Ervaring met Floradix tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door DotjePK, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi Ladies

Ik zit altijd laag in mn HB en wil wat extra nemen maar ben behoorlijk huiverig voor obstipatie, nu las ik wat over Floradix. Zijn er vrouwen die dit tijdens de zwangerschap gebruikt hebben? En wat vonden jullie er van?

Dank!

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ja, dat spul werkte echt supergoed! Ik kreeg mn HB er een dikke punt (1,5) mee omhoog gekrikt en het obstipeert absoluut niet. Je moet alleen van het smaakje houden (ik vond het wel lekker maar ik weet dat sommige mensen het erg vies vinden - je schijnt het trouwens ook in tabletvorm te hebben).

3. Ik heb floradix bij mijn vorige twee zwangerschappen gebruikt en nu ook weer.
    Bij de tweede was mijn hb veel te laag na de ks van mijn zoontje en ik kreeg eerst staaltabletten voorgeschreven, maar goed obstipatie dus. Van de vk mocht ik over op floradix en dit werkte dus heel goed.

Ik gebruik trouwens de tabletten, die heeft geen smaakje ;) en neem ze na mijn multivitamine in. Wel 's ochtends innemen hoor want je krijgt er meer energie van en anders kan je misschien niet slapen :D

4. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb medicijnen gekregen voor mijn HB want helaas... Floradix kon ik door de misselijkheid niet binnenhouden. Maar het schijnt super te werken.

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja helpt goed er zijn ook tabletten van

6. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik gebruik de tabletten.
    geen maag/darmklachten oid

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Super spul! Mn hb ging er tijdens mn vorige zwangerschap echt goed van omhoog. Vond het onwijs smerig spul om te drinken, maar het werkte zo goed dat ik het er wel voor over had.

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik heb een andere maar net zoiets als floradix. Vital iron. Daarnaast neem ik van solgar gentle iron. Dat is ook goed voor je darmen. Geen obstipatie ervan.

9. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hmm, dan ben ik schijnbaar een van de weinigen waarbij het niet helpt. Heb me er echt netjes aan gehouden; 2x per dag, half uur voor het eten. Maar helaas, HB zakt net zo goed.

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ja moet je zeker nemen, werkt goed en geen bijwerkingen zoals obstipatie. Neem wel de pillen, want die bocht is niet weg te krijgen.
    Mocht het onvoldoende helpen, dan kan je altijd nog ijzerpillen erbij gaan gebruiken

11. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk het echt in mijn energieniveau als ik het gebruik. Superblij mee.
    Ik los het op in sinaasappelsap en dat compenseert bij mij evt. Obstipatie ;)

12. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Heb het ook gebruikt en het hielp wel, maar ik vond het zooo smerig..Ben deze zwangerschap al heel erg misselijk geweest en door dit spul werd ik nog misselijker. Heb nu ijzerpillen gekregen..

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    daarom moet je ook de pillen van floradix nemen, dat drankje is inderdaad te smerig

14. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland

Die heb ik trouwens ook gebruikt maar ook daar werd ik misselijk van en had het gevoel dat deze niet aansloegen.

15. Sammetje84

18 feb 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook sinds 2 weken de pillen en heb nu zoveel energie! Ik moest van de vk ook op mijn eten letten, rundvlees eten, groene groenten en rode vruchten. Zit allemaal veel ijzer in. Als ik dit eerder had geweten, was ik er gelijk mee begonnen!

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik gebruik floradix, bij J ook gebruikt, bij hem sloeg het goed aan bij deze niet.
    Zit nu ook aan 3 ijzertabletten per dag om het omhoog te krijgen.
    Heb een ijzerwaarde van 5,3 momenteel en zakt elke keer verder.
    Na de bevalling van J ook gebruikt en voelde me na 2 weken super.

Nu alleen maar moe moe moe haha dus het kan ook nog per zwangerschap verschillen.

Deel Deze Pagina