Goede avond ladies Voor degene die mij nog niet kennen, ik ben Saskia (26) en ben getrouwd met ... uhm... zeg maar gewoon Sasman (29). Sinds oktober 2008 proberen wij zwanger te worden en dat is tot op heden nog nooit gelukt. Inmiddels hebben we vorig jaar een IUI achter de rug en dit jaar 2 ICSI's zonder het gewenste resultaat. Het zaad van Sasman is erg weinig en ook niet al te best. We hebben wel elke keer een paar goede emmy's maar nooit cryo's helaas. Dat betekent dat wij ook voor de derde terugplaatsing helemaal opnieuw moeten beginnen. De derde poging gaan we in Gent doen en we starten aan het eind van dit jaar. Ik ben eigenlijk op zoek naar meiden die een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Dus ook al een paar mislukte IVF/ICSI's achter de rug hebben en nog steeds aan het strijden zijn voor een beebje en ook het o zo enge einde veel te dichtbij zien komen. Ik schrijf in een paar topics al een behoorlijke tijd mee maar op een gegeven moment ben ik toch elke keer één van de laatste of zelfs de laatste die met lege handen staat. En hoewel ik daar mee blijf schrijven omdat ik de dames niet kan missen, vind ik het ook heel fijn om lotgenoten in hetzelfde schuitje te leren kennen en hier lekker te spuien. Dus wie volgt?
Helemaal de laatste ben je niet sassie, helaas volgen wij elkaar al sinds 2008 en staan we beiden nog steeds met lege handen... Ik ga nu lekker twee weekjes met vakantie maar ga hier zeker meeschrijven hoe jammer ook dat we zo ver in het traject moeten komen, uiteindelijk wordt onze weg wel duidelijk!!!
Hoi Saskia en Amy, Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje helaas. Wij zijn sinds mei 2007 bezig en hebben 12 iui's gehad (zonder resultaat) en ivf/icsi in eigen cyclus. Nu 4x ivf in ec gehad. 2x een bevruchting maar emmy uiteen gevallen door fragmentatie en 2x geen bevruchting. De 5e poging hebben we icsi gedaan en had 3 eitjes, maar alledrie niet bevrucht. Lijkt wel of mijn eitjes steeds slechter worden. Vanmiddag gesprek met ivf arts hoe nu verder. Laatste icsi in eigen cyclus willen we niet meer doen, geen vertrouwen meer in. We willen nu gaan voor de hyperbehandelingen. We mogen er nog 2 doen, omdat we eerst ivf/icsi in ec hebben gedaan. Hoop dat we nu een x een tp krijgen en zwanger worden. Begin de hoop nu ook een beetje te verliezen en vind t nu ook eng worden. Liefs
Hoi Saskia, Hier nog iemand met lege handen hoor,.. Ik ben denk ik de overtreffende trap hier in je topic! Wij hebben al er 7 mislukte icsi pogingen opzitten.Nooit geen cryo's dus we doorliepen steeds de hele behandeling. We hebben de eerste 3 behandelingen in Nederland gedaan en de laatste 4 in Gent bij prof.Gerris. Oorzaak,slecht en weinig zaad. De emmies die ontstaan hebben vaak veel fragmentatie, maar de laatste poging waren er toch 2 die echt wel prima waren. Helaas hebben we nog nooit een positieve test gehad. Gr. Fenny
Nou, dan ga ik er nog effe een trapje overheen Heb 8 mislukte ICSI pogingen gehad en staan aan de start van nummer 9. Sas lieverd, je bent echt niet de laatste! Fenny, jij ook in Gent? Wij sinds de vorige behandeling ook. Alleen dan bij Prof. de S. Echt zo'n fijne vrouw! Gaan jullie nog door?
