Slapeloosheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juff, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juff

    Juff Actief lid

    14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Ben nu bijna 6 weken zwanger en doe sinds een week 's nachts geen oog dicht. Het is niet dat ik lig te piekeren ofzo, ik ben gewoonweg niet moe. Ik lees overal dat je je juist moe moet voelen maar zelfs na een nacht niet slapen ben ik niet moe. Zijn er meer meiden die in de prille zwangerschap last hadden van slapeloosheid en hoort het er misschien gewoon ook bij?

    Xx Juff
     
  2. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoi Juff

    Sinds ik zwanger ben heb ik meerdere periodes gehad dat ik niet kon slapen. Een paar weken geleden nog en het is ontzettend vervelend.
    Moe zijn als ik op bed ga, maar zodra ik dan lig is de moeheid verdwenen.

    Mijn verloskundige raadde mij Dormiplant van VSM aan. Dit kun je gewoon innemen als je zwanger bent. In tijden dat ik niet kan slapen neem ik het af en toe in. Ik slaap er goed op.

    Het kan dus best wezen dat het bij jou straks ook over is, maar later weer terug komt.

    Het schijnt er gewoon bij te horen.

    Groeten van Friezin
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @friezin: dat klinkt erg bekend ja
    ben bekaf als ik naar bed ga.. maar the minute dat ik in bed lig klaarwakker.

    of ik slaap 2 uurtjes.. en dan daarna wakker

    en "gek genoeg" de volgende dag dan natuulijk weer moe :)

    erg irritant
     
  4. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    Hoi juff,
    Ja heb ik ook last van, erg vermoeiend...
    Ga nu voor het naar bed gaan eerst douchen of in bad en lees vaak nog wat, maar helaas wil dat ook niet erg helpen. S`morgens ben ik echt doodop en kan mijn bed bijna niet uitkomen. Ik hoop dat het over een paar weken over is, ik moet er niet aan denken dat ik dit nog 6 maanden heb...
     
  5. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik doe sinds 4 weken al geen oog meer dicht snachts en ik val in slaap rond 8 uur in de ochtend en ben er om 11 uur weer uit en als ik s' middags op bed ga liggen ben ik zo weg echt raar maar het zal er wel bij horen :S
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    raar he.. dat smiddags slapen dan wel weer prima gaat

    hier ook...
     
  7. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik ben 's avonds erg aktief! Kan dan nog van alles doen! Slapen gaat gelukkig goed, maar elke nacht om 4:30 wakker. Ik kijk dan op de klok en ja hoor: het is weer 4:30! Dan vaak naar de wc en soms kan ik dan niet meer slapen en lig ik wakker tot de wekker gaat! Zal wel over gaan...
     
  8. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Hier ook veel slapeloosheid. Vannacht maar zo'n 2 uurtjes geslapen en ik ben op dit moment echt kapot. Tips heb ik niet echt.
     
  9. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Als ik 's nachts niet kon slapen, dan durfde ik 's middags niet te gaan slapen. Bang dat ik weer een nacht wakker zou liggen.
    Daarom ging ik gewoon op bed liggen, zonder te slapen, maar wel om te rusten.

    Groeten van Friezin
     
  10. pinklady

    pinklady Bekend lid

    10 mei 2007
    686
    376
    63
    provincie groningen
    Hoi,

    Bij mij helpt een beker warme melk en douchen voor het slapen gaan. Misschien heb je er wat aan. Ik slaap ook beroerd.

    Groetjes Esther
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm tja friezin.. ik zou hetzelfde zeggen
    was het niet dat ik wel gewoon echt moe ben savonds.. dus te veel slapen overdag doe ik niet.

    zet ook de wekker... uurtje is lang zat
    anders doe je niets meer de rest van de dag
    en doe dat liefst ook pas om een uur of 3/4 zodat ik daarna niets meer hoef te doen.

    althans.. daarna nog wel eten maken
    en vaak na het eten doen we hier nog wat in huis (verbouwen als je zwanger bent is niet cool)
    dus per saldo.. moe ben ik wel..

    alleen dat slapen dat werkt gewoon niet zo

    nu wel standaard voor bedtijd even douchen en in bed nog even wat lezen
    en wat verrassend goed helpt is sex... dat is het enige dat echt werkt
    jammer genoeg heb ik daar nie telke avond zin in *grin*
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    zucht... en daar zit ik dan :S

    vandaag is het echt feest

    irriteer me aan elk geluid en mega lst van maagzuur

    kom gewoon niet meer in slaap :(

    net nog een boterham gegeten zelfs

    *mok*
     
  13. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Kom me hier ook maar melden zucht hihi.
    Kan ook niet meer slapen op de een of andere manier kan ik mijn plekje in bed ook niet vinden.
    Zal wel weer overgaan zo toch nog maar even weer proberen.
    Ben in ieder geval wel moe.

