Onze meid is 6,5 week oud en al vanaf de kraamweek spuugde ze flink. Ook is ze een erg gulzige drinker. We zijn daarom toen begonnen met het bedje aan het hoofdeind omhoog te zetten en dentalspeentjes te gebruiken waardoor ze minder snel drinkt. Als snel werkte dat niet meer en zijn we begonnen met nutriton toevoegen aan de voeding. Hierdoor is het spugen vrijwel afgenomen. Ook houden we haar na de voeding nog minimaal een halfuur rechtop en laten we haar goed boeren, ook tussendoor. Sinds 2 weken nemen klachten toe als continu huilen/krijsen. Overdag niet slapen. Veel slikken en kokhalzen na de voeding. Veel op handjes sabbelen wat veel speeksel veroorzaakt en hier een soort belletjes van blazen. Ze wil niet op de rug liggen. Is veel aan het overstrekken en hoofd achterover gooien. Vaak de hik na voeding maar ook na een paar uur nog. Heel soms slaapt ze wel even op haar buik maar wordt al snel weer wakker waarop ze weer erg overstuur begint te huilen en moeilijk te troosten is. Ze heeft ook een overmatige zuigbehoefte. Na de fles blijven huilen. Dan zuigen als een malle op speen, vingers, of wat maar lukt (kleding) Ik denk zelf aan reflux en dat ze hier echt flink last van heeft. Mogelijk ook beter om andere voeding te gebruiken? Vanmiddag hebben we een vervroegde afspraak gekregen bij de kinderarts, mede omdat ik het zelf ook niet meer weet en inmiddels overstuur raak van mijn verdrietige dochter die volgens mij echt ergens last van heeft. Mensen die hier ervaring mee hebben? Zijn artsen snel met het voorschrijven van medicatie? Ik zie het nl niet zitten om het maar weer een poosje aan te gaan kijken. En medicatie i.c.m. Andere voeding? Ze krijgt nu standaard voeding. Bij ons beide in de familie komen eigenlijk geen allergieën o.i.d. Voor. Ze slaapt overdag niet meer terwijl ze bekaf is. Snachts valt ze uiteindelijk rechtop in slaap bij ons waarop we haar op haar buik leggen zodat ze nog wat slaapt. Maar ook dit werkt steeds minder.