Hoi Sikki, Als ik goed zit, ben jij de Sikki van "baarmoederkrasjes of prednisolone" en heb ik net je plan van aanpak gelezen! ( of niet natuurlijk,.. En dan bestaan er 2 sikki's,.. Kan ook! ) Ja de Sutter is echt een super lieve vrouw, ze heeft bij mij al een aantal terugplaatsingen gedaan, dus ik ken dr een beetje. Wij gaan zelf idd nog wel verder,.. Dat wil zeggen,.. Dat we weer op de lijst staan om te starten voor poging 8 eind September, maar we zijn ons ook aan het verdiepen in het KID verhaal.( heb hier vanmiddag een nieuw onderwerp voor aangemaakt, want ik kon er weinig over vinden. ) Ik heb echt super veel respect voor jullie Sikke,.. Nummer 9.,, pfff. Ik begrijp wel dat de Sutter bezorgd is om jullie,.. Het is alllemaal niet niks. Maar je hebt een goed gevoel nu over je gesprek daar toch? Gr. Fenny
Haha Fenny, ja die Sikki ben ik! Ik denk dat er niet zoveel Sikki's bestaan die 9 ICSI's doen De S. (we mogen hier op het forum geen artsen namen noemen ) is een fantastische vrouw. Je kunt geweldig met haar overleggen en alles is open en eerlijk bespreekbaar. Dus jullie denken aan KID? Tja, daar hebben wij het gisteren ook nog over gehad. De S. heeft aangegeven dat ze echt denkt dat er iets fundamenteels fout zit. Maar ze durft ook niet met zekerheid te zeggen wáár het dan in zit. Is het het zaad? Zijn het de eicellen? Is het mijn baarmoeder? En wat zijn dan de opties? KID, ECD, draagmoeder. Of is het 'gewoon' pech. Want óók dat kan, gaf ze aan. Zij durft ook niet te zeggen wat de beste richting is. Volgens mij zou ze eerder neigen naar compleet stoppen Puur uit bescherming. Ze werd ook iets geruster toen wij aangaven dat wij ook in het adoptietraject stappen ondernemen. Maar voor ons zou ECD de volgende stap zijn. En misschien met mijn zussen (maar die worden al aardig oud nl. 37 en 39) en anders in Spanje. Jullie kiezen dus mogelijk KID als volgende route? Wat zeggen de artsen daar over? Ik ken wel een paar meiden (eigenlijk best veel!) waar het bij een 8e, 9e, 10e of 11e poging ineens alsnog lukte. En dat houdt mij nog even op de been. Pas bij tp 12 denk ik te kunnen stoppen, want ik ken niemand die na 12 tp's zwanger is geraakt
Dag sas, ik ken je nog van een ander topic. Ook ik zit nog steeds met lege handen. Ik ben nog niet zo'n diehard als sikki en Fenny. Respect voor beide dames. Ik ben nu in het bezit van de laatste cryo van icsi 2. Ik heb geen goede hoop dus de vraag is nu wat doen we met de laatste poging. Buiten het zaad dat niet in staat is om te bevruchten is er niets aanwijsbaars mis en gaan het volgens het boekje qua eitjes, bevruchtingen en cryo's. We lopen nu bij het mck en zij zeggen dat het na een terugplaatsing van een topembryo of cryo het alleen een kwestie vn pech of geluk is. Zou dus ook niet weten wat verder nog te onderzoeken of anders te doen. wat is precies de reden dat jullie naar Gent gaan? Groetjes vriesje
Dus toch maar 1 Sikki in de MMM!! Tja, wat je zegt, de hoopvolle verhalen van de meiden die het een 9e,10e en 11e keer is gelukt, geven de kracht om toch door tegaan. (ben op een ander forum trouwens een geval tegen gekomen die na 14 pogingen geluk had,.. Viel bijna van m'n stoel toen ik dat las, maar ook na een 12e poging dus nog prijs!) Tja, zover zal het wel niet komen, want het gaat toch al een beetje voelen als "tegen beter in" bij ons. We hebben nog nooit een positieve test gehad na terugplaatsing van in totaal 13 emmies. ( wat een naar getal ) Prof. G ( oeps, wist ik niet van de namen die ik niet mocht noemen ) weet natuurlijk ook niet alles, maar omdat hij vind dat iui-d voor mij het meest vrouw vriendelijke is en omdat ze in Gent sowieso geen ECD doen, is dat eigenlijk de enige nog te kiezen weg bij hun. Verdere fundering van dat advies is er niet,.. Ze weten immers ook gewoon niet alles hè?! Overstappen op menopur ipv gonal f, hystercopie, AH op de emmies, aspirine en prednisolon na terugplaatsing. Niets mocht baten. Maar half september hebben we daar weer een gesprek met G.en ook meteen bij de psych die een voorbereidend gesprek voor de iui-d doet. ( das verplicht in Gent en dan hebben we dat alvast maar gehad als we zouden willen starten. ) Zo proppen we veel van dat soort zaken vaak op 1 dag, want het is toch een ritje van 2,5 heen en 2,5 uur terug. Wat een fijn idee dat je 2 zussen hebt die eventueel voor je klaar staan om je te helpen joh,.. Heb jij dan nooit gedacht aan KID? Gr. Fenny
