Amoxicilline en 14 wk zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Christy79, Feb 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Christy79

Christy79 Actief lid

Jul 14, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Goedenavond!
    Even een vraagje, puur voor de check...
    Ik ben nu 14 wk zwanger, en sinds de kerstdagen al megaberoerd. Eindelijk leek het een paar weken terug ietsies beter te worden, werd ik verkouden... Ook dat leek wat beter te worden, maar nee hoor, bam, weer alles vol. Denk dat het komt omdat ik 7kg ben afgevallen en de weerstand 0,0 is :(
    Vandaag toch vanwege enorme pijn in mijn hoofd, misselijkheid, duizeligheid en het feit dat ik het compleet niet meer zag zitten aan de bel getrokken bij de HAP. Alles gecheckt en de arts dacht sterk aan een bacterie die in mijn holtes was gaan zitten, waardoor ik een fikse voorhoofdholtontsteking heb. Omdat alles (stomen, neusspray, warme douche op 't hoofd, veel slapen etc.) al geprobeerd is, gaf hij aan dat hij niet dacht dat ik het zelf zou kunnen fixen, dus schreef hij antibiotica voor... Amoxicilline... Hij zei dat het geen kwaad kon (liever niet, maar toch), maar hoe staan jullie hier tegenover? Doe ik mijn kleintje kwaad? Ik weet het niet meer, ben wel helemaal op en zie het om zo door te modderen ook totaal niet zitten...:(

Hoor het graag, alvast enorm bedankt!
    PS, sorry voor het lange verhaal :)

Groetjes Christy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Christy,

amoxicilline kan absoluut geen kwaad in de zwangerschap, sterker nog, het is veel beter nu een kuur te nemen dan nog langer door te kwakkelen.
    beterschap!

Mirjam

3. Christy79

Christy79 Actief lid

Jul 14, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi Mirjam!
    Bedankt voor je snelle reactie zeg! Pff, da's een enorme opluchting, voel me meteen een stuk beter! Nogmaals bedankt!
    Groetjes Christy

Share This Page