satesaus mag dat?

Discussion in 'Gezondheid' started by lonny, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lonny

lonny Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,117
    0
    0
    Hallo dames

Nou mijn vraag is heel simpel.
    Mag je satesaus van de patatboer of de afhaalchinees eten als je zwanger bent?

Ik had gehoord dat je met pindas best voorzichtig moet zijn tijdens de zwangerschap.
    Dan komen we bij de volgende vraag. zit er in elke satesaus pindas verwerkt?

Groetjes
    Lonny

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Waarom moet je voorzichtig zijn met pinda's dan? Echt ik lees hier af en toe dingen dat ik denk waar komt dit nu weer vandaan haha. Nee heb er nog nooit van gehoord en zou gewoon lekker saté of pindasaus eten.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Ik had na 3 zwangerschappen geloof ik allang dood en begraven moeten wezen. Als hier hier lees wat niet mag;)

4. lonny

lonny Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,117
    0
    0
    Nou gelukkig maar. Want ik heb al weken zo een trek in satesaus. Haha.

Mensen kunnen me best gek maken met, dit mag je toch niet eten of dat mag je toch niet eten.

Ik ga lekker genieten van mijn sausje.:D

Dank je.

5. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    pfff. Ze zeggen ook dat je geen kaneel mag tijdens de zwangerschap.
    Nagevraagd bij de gyna; kaneel is alléén schadelijk al zou je er 2 á 3 kilo per dag van eten. Niet alles zomaar geloven wat op internet staat!

Eetsmakelijk dus;)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    OP je vraag of in ieder satésaus pinda's zijn verwerkt: JA.

Of je het mag: natuurlijk wel!

Er wordt denk ik voor gewaarschuwd ivm de EVENTUELE ontwikkeling van een notenallergie. Let wel.... eventueel!!!! Dus je mag het gerust eten, maar met mate.... net zoals je alles met mate moet doen/eten tijdens de zwangerschap

7. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
  8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    En zelfs bij.het voedingcentrum staat dingen die.niet kloppen.

Bedoel er staat ook op dat je.aspartaam mag......

9. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Mijn vk zei dat ik gewoon aspartaam en lightdranken mag?

10. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Haha ik lees hier soms zulke grappige dingen ;)

Aspartaam is voor iedereen erg slecht (Google er maar eens op) dus ook voor zwangere vrouwen!

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,928
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    In Groot-Brittanië heeft een tijd lang voor zwangere vrouwen het advies gegolden dat ze (o.a.) beter geen pindakaas meer konden eten vanwege de kans dat hun kind een notenallergie zou ontwikkelen. En aangezien die allergie vaak vrij heftig is, is dat echt wel iets om te willen voorkomen. Dus ik denk dat dit verhaal hier een beetje vandaan komt.

In Groot-Brittanië bleek enige jaren na invoering van deze richtlijn, het aantal notenallergieën juist te stijgen. Er is volgens mij geen bewijs dat het wel of niet eten van noten een allergie kan veroorzaken of juist voorkomen. Maar dit was wel een causaal verband waardoor ze in GB dit advies weer ingetrokken hebben.

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Misschien is dan wel het tegenovergestelde waar; als je baby tijdens de zwangerschap nooit wordt blootgesteld aan noten dan een verhoogde kans op notenallergie na de geboorte??

13. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Ja zo dacht ik ook.

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,928
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Daar is geen bewijs voor. Maar door dit 'causaal verband' is dit wel een theorie die ik geloofwaardig vind. Maar ik denk wel dat geldt: met mate. Producten als satésaus en pindakaas helemaal vermijden is zeker niet nodig en werkt misschien wel averechts. Maar ik denk ook weer niet dat je per week een pot pindakaas moet leegeten en om de dag satésaus.

15. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik eet potten pindakaas!!
    haha doe nu ene moord voor rijstenwafels met pindakaas.....

bij mn oudste trouwens ook..

en daar is niks mis mee hoor nu :)

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoe kan je notenallergie krijgen van pinda's? Pinda's zijn niet eens noten?
    En aspartaam: check. Voor iedereen slecht. Rotzooi. Gewoon het echte product nemen, niet de light tegenhanger en dan gewoon matig zijn in het gebruik. Van een glaasje sinas krijg je niets, maar als je teveel suiker binnen krijgt is dat natuurlijk niet goed.
    En zoetstoffen hebben als nadeel (o.a.) dat je er wel een piek van krijgt omdat je lichaam denkt dat je wel suiker hebt gehad. Je gaat dus meer insuline aanmaken op dat moment, maar je hebt toch geen suiker gehad, dus het was nergens voor nodig.
    Beter gewoon geen (weinig) suikers nemen.

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik neem ook geen light producten meer nu. Vond het al vies, maar vertrouw het niet, ook niet vanwege bovenstaande verhaal over je suikerspiegel. Ik verdun nu vaak drinken met water, bijvoorbeeld roosvicee drink (uit een pak) en dan 2/3 water erbij, heerlijk, helemaal met Spa blauw!

Van die pinda's weet ik niet of het kan. Dan moeten die pinda eiwitten wel de placenta door kunnen en dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En als het het gebeurd kan het ook allergie voorkomen! Dan zou het drinken van koemelk ook afgeraden moeten worden ivm koemelkallergie.

Dus lekker aan de satesaus met een glaasje limonade!

Share This Page