@ Mien84, pfff dat is balen zeg! Elke keer geen tp, daar word je ook moedeloos van @ Fenny, ook een Gentganger! Fijn daar hè! Maar wat een weg hebben jullie al afgelegd. Als ik dat lees, staan wij eigenlijk nog aan het begin. Hier helaas ook geen cryo's tot nu toe. De emmy's die ontstaan zijn niet heel slecht, maar gewoon niet goed genoeg om in te vriezen. @ Sikki, hee lieverd! Natuurlijk ben ik niet de laatste. Wij gaan samen zwangeren!!!! Maar je snapt wel wat ik bedoel toch? Het wordt soms een beetje eenzaam met alle zwangeren om me heen en degene die al kindjes hebben. Alleen maar fijn hoor natuurlijk! Maar voor mij is het ook wel weer fijn om ook een nieuw groepje te hebben met meiden die in hetzelfde schuitje zitten. En ik hoopte al dat jij iets van je zou laten horen hier @ Vriesje, hee lieverd! Ik ben het topic een beetje kwijtgeraakt, maar erg leuk je hier weer te zien. Alhoewel... ik had liever gehad dat we elkaar op een zwanger topic hadden gezien Jij zit dus weer in de spannende wachtweken. Ik hoop dat je cryo's lekker warm in je buikje blijven zitten! De reden dat ik naar Gent ben gegaan is onder andere door de positieve verhalen van Sikki. Daarna ben ik me verder gaan verdiepen en las veel goeds. Vervolgens zijn we op intake geweest en wat zijn ze lief daar zeg! En ze informeren ontzettend goed, denken mee, nemen de tijd en wat ik het allerbelangrijkste vind is dat ze verder kijken en alles aanpassen op je persoonlijke situatie. Ze zijn er bij mij dan ook van overtuigd dat ze veel meer uit de stimulatie kunnen halen. De vorige keer had ik namelijk maar 2 eicellen en het ziekenhuis wilde de hormonen niet aanpassen. Gent maakt echt een schema wat bij je past en ze kunnen me nu dus nog niet vertellen wat dat zal zijn. Eerst hebben ze mijn AMH (eicelreserve) geprikt en mijn TSH (schildklier). 10 oktober krijgen we een uitgebreide semenanalyse (die vonden ze nogal beperkt vanuit het dossier) en 's middags de uitslagen. Pas dan horen we wat het plan van aanpak is. Geen standaardgevalletje dus. En dat gevoel had ik in NL wel. Ik hoop dat jij niet na hoeft te denken over een overstap en snel een positieve test in handen hebt. Maar wat heb ik het toch nog goed getroffen. Gent is voor ons 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Als ik dat lees van Fenny en ik weet hoe lang Sikki ervoor moet rijden dan is 1,5 uur een eitje!
@sas Dat klinkt echt heel fijn daar in Gent. Fijn dat ze zo op jou persoonlijke situatie inspelen.Klinkt heel goed. En 2 eicellen dat is echt heel erg weinig. Dan bof ik maar met mijn 13 en 10 eicellen. Alhoewel, daar heb je dan ook weinig aan als er niks blijft zitten. Ik heb mijn testdrang toch weer niet het hoofd kunnen bieden, dus gister met kv getest en spierwit. Dus ik geloof er niet meer in. Tuurlijk kan het te vroeg zijn, maar daar geloof ik niet zo in.
Hier nog niet aan de laatste behandeling toe, maar wel al vele jaren in de mmm. En ook ik herken het gevoel dat iedereen om je heen zwanger wordt en kinderen heeft. Het is en blijft lastig. Zeker omdat de kansen toch beperkt zijn in dit traject of je moet zelf een flinke zak geld hebben. Heb sommige dames wel in andere topics voorbij zien komen, maar inderdaad raak je sommige ook weer even kwijt.
@Sas: dikke knuff voor jou. Ik klaver,hoop,duim,fik en diamant dat Gent jullie het grote geluk gaat brengen.
