Ik zit even in een dipje. Om me heen word iedereen zwanger vandaag weer iemand gehoord. We zijn in augustus 2011 gestopt met de pil. Ik wil graag wat advies want ik weet het even niet meer. Ik loop doordat ik gezondheidsproblemen hebt gehad bij de gyn. Ze heeft mij toen verteld dat ik altijd kan bellen als er wat is. Ik weet dat er heel veel meiden zijn die veel langer bezig zijn. Maar vanaf wanneer zouden jullie gaan bellen om te kijken of alles wel goed is met mij en me vriend? Ik ben namelijk best onzeker zeker vanwege me medische achtergrond! Ben wel blij dat deze site er is heb er al veel aan gehad! Alvast bedankt voor het antwoord geven! fijne avond! Angel
Hi angel2, Hier hetzelfde. Afgelopen vrijdag had een hele goeie vriendin een posi test. Verder nog meer vriendinnen zwanger. Toen ik dit mijn vriend vertelde moest ik ff huilen. Wat wel enorm opluchte. Ik ben ook erg onzeker doordat bij mij in de fam vroege overgang voorkomt. Omdat ik de draad even kwijt was wanneer ongi na eisprong heb via mijn app biologische kalender van predictor een vraag aan een kinderwens consulente gesteld. Zij schreef me dat als het met een jaar niet gelukt is ik naar de huisarts moet gaan. Ik hoop niet dat het zover komt, maar als dan nog niet gelukt is ga ik Nasr de ha.
Kan je geen advies geven helaas, maar wil je wel een hart onder de riem steken. Sterkte en blijf positief wie weet is het bij jullie ook ineens raak. Ik vind trouwens wel dat je gewoon aan de bel moet trekken mocht je er zo verschrikkelijk mee zitten. Wie weet kunnen ze alvast wat onderzoeken doen?
Hey sanyi, Ja het is absoluut niet dat andere het niet gun. Juist wel. Maar ik wil dat ook. Ik kom ook eerder in de overgang dat is zeker maar wanneer geen idee. En dat maakt me heel onzeker.
Dan zou ik zeker even bellen met de huisarts! Straks ben je te laat en denk je: Had ik nou maar........
Pffff lastig! Ik zit pas in ronde 1 maar is ook mijn grootste angst dat het zo lang duurt.. snap goed dat je af en toe gewoon een dopje hebt! Zou gewoon bellen als je vragen hebt, heeft ze niet voor niks gezegd? Misschien kan ze je helpen.. Sterkte! Ik duim voor je!
Mamalicious ik hoef gelukkig de huisarts niet te bellen. Want loop al bij se gyn. Maar we zouden het eerst gewoon gaan proberen. En omdat vrouwen er toch gemiddeld jaar overdoen, ben ik bang dat ze zegt je bent al een keer zwanger geweest toen ging het helaas fout. probeer het nog maar even. Al heb ik dan wel antwoord! Vind het lastig!
Hi angel2 Ik gun het iedereen ook zo van harte. Mijn vriendin was al veel langer bezig dan ik en ik ben zooo blij voor haar, maar ook wel jaloers. Ik ben in feb naar de gyn geweest omdat ik eerder een cyste aan mijn eierstok heb gehad en ik weer wat klachten kreeg. Alleen als ik niet zwanger probeerde te raken had ik langer gewacht, maar nu hoopte ik eigenlijk op wat begeleiding. Helaas waren mijn ervaringen met deze gyn niet zo positief. Mocht ik weer moeten dan ga ik naar een ander. Is de vervroegde overgang erfelijk of komt dat door je medische achtergrond?
Nou dan zou ik zeker bellen. Stel je belt over een paar maanden als het (hoop het niet voor je) nog niet gelukt is, en de gyn zegt waarom ben je niet eerder langs gekomen??? Dan zou je je toch voor de kop slaan? Als ze nu zegt kom maar over een paar maanden terug dan weet je dat ook weer.
