jij of je man laten steriliseren of wat anders gebruiken? n.a.v hoeveel kinderen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Troelala21, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar als jij zegt: Schat, het duurt nu al zo lang, ik ga een afspraak voor je plannen, OK? Dan heeft hij altijd nog de kans om daarop te reageren van toch maar niet... Weet je weer even waar hij staat ;)

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ja dat is ook weer zo. Hmm vanavond toch maar eens even over hebben met hem!

3. Alita

Alita Niet meer actief

ja precies ik vindt het ook erg definitief...

4. Troelala21

Daarom wil ik ook dat me man er 100procent zeker van is ook omdat hij nog maar 27 is....

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.174
    113
    Om die reden doen wij het niet. Wij willen graag nog 1 kindje samen, maar gaan daarna gewoon aan de ac. We zijn allebei nog maar 27, er kan nog zoveel gebeuren en wie weet hoe je er dan in staat. Daarom is dit bij ons geen optie. Misschien na ons 40e ofzo wel.

6. raspberry

Volgens mij speelt leeftijd hierin een minder belangrijke rol dan de vraag hoeveel kids je al hebt, hoe oud die zijn en hoe je relatie is...

7. Troelala21

ik wil me geen zorgen meer maken om een zwangerschap. De eerste kwam door de pil, en de andere 2 waren er ook zomaar. Hormonen troep kan ik gewoon niet hebben in me lichaam en condoom kan ik niet over, en ziet me man ook niet zitten dus ja dan is de keus of laten helpen of erop gokken dat we niet meer zwanger raken.....dat laatste zie ik niet zitten....maar goed we moeten maar zien hoe en wat. Hij zal uiteindelijk de knoop moeten doorhakken...

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb vorige week de Essure behandeling gedaan. Mijn man heeft altijd gezegd dat hij zich zou laten helpen, maar de huisarts kwam met deze methode voor de vrouw af. Dit werd helemaal vergoed door de verzekeraar en voor de man niet...Dus dan was de keus voor ons makkelijk.

Ik heb wel heel veel getwijfeld hoor, het is echt onomkeerbeer...maar goed. Ik ben 35, heb een zoontje uit vorig huwelijk via icsi, samen met mijn man een overleden meisje op 38 wk zwangerschap en nu een tien maanden oud zoontje samen. Voor mijn lichaam is er al drie keer een keizersnede geweest... En daarbij komt ook nog dat mijn man twee kindjes uit een vorig huwelijk heeft. Dus al met al... financieel niet meer haalbaar. Tel daarbij op dat ik doordeweek de kindjes zelf moet verzorgen (ivm chauffeurswerk van manlief)..Nee, het is goed zo!!!

En ik kon ook niet tegen de pil en het spiraaltje...

9. Troelala21

Wat erg van je meisje. lijkt me het ergste wat er is om je kindje te moeten verliezen! Over steriliseren ik durf het niet. Ik ben nog maar 25 jaar, ik ben best bang dat ik spijt krijg ondanks dat ik 3 prachtige kinderen heb en niet meer wil. Toch durf ik het niet aan, en me man weet het nog niet dus die laat zich ook nog niet helpen. Ik zal hem niet dwingen iniedergeval want hij moet zelf er 100procent achter staan.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb ook essure laten doen, ben er heel blij mee. Essure is een nog simpelere ingreep voor de vrouw dan sterilisatie bij de man is. Herstel is ook korter. Overigens is dat niet de reden dat ik het heb laten doen :) Ik wil gewoon zelf geen kinderen meer.

Overigens is essure wel onomkeerbaar (en het is natuurlijk ook bedoeld als een definitieve maatregel) maar je kunt na essure nog wel kinderen krijgen via IVF of ICSI. Mocht er iets drastisch gebeuren waardoor je toch je mening herziet.

11. raspberry

Wat houdt die essure-behandeling dan in? Want feit dat dat wel vergoed wordt, zou voor mij ook wel reden kunnen zijn om dan nog 1 laatste keer aan mezelf te laten sleutelen...

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn vriend laat zich steriliseren waneer ons 3e kindje geboren is , nja niet gelijk hoor ;)
    dus in die tussentijd slik ik voorlopig nog wel n pil die icm borstvoeding kan .
    MIjn vriend weet zeker dat hij geen kinderen meer wil , niet met mij en niet bij een ander ( als het ooit zover komt ) hij is bijna 33 en vind het wel prima .

Ik ben straks 3 (eigenlijk 4x) keer zwanger geweest , kindjes gebaart en vind dat hij er ook wel iets aan mag doen ipv alles op mij af te schuiven , en gelukkig vind hij het ook wel een prima oplssing .
    zonder pil is mijn cyclus rommelig dus misschien neem ik toch nog een lichte pil , weet het niet

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/anticonceptie/300476-essure.html staat eea over essure. Het is een poliklinische behandeling waarbij ze middels een scope via de baarmoedermond veertjes plaatsen in het beginstukje van de eileiders (dus daar waar ze de baarmoeder in komen). Je lichaam reageert daar op door het dicht te laten groeien... et voila: je kunt niet meer zwanger worden. Bij mij is het ook vergoed, maar weet eigenlijk niet meer of dat uit de basis verzekering of de aanvullende verzekering was.

Ik vond het in elk geval een behandeling die heel erg mee viel. Was zo gepiept en had slechts een paar uurtjes wat kramp. Daarna was het klaar. Geen bloed, geen naalden, geen gesnij :) Je hebt alleen wel een periode van 3 maanden waarin je nog aanvullende bescherming moet gebruiken, daarna krijg je een echo en is het veilig.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn man wil zich uiteindelijk wel laten sterliseren, maar wil en durft nu nog niet......
    Bovendien blijft het een beetje moeilijk, omdat hij zich wil laten steriliseren, zodat ik de pil niet meer hoef te slikken.
    Helaas ben ik zonder pil een dikke week ongesteld, waarvan een dag of 2 heel ernstig met veel bloedverlies en pijn......dus wat doe ik dan? Ik heb helemaal geen zin om elke maand ongesteld te zijn, terwijl ik dat nu maar 4x per jaar laat komen!
    Weet iemand daar een 'oplossing' voor?

Deel Deze Pagina