te overbelasten! Des te sneller ben je er straks weer vanaf!

15. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ja inderdaad. Want ik wil er na de bevalling wel zo snel mogelijk vanaf zijn natuurlijk.
    Ben op zich wel opgelucht. Het zal alleen wel even wennen zijn, dat ik niet meer met de kinderen kan werken.
    Maar goed,dat moet dan maar.
    x Linda

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi,

Met 25 weken heb ik aangegeven dat ik het te zwaar vond om fulltime te werken, bij mijn baas en bij mijn verloskundige. Ik heb gevraagd om een advies van de verloskundige en zij gaf mij zwart op wit een verklaring waarin ze me adviseerde minder te werken. Dit heb ik aan mijn werkgever door gegeven, die geven het door aan de accountant en die geven het door aan de uwv. Het punt is dat je werkgever jou doorbetaald bij ziekte,maar bij zwangerschap ( als hij ervoor verzekerd is) kan hij een uitkering aanvragen voor de tijd dat je ziek bent ( in mijn geval 50%).En dus kost het hem geen geld.
    Binnen een aantal dagen ontving ik een brief van het uwv waarin je kontakt moet opnemen. Dan krijg je een medewerker aan de lijn die je een aantal algemene vragen stelt; aard van de klachten, duur zwangerschap,vermoedelijke bevallingsdatum enz.
    Daarmee was voor mij de kous af.
    Ik ben zelf wel achter die verklaring van de verloskundige aangeweest, scheelt me nu een hoop romslomp achteraf.

17. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ben blij voor je dat je serieus genomen bent!
    En nu idd genieten van de rust, zometeen is dat even ver te zoeken!

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi ik heb hetzelfde meegemaakt maar ben eerst begonnen met therapie doordat ik dat al deed was de arboarts ook een stuk makkelijker. ligt denk ik ook een beetje aan de bui van zo 'n iemand. succes in ieder geval.

19. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ja, ik heb inderdaad ook al een aantal weken fysiotherapie, dus dat scheelt waarschijnlijk ook al wel.
    Ben net op mijn werk geweest. Dus ik vertel m'n verhaal, bijna met tranen in mijn ogen. Zijn er toch nog van die collega's die je op een bepaalde manier toch een schuldgevoel aan praten. Zo gemeen. Alsof ik voor mijn lol thuis zit.
    x Linda

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Trek het je niet aan Linda. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap vanaf week 15 thuis gezeten. Je wilt niet weten wat mijn collega's allemaal te vertellen hadden. Ik had BI in ernstige mate. Ik kon volgens hun best werken, het was zo druk enz enz. Nou geloof me als de arbo arts aangeeft dat je niet meer kan/mag werken is dat ook zo! Wat je collega's ook zeggen.

Kop op hoor meid, je baby en jij zijn belangrijker dan de rest.

Deel Deze Pagina