Hallo dames, Nou, hier nog eentje hoor! (al kan ik het trapje niet overtreffen ) Al jaren bezig en iedereen haalt mij in! Ik herken jullie gevoel helemaal. Elke keer denk ik nu is het mijn beurt en dan piept er weer iemand voor!! Even kort mijn verhaal; in 2005 pilstop. Na twee jaar zelf aanklooien de mmm ingestapt. Resultaat onderzoeken: onverklaarbaar onvruchtbaar. Vervolgens 5 x iui zonder enig resultaat, 1e ivf (11 eicellen, 3 embryos, 1 teruggeplaatst, 1 cryo) mislukt, cryo poging mislukt (niet goed ontdooid), 2e ivf (16 eicellen, 8 embryos, 2 teruggeplaatst, geen cryos!!) ZWANGER!!! Maar met 5 wkn miskraam. Als je het zo bekijkt helemaal zo slecht nog niet; goede stimulatie resultaten, goede bevruchtingen, TPs van Toppers en zelfs een positieve zwtest! Maar er bijna zes jaar over doen om een miskraam te krijgen is toch niet echt bemoedigend, waarom zit er geen blijvertje bij!! We zijn nu bezig een strijdplan te maken zodat we ergens in oktober de moed weer kunnen opvatten om aan de laatste poging te beginnen die vergoed wordt. Dames, petje af voor jullie want het is niet makkelijk! Fijn dat we hier herkenning en steun vinden!
@zonnetje Jij dus nog altijd geen geluk. NOg wel cryo's lees ik, maar je hebt nu een pauze? @yuppie Ook een lange intensieve weg zie ik. wat frusterend dat jullie niet weten wat de oorzaak is. Ga je de laatste poging in hetzelfde zh doen?
Was kiezen tussen poging en op vakantie gaan. En gezien ik mijn vakantie had opgedeeld dus 2 maanden pauze gehad. Vooral omdat ik erg veel last heb na een tp. Heb dan tot mijn ongi last van mijn buik. Kan dan weinig doen. Hoop in september weer een tp te hebben
Hoi Vriesje, Het is zeker frustrerend dat er geen reden voor gevonden is. We zullen onze volgende poging weer in hetzelfde ZH doen als de voorgaande pogingen. We hebben een fijne gyn die meedenkt en open staat voor eigen inbreng en dat geeft toch nog een beetje het gevoel in control te zijn. Voor jouw toch nog een beetje spannend tot de 15e , maar je gevoel is vaak wel te vertrouwen (jammer genoeg in dit geval ). Na zoveel jaren met behandelingen ken je je eigen lichaam wel en voel je hoe het zit. Maar desalniettemin duim ik voor je!!
@zonnetje Heb je wel lekker van je vakantie kunnen genieten? Veel succes met je cryo pogin straks. Zijn ze in eigen cyclus? Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Weten ze hoe dat komt? @fijn dat je een meedenkende gyn hebt. Bij ons is dat niet echt het geval. Ze vertellen ook nooit wat de zaadkwaliteit is en wat de kwaliteit is van de Emmy's. Allen of het goed of niet goed is. En bij jullie? Lief dat je mee duimt!
@ Vriesje, 2 eicellen is inderdaad heel weinig. De eerste keer had ik er 10. Ik had de vorige keer heel veel ongelijkmatige groei en uiteindelijk 6 follikels aan kunnen prikken maar helaas dus maar 2 rijpe eicellen. In Gent hebben ze gezegd dat ze wel iets kunnen met die ongelijkmatige groei. Een omowitte test is niet fijn Geef de moed toch nog maar niet op meid, je weet nooit. Het kan echt! Al snap ik je gevoel wel heel goed hoor... en je gevoel zit er meestal niet naast Ons werd dus ook niet verteld wat de kwaliteit van de emmy's was en als ik het vroeg kreeg ik een vaag antwoord. Daar heb ik zo'n hekel aan, want ik ga dan denken dat het niet goed is. Nu heb ik mijn dossier bekeken en blijkt dat er toch wel elke keer een goede bijzat. Helaas geen toppers. @ Zonnetje, jou ben ik ook regelmatig tegengekomen. En nog altijd met lege handen Bij ons was het ook kiezen tussen vakantie of de volgende icsi maar ik vind de pas op de plaats wel even fijn. Ik herken wat je zegt over buikpijn tot aan ongi na een tp. @ Guppie, wat een lange weg! En zo frustrerend om niet te weten wat de oorzaak dan is.