Ik ben 4 weken geleden bevallen van een prachtige zoon. Ik ben in mijn zwangerschap ruim 20 kg aangekomen en ben nu aardig aan het afvallen. Ik moet nu nog 8 kg en dan ben ik op mijn oude gewicht. Maar mijn (hang) buikje gaat nog niet weg. Het lijkt alsof ik nog 4 maanden zwanger ben. Dus vraag ik me af of ik zo'n band rond je buik na de geboorte had moeten dragen? Ik was een beetje aan het googlen over buik na de zwangerschap en kwam paar website's tegen waar dat op stond. Dus mijn vraag is; hebben jullie wel zo'n band om gehad na de bevalling? En kan ik het nu alsnog doen of is het telaat. Of is zo'n band helemaal niet nodig en ben ik gewoon te snel en verdwijn mijn buikje alsnog zonder band? Want het is immers pas 4 weken geleden...
Je lichaam veranderd nog zoveel! Die band helpt wel wat voor je herstel maar het is niet zo dat je daardoor ineens een super strak buikje krijgt! Ik had een sluitband aangeschaft op aanraden van mn fysio ivm bekkenklachten. Uiteindelijk ben ik bevallen door middel van een keizersnee en was ik maar wat blij met mn band, hierdoor hoefde ik niet steeds met mn handen op de wond te lopen en kon ik ook op mn zij slapen. Heel fijn! Ik heb hem een week of 2 gedragen maar heb toch nog een buikje hoor! Niet bol, maar wel wat extra hang onderaan. Geef het lekker de tijd!
Ik heb na een dag of 2 na mijn bevalling zo'n strak figuur corrigerend topje van de hema aangedaan. Zat heel fijn en gaf steun ook aan mijn borsten. Draag ze nu nog regelmatig. Mijn buik was wel heel snel weg. Maar weet niet of dat door de top komt.
Ik had wel een band. Eentje die je met klittenband kunt vastmaken. Is mij prima bevallen. Mijn buik was snel weg. Maar goed, was voor die tijd ook 'slank en strak'. Denk dus dat dit meer ligt aan hoe je lichaam voor de zwangerschap was..... En heb geduld....vier weken is nog maar net!!
Bedankt voor jullie reacties! Zijn er ook mensen die geen band hebben gedragen en alsnog een platte buik hebben (zoals voor de zwangerschap)
Ik heb het niet gedaan maar dara heb ik achteraf ook een tikkie spijt van. Ik heb nu wel een corrigerende onderbroek die ik aan doe met een strak truitje en dan ziet het er niet zo vervallen uit . Bij een 2e neem ik deze broeken ook zeker mee, dat het vel niet zo hangt lijkt me een verademing (ik praat wel over een keizersnede, btw)
Na 2 weken was mijn buik weer helemaal plat zonder band (kon ook niet door ks). Het vel is wel slapper, maar was wel heel snel weer plat.