Wie heeft een miskraam van een tweeling gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MH1113, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik heb een gezonde zoon van bijna 2.

Totaal onverwachts kwamen we er op 13 april achter weer zwanger te zijn. Nooit meer aan de pil gegaan na me zoon zijn geboorte, ( 2 jaar geleden ).

15 april het eerste bloed verloren.. dinsdags een echo bij de vk en moesten ons voorbereiden op een miskraam.
    Zaterdag 21 april het vruchtje verloren en opeens was de pijn ook weg..

2 dagen later een echo bij de dokter gehad om te kijken of de baarmoeder schoon was, dit was volgens haar zo en herstelde het al mooi.

Die week later ( 2 mei ) had ik nog een afspraak bij de vk staan , ben daar heen geweest en kreeg nog een echo en opeens zagen we een vruchtje.

Doorgestuurd naar de gyn en daar heb ik vrijdag een inwendige echo gezien, hij zei , we doen nu niks, want ik was 5 weken zwanger en alles zag er goed uit, we wachten eerst 2 weken af of dan het hartje al klopt en het gegroeid is.

Moest ook bloedprikken en vanmorgen weer. Hij zou vanmiddag bellen voor de uitslag.

Helaas niet goed, hij zegt dat het hcg niet goed is ofzo, ( begreep er niet veel van ) en het was een miskraam.

Maar nu kan ik het niet uit me hoofd krijgen, ik heb ergens nog hoop dat het wel goed is aangezien ik zaterdag een test deed en gisteren ook, en die van gisteren was nog weer duidelijker dan die van zaterdag, dus dan moet het hcg wel gestegen zijn.

Nu moet ik 3 weken gaan zitten wachten of het uit zichzelf eruit komt, en dan pas weer heen voor controle.
    Ik kan het gewoon nog niet verwerken, aangezien er bij de dokter toen ook gezegt werd dat me baarmoeder schoon was terwijl er toch echt een vruchtje zat!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Kun je dan niet erna meteen zwanger zijn geraakt?
    Want als je 13april erachter bent gekomen zwanger te zijn dan ben je daar sowieso al +-4wk geweest.
    als je dan op 2mei de echo hebt gehad dan zou je dus toen 6 a 7 wk geweest moeten zijn en geen 5wk!

Ik begrijp dat je onzeker bent, een beetje appart verhaal.
    ik ben benieuwd hoe het nu gaat aflopen, ik hoop voor jou met een goed eind!
    sterkte!

3. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik zou wat het HCG betreft eerder vertrouwen op de bloedtest dan op een zwangerschapstest... je urine kan namelijk heel goed geconcentreerder zijn geweest.

Verder is het natuurlijk verschrikkelijk. Heel veel sterkte toegewenst. Word nou nog die 2 weken afgewacht of niet?

4. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Nee want dan hadden we seks moeten hebben , en ik heb 2 weken gebloed en dus ook niks gedaan..
    Vanwege die pijn moest ik daar niet aan denken..

5. Maia

Maia Niet meer actief

sterkte, ik hoop voor je dat het wel goed gaat.

ik heb vorig jaar een miskraam gehad van een tweeling. In eerste instantie gaan bloeden, ben ook het vruchtje verloren, maar bleef me zwanger voelen. een kleine maand later zou ik de controle echo hebben en toen bleek er dus nog een vruchtje te zitten. daarvan ben ik gecuretteerd omdat die niet uit zichzelf kwam.

6. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    ik heb ook een MK van een 2-ling gehad alleen had ik er 1 verloren en was de ander wel blijven zitten, na de MK was ik steeds nog zo beroerd en misselijk dat ik dacht ik kan nog wel zwager zijn, een week later mocht ik een echo en toen bleek er dus nog een vruchtje te zitten, dat is nu mijn jongste dochtertje van 2,5 jaar.
    ik vind het wel vreemd dat je 3 weken moet wachten, dat hou je toch ook niet vol, ik zou proberen of je niet wat eerder mag.

7. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Ha meid,
    Damn wat erg zeg...
    Ik heb in januari ook een MK gehad van 2 vruchtjes.
    Het 1e is uit zichzelf los gekomen, 1 dag later controle echo en toen bleek er ook nog 1 te zitten. Aangezien ik pas 6 weken was, konden ze er niets over zeggen en moest ik 1 week later terugkomen. Toen bleek er ook geen hartactie te zijn en het vruchtje kwam ook niet los. Hiervan ben ik ook gecurreteerd.

Ik vond 1,5 week al lang, 3 weken is niet normaal!

Veel sterkte de komende tijd!

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Jeetje meid wat een onzekerheid ben jij doorheen gegaan. Ik kan me voorstellen dat je na al die tegenstrijdige berichten (met name die van de huisarts) je nu niet meer weet wat je moet geloven.

Ik wens je heel veel sterkte, 3 weken wachten om te kijken of het vanzelf afkomt lijkt me ook wel heel erg lang. Succes met alles en veel sterkte de komende tijd.

9. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Wat erg mh. En wat een onzekerheid.

Ik heb afgelopen dec. Ook een mk gehad van tweeling. Eerst in nov. De 1e verloren en toen dacht ik dat ik klaar was en niet meer zwanger was en toen bij echo zagen ze ineens een kloppend vruchtje. En 2 vruchtzakken waar de ene vol bloed zat en de ander dus een kloppend hartje. 8,5 week ofzo. Maar uiteindelijk heeft die t ook niet gered en kreeg ik vlak daarna weer een miskraam waarna ik gecuretteerd ben.

Al met al heeft t wel indruk gemaakt. Ik wens je heel veel sterkte meid.

Deel Deze Pagina