Nou dit idd... Plus dat er door het hele huis geluid is. Ze spelen niet rustig. Dat geeft niet, daar geniet ik ook van. Maar echt die rust vinden zit er niet in. Maar vandaag gaat de acceptatie een stuk beter en als de vakantie voorbij is begint mijn vakantie
Nou op dat moment niet natuurlijk, want dan ligt het uiteraard allemaal aan mij. En ja, ik heb het een keer doorgedrukt. En daar komen we bij mijn ‘pijnpunt’. Ik wil niet dat de kinderen met een ‘boze’ vader op stap moeten. Want dan krijgen zij het over hen heen en ik daarna ‘want dit wilde ik zo graag toch?’ Dus ik pak daar m’n verlies. Tja, eigen schuld. Alleen ik blijf het dus jammer vinden dat ie dat niet voor mij overheeft EN dat ie kan zorgen dat de kinderen dan ook gewoon een fijne tijd hebben.
Ik zou het ook niet op hard spelen op het moment dat hij met ze weg moet, maar juist op andere momenten proberen een ‘zaadje te planten’. Zodat hij hopelijk na verloop van tijd het wel eens ‘neutraal’ kan doen (en het dan misschien nog wel leuk vindt ook ).
Dat vindt mijn partner ook. Maar als hij het werk niet wil doen heb ik er ook even geen zin in om er rekening mee te houden.
Hier ben ik het ook aan het proberen regelen dat mijn man zaterdag een dag weg gaat met de kinderen. Maar hij gaat bv. dan graag naar de dierentuin, maar met dit weer is dat ook niet fijn. Dus even kijken of het lukt. Ik snap dus helemaal dat je dit graag wilt. Is het geen optie om dit trachten zelf te organiseren, bv. door speeldates te organiseren voor de kids allemaal op hetzelfde moment? Of ze te laten logeren bij iemand. Ik denk dat veel mensen met kinderen dit wel begrijpen en je met plezier helpen?
Eppo, mijn man is net zo hoor. Maar hij kan niet tegen prikkels en veel andere mensen. Hij gaat mee op uitjes naar een pretpark ofzo maar eigenlijk hoeft dat van hem niet. Hij zal dat dus nooit alleen doen met de kinderen. Hij neemt er wel eens 1 of 2 mee even naar de bouwmarkt of ergens een visje eten of 1 op 1 naar de bios. Ik vind het wel leuk om ze alle 3 mee te nemen dus ik ga er wel veel op uit. Neem er ook regelmatig maar 1 of 2 mee en dat de andere kinderen bij mijn man blijven. Zo doet ieder wat hij of zij wil. Werkt prima hier. Ontopic: hier zelf 3 kinderen en 3 dagen gastouder dus dan 6/7 kinderen. Op die dagen heb ik geen moment voor mezelf. Daar stel ik me ook op in. Dat hoort er nu eenmaal bij. Maar op mijn vrije dagen duik ik dan even achter de tablet. Of ik ga even in de tuin zitten met een boek terwijl de kinderen buiten spelen of binnen knutselen. Gelukkig heb ik vanaf het begin ze gestimuleerd om ook zichzelf te leren vermaken dus ze kunnen hier echt uren alleen of samen spelen. Dan kan ik ook gerust even een serie kijken of even puzzelen. De oudste logeert nu 1,5 week bij zijn oma en ik vind 2 kinderen echt zo makkelijk haha. Maar echt tijd voor mezelf heb ik pas weer als school begint. Nog 5.5 week
Blijkbaar is dat zo'n dag. Hoe irriteer ik mama. Ondertussen blijft het regenen. Vanmorgen al op pad gegaan met de paraplu. Mijn grenzen zijn heel duidelijk en zijn we ook heel duidelijk in maar blijkbaar moet dat getest worden. Ik denk dat zijn oren volgelopen zijn want luisteren is blijkbaar moeilijk... (hij is 9) Zucht!
@Marti: Mijn man zal ook niet uit eigen beweging naar een pretpark gaan met ze, maar genoeg rustigere dingen te bedenken inderdaad. Wandelen, fietsen, vissen (als vader en kind(eren) dat leuk vinden natuurlijk ), voetballen, fotograferen, Pokémon Go, … er is zoveel mogelijk.
Gezond weet ik niet hoor, niet voor mij in ieder geval Voor onze knul of dat gezond is nou dan is hij mega gezond. Weet precies wat hij.wel en niet wil.
Voor het kind is het, naar mijn idee, gezond om een eigen mening te ontwikkelen en te oefenen met die uiten, je eigen leren persoonlijkheid leren kennen en verder te ontwikkelen, zelfstandig(er) te worden, enz. (waarvoor je je ook af moet kunnen zetten tegen anderen). Hier ook kinderen die uitstekend weten wat ze willen. Lekker duidelijk, toch? En soms hebben ze pech, niet iedereen kan altijd doen wat je wil.
Hahaha dat snap maar meestal ben ik de pineut Soms ook fijn als iemand gewoon zegt oke niet alles hoeft een discussie te worden maar goed mijn hoofd kan wel "uit" en die van onze knul niet. Hij is hb en dan speelt het bij verveling ook meer op. Dan ben ik denk ik het project.
Kijken of je wat kunt regelen qua speelafspraakjes, grootouders waar ze kunnen logeren of spelen, partner die ze af en toe even meeneemt. En verder bedenk ik meestal wel 1 activiteit buitenshuis per dag. Dan lukt het ze de rest van de dag vaak wat beter om thuis wat te doen. Of gewoon even een rondje wandelen. Hopelijk wordt het weer nog wat beter!
Dan zou ik het netjes aankaarten. Het is heerlijk alleen zijn. Wat ik soms doe is mezelf opsluiten op de zolder met eten, drinken en alle benodigdheden. Niemand stoort me dan. Dit doe ik 1x per maand.