jeukt jullie litteken keizersnede ook nog?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door douglas84, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    10 mnd geleden een KS gehad en nog vaak last van jeuk aan litteken. Vooral s'avonds. Is dit normaal? Randje is wel wit maar wel dik, ook als ik indruk voel ik de hechtingen in huidlaag eronder.
    Kan ik iets gebruiken om er op te smeren dat sneller weg gaat/minder wordt?

2. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Pfoei ik lees even mee, word af en toe ook gek v.d. jeuk! Nu ruim 6 maanden geleden. Hoop dat ik er toch wel eerder vanaf ben dan 10 maanden ;).

3. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Ik heb dat zeker tot een jaar gehad en herkennen jullie het "dode" gevoel er rond om heen ook ???
    Ik vond dat zo naar ..

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

#4 Yolanthe, 23 jun 2011
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
    nee mijn ks jeukt al heel lang niet meer (tot een maand of 2 daarna nog even last gehad van het litteken als het weer veranderde), deze keer ook geen "doofgevoel" gehad. Maar dat gevoel had ik wel bij dochter tot bijna een jaar erna.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oja! Die jeuk!! Ik word er af en toe gek van! Thuis kan ik er ongegeneerd aan wrijven (krabben durf ik niet :D)

Het dove gevoel is nu bijna weg gelukkig.

6. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Dood gevoel heb ik nog steeds, op 1 stuk zit helemaal nog geen gevoel. Heb dit eens aan de HA gevraagd en die zei dat het heel lang kon duren voor dit hersteld was, als het al ooit zou herstellen. Ach ja dat vind ik niet zo erg, heb ik geen last van, maar die jeuk!

Haha Cyntje idd thuis kan je ongegeneerd krabben / wrijven maar in het openbaar wordt het wat lastiger :D.

Als het jeukt en ik krab / wrijf dan is het ook helemaal schraal daar! Moet wel zeggen dat de jeuk voornamelijk links zit, waar het knoopje van de hechting zit.

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    smeren jullie er ook iets op?

8. adi

adi Niet meer actief

Hier niet enorm veel jeuk gehad (eerste 4-5 maanden), maar wel bijna 18 maanden een dood gevoel. daarnaast doet mijn litteken echt pijn als ik ongesteld moet worden, alsof de litteken op de baarmoeder zelf pijn doet bi het trekken van de BM.
    Herkent iemand dit? Ik ben bijna 2 jaar geleden bevallen, en heb het nog steeds.

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb af en toe jeuk, maar niet dat ik er gek van wordt. Wel ook een doof gevoel, maar vind ik niet zo erg.
    Ik smeer er Bio-oil op maar ik heb niet het idee dat het litteken minder wordt.....Iemand hier wel positieve ervaring mee? (misschien duurt het gewoon wat langer.. ben pas na ongeveer een maand begonnen)

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Geen jeuk maar nog steeds niet alle gevoel terug. Was volgens mij na m'n eerste na zo'n 8 maanden weer terug en dit keer is het dove gevoel een stuk minder dus ga er vanuit dat het gauw wel weg is.
    M'n litteken is nog wel steeds erg paars, toch eens kijken of ik wat kan vinden wat dat proces een beetje versneld (iemand misschien tips??)

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Geen jeuk, maar dat dove gevoel nog steeds. Het litteken is nu donkerpaars, maar op zich ziet het er mooi uit. Ik had ongeveer net zoveel last van de hechtpleister als van het litteken, blijkbaar kon ik daar niet tegen. Mijn huid is helemaal verveld waar de pleister zat, het was net alsof het verbrand was.

12. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier nog steeds regelmatig jeuk en ook het dove gevoel zit er nog, zelf 9 maanden later. Ook ik was een soort van allergisch voor die pleisters van ks en ruggeprik: jeuk!!! En daarna allemaal rode bultjes en vervellen

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier is het 4 maanden geleden en regelmatig jeuk, vooral 'savonds...moet er dan echt met een borstel overheen anders wordt ik gek! en daarna tintelt de boel en voel je echt die zenuwen weer een beetje. Maar verder is het hele gebied erboven nog tot de navel gevoelloos...beetje veel volgens de gyn maar ja, wat doe je er aan? Ik smeer er bio oil op of iets anders....kan niet wachten tot het minder rood is....vind het er toch wel heftig uit zien steeds dat litteken..

Charlie

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hier ook veel last van jeuk, nog steeds helaas...
    @Adi, nee, ik herken de pijn niet tijdens de menstruatie... misschien eens navragen bij de dokter? Lijkt me best eng, aangezien het toch al even geleden is.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja hier ook enorme pijn! Echt alsof er aan mn litteken getrokken word, maar ik heb juist nu het idee dat ik rond deze tijd zou moeten ovuleren en daardoor misschien litteken pijn heb. Maar hier na bijna 7 maanden ook nog een doof gevoel op mn buik en soms trekkend litteken.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    twee jaar na de laatste ks jeukt en steekt het nog steeds ( vooral als het gaat sneeuwen!!
    Niet zo vaak als eerst en het dove gevoel is sinds kort een stuk minder

17. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Mmmm al een carriere bij het knmi overwogen? :D

Deel Deze Pagina