    Truste Dames
     
  14. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik ben heel moe, maar als ik 's nachts wakker word om te plassen, kan ik gewoon niet meer slapen. Hoe moe ik dan ook ben, wakker is wakker. Na enkele uren val ik dan toch in slaap, maar dan gaat meestal korte tijd later mijn wekker af.
     
  15. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Plassen en dromen zijn hier de boosdoeners. Iedere nacht er sowieso wel 3 of 4x uit om te plassen en dan duurt het inderdaad weer ff voordat je in slaap valt. Door die korte slaapjes droom ik ook vaker dan normaal en als je er dan weer een nachtmerrie tussen hebt zitten ben je weer wakker. Mijn record sinds ik zwanger ben om achter elkaar te slapen ligt op 3 uur en 20 minuten. Heb er een hoop voor over om weer eens lekker 6 uurtjes achter elkaar te slapen zonder wakker te worden Heerlijk!
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    oe busybusy.. dat zou ik ook zo graag weer eens doen :)

    @lilya: dat was bij mij tot vannacht ook zo eigenlijk
    eenmaal opgestaan was ik klaarwakker.. en dan na enige tijd sukkel je wel weer in slaap tot je weer naar het toilet moet

    maar vannacht echt van 1 tot een uur of 5/half 6 wakker geweest
    zelf nog even hier gemokt... en om 5 uur nog even in bed gekropen weer.

    maarja tegen de tijd ik sliep ging de wekker van hubbie en was ik dus wederom klaarwakker.

    en nuzit ik te wachte op mijn schoonmammie die net belt dat ze wat later komt...
    (blij dat ik toch stiekum wat langer was blijven liggen dan practisch.. )
     
  17. Heidimaus

    Heidimaus Lid

    2 aug 2007
    31
    0
    0
    Ik slaap deze week ook zo slecht. Ben verrot. Heb ook erg last van mijn buik en rug. Bandenpijn denk ik. Wel goed om te weten dat het over gaat en ga toch maar eens die Dormiplant halen.

    Weet iemand trouwens waar je een buikband kunt kopen?
     
  18. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoi Saskia,

    Nou aan seks moet ik eigenlijk niet denken :(
    Sinds ik zwanger ben doet het gewoon zeer en na de laatste keer dat mijn man en ik seks hadden, kreeg ik blaasontsteking.
    Mijn man durft het nu ook niet meer te doen, omdat hij mij geen pijn wil bezorgen.
    Hopelijk gaat het na de zwangerschap weer beter. Het deed nooit pijn! Grrr :x

    Nee verbouwen tijdens je zwangerschap lijkt mij ook geen pretje. Moet er nog veel gebeuren bij jullie thuis?

    Gisteravond kon ik niet in slaap komen. Ik dacht: "Nee, niet weer die ellende he!." Maar gelukkig.....toch goed geslapen.

    Groeten van Friezin
     
  19. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Kun je een buikband misschien bij de prenatal kopen?
    Ook maar een gok hoor

    Gr van Friezin
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm bij h&m hebben ze ook buikbanden
    al zijn die meer voor show dan voor stevigheid :)
    maar ze zijn wel leuk.

    @friezin: mja ik heb vrijdag eerst hele dag mn schoonmoeder op bezoek gehad om te helpen schoonmaken in het oude huis.
    daarna savonds bezoek dat bleef eten en op de gamecube kwam spelen.
    dat blijkt ook een goed recept voor snachts goed slapen

    gewoon nu 2 nachten echt diep geslapen
    wel met rare dromen en dus af ent oe wakker... maar in ieder geval slaap! :)

    zie trouwens dat je er al bijna bent.... dan word er ook niet zo veel geslapen :)
    maarja.. dan weet je tenminste waarom he :)

    (overigens was ik zaterdag hele dag halfdood.. maar detail)
     

Deel Deze Pagina