als je naar de huisarts wil dat kan, vaak is het enige wat de huisarts zegt, kom na een jaar maar terug.. wij zijn toen we 7 maanden bezig waren naar de huisarts gegaan, maar dit meer omdat mijn man (toen vriend) een medische achtergrond heeft, en deze achtergrond zijn zaad aan kon tasten.. nou aan mijn onderschirft te lezen was dit dus ook het geval en zijn we vrij vlot de mmm ingerold waar me momenteel nog steeds in zitten zonder resultaat. ts: als je naaar de huisarts wilt, moet je vooral doen, of je al een verwijzing krijgt dat weet ik niet, dat ligt aan je medische achtergrond die je hebt, en ook een beetje aan je huisarts....ik denk dat wij ook wel een beetje geluk hebben gehad met onze heel erg meelevende huisarts, want officieel had hij ons nog niet door hoeven sturen.
hallo dames, Ik had hetzelfde! Ging inmiddels al ronde 13 in en klats boem deze ronde zwanger!!!! Vergeet niet dat het gemiddelde rond een jaar zit!! Dat was ik ook vergeten, zo gek en vreemd is het niet om wat langer bezig te zijn, Als ik deze ronde niet zwanger was zou ik naar de huisarts gaan. Afgelopen ronde hebben we goed om de dag geklust rond eisprong en heb ik extra vitamine ingenomen. Het komt goed!!
hey darkangel. Wat erg zo lang al. Gelukkig dat je een meelevende huisarts hebt om je door te sturen. zit je er soms niet helemaal door heen dan? Gelukkig heb ik geen last van de huisarts en kan ik meteen door naar de gyn. want daar loop ik al door mijn achtergrond alleen moest ik het eerst maar even aankijken en kon altijd bellen met vragen maar ik weet niet of het al erg vroeg is om nu te gaan bellen we zijn vanaf augustus bezig.
ja soms zit je er echt helemaal doorheen.. af en toe moet je ook even een pauze nemen van de behandelingen en even tijd aan jezelf en je partner besteden.. maar ja de wens is er, en de wens is groot.. al 4 jaar, en word steeds groter.. de mmm is nu een onderdeel van ons leven geworden, maar t is wel zwaar, vooral omdat het zoveel moeite kost, en ook letterlijk je bloed, zweet en tranen.. en t word steeds maar niet beloond met dat wat wij graag willen. maar hoe moeilijk en zwaar t ook is, je verlegd steeds je grenzen omdat je zo graag wilt.
dank je ik weet nog wel, toen wij net begonnen, ronde 1 helemaal spannend..... en de rondes erop ook.. super spannend.. en leuk..en zou t nu raak zijn.. helemaal in de wolken alleen al bij t idee stoppen met de pil.. ik zou mama gaan worden, wij zouden een kindje krijgen.. hoe zwart/wit ik toen eigenlijk dacht.. en zie waar we nu na 4 jaar nog steeds staan.. met legen armen.. en heel veel liefde over.. ik gun iedereen een kindje echt waar, maar t is zo verdomd moeilijk, als je iets zelf zoooo graag wilt, zie je iedereen ermee.. dat is met alles.. als je graag DIE auto wilt.. rijd die ineens overal rond.. je wilt graag DIE schoenen.. en iedereen loopt erin.. je wilt graag zwanger worden en iedereen heeft ineens een mooie zwangere buik.. en een klein kindje op de arm.. alleen jij niet...
hey darkangel. Als ik dit dan lees dan denk ik, mag nog helemaal niet zeuren zolang zijn we ook nog niet bezig. Maar ja als je iets graag wilt geld denk ik voor iedereen liever gister dan vandaag. Heb deze maand ook even een ovulatietesten stop. Zit me zelf soms helemaal gek te maken. Volgende maand weer. Vind wel moedig dat je het al zolang vol houd. Maar zo als je zelf zegt ik denk dat inderdaad als je iets graag wilt ga je toch wel door. Heb echt respect voor je!
ja dat is ook zo, en daar moet ik voor uit kijken.. ik dacht net eigenlijk jeetje al 9 rondes.. nou nou.. < sarcastische)..... maar als je iets graag wilt duurt t idd erg lang.. er was laatst ook een topic van een meisje die ook nog geen jaar bezig was, en aan t ''zeuren'' was dat t zo lang duurde.. vind dat zo dubbel om te lezen omdat er erg veel meiden zijn die al jaren bezig zijn. maar ja aan de andere kant.. je wens is er.. en dan is idd iedere maand dat het niet lukt, er 1 teveel. als ik zelfs nog sommige verhalen lees/volg van meiden uit de mmm die nog langer dan mij bezig zijn, en veel meer behandelingen gehad hebben, denk ik zelf nog, ik moet eigenlijk niet zeuren...