Jij ook een lange cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fem, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Ik zie weleens dames voorbij komen op het forum die een lange cyclus hebben. Omdat ik graag zou willen weten hoe jullie ermee om zijn gegaan (ha bezoek, naar de gyn? etc) open ik dit topic.

Ondertussen zit ik op dag 49 nadat ik gestopt ben met de pil, ik weet het; het heeft ongetwijfeld te maken met ontpillen etc (en in vergelijking is het helemaal niet zolang als dat andere "lange cyclus meiden" hebben). Ik ben gewoon benieuwd wie er allemaal een lange cyclus hebben en hoe jullie daarmee omgaan?

Liefs van Fem

2. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ja ikke! mijn eerste cylcus na het stoppen van de pil dreigde eindeloos te duren dus ben na 4 maanden naar de huisarts gestapt en na 6 maanden zat ik bij de gyn toen heb ik provera gekregen om menstruatie op te wekken en dus was het na 210 dagen einde cyclus. Nu slik ik clomid en als het aanslaat krijg ik dus een eisprong. Ik heb waarschijnlijk PCO dus vandaar dat mijn cyclus niet op gang kwam. Hoop dat het bij jou alleen ontpillen is en dat je cylcus na niet al teveel rondes al "normale" vormen aan gaat nemen! groetjes

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey Denise,

Bedankt voor je snelle antwoord. Wat een gedoe moeten we doorstaan he om zwanger te worden? Nouja, ik ben allang blij dat er middelen bestaan om je eisprong op te wekken. Ik ben gisteren begonnen met teunisbloem olie capsules. Heb jij daar ervaring mee?

Pfft, PCO is ook niet niks, ik weet er niet het fijne vanaf, maar een klein beetje. Ik hoop voor jou dat je huidige cyclus "normaal" is en niet zolang duurt!

4. Francisca

Francisca Lid

20 jan 2007
    72
    0
    6
    Rotterdam
    Ikke ook !

Heeft 5 maanden geduurd na de pil.

Tja en dan begin je eigenlijk pas , he als alles op gang is.

Je staat er niet alleen voor.

Gr

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Dank je wel Francisca, 5 maanden :confused:, en dan zit ik hier een beetje te zeuren over 2 maanden... Ik hou gelijk beschaamd mijn mond dicht... :-# haha

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Verder niemand? :(

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Misschien zullen er meiden zijn die mijn cyclus niet lang vinden maar ik ben in november gestopt met de pil en heb nu 35-37-40 dagen gehad.
    Mn beste vriendin voelt altijd dr eisprong en is op de minuut af 28 dagen, dan is het toch een stuk makkelijker vind ik!

8. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik heb ook een lange cyclus van mijzelf (gemiddeld zo'n 60 dagen). Dit had ik ook voordat ik aan de pil ging en werd daarom vrij snel doorgestuurd naar de gyn (want het kan ook door het ontpillen komen, maar dit is onwaarschijnlijker als je voor pilgebruik hetzelfde had). Het bleek PCO te zijn en met Clomid heb ik nu één normale ronde achter de rug (33 dagen, wat een feest!). Helaas tweede ronde werkt de Clomid niet meer (zie banner). Volgende week moet ik terug naar de gyn om te bekijken wat te doen (verhoging Clomid en/of andere onderzoeken).

Ik hoop voor je dat het gewoon ontpillen is, want PCO is niet leuk. Je kan er wel mee zwanger worden, maar het duurt allemaal zo LAAANNNGG!

Advies: als je enigszins twijfelt of je lange cyclus wel door het ontpillen komt, ga naar de HA en laat je niet al te snel afschepen met: "het zal wel ontpillen zijn". Het zou zonde zijn als je een jaar afwacht en er blijkt achteraf een medische reden te zijn. Succes!

9. Niet meer actief

hoi
    zonder hormonen en pil heb ik ook een hele lange cyclus
    of tewel geen cyclus eigenlijk
    ook geen eisprong
    misschien toch maar eens naar de ha of gyn gaan voor een kuur om de menstruatie op te wekken
    en evt clomid om je eisprong wat regelmatiger te krijgen
    succes meid ;) ;)

10. Niet meer actief

ik ook hoor.
    Ik was een half jaar na de pil stop niet ongie geworden (maar erg veel stress en moeilijke tijd toen ivm familieomtsandigheden dus mss) de ha zei dat dat daardoor kon komen.
    En toen een aantal keren regelmatig 30 dagen en toen weer een cyclus van 60 dagen al zo'n half jaar lang ... pfff lijkt een eeuw!

Dikke kus Swiggy

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Is een van jullie bekent met teunisbloem olie ome een betere cyclus van te krijgen? Ik zou het wel willen proberen maar echt duidelijke info kan ik niet vinden!

12. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heb ook een lange cyclus gehad.. dus je bent niet de enige haha

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben, maar dat had ik ook niet verwacht ;).

Ik hoorde ook iets overprimolut om je menstruatie op te wekken? Ben afgelopen zondag begonnen met teunisbloemolie, misschien helpt het....

Wanneer zijn jullie voor het eerst naar de ha gegaan?

14. schatje1

ik ben niet naar de HA gegaan.. omdat ik zelf af wilde wachten:) en na 53 dagen kwam het eindelijk :)

15. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik hoop maar dat het komt, hahahahaha. Ik ga in ieder geval temperaturen, met name om mijn ei op te sporen zodat ik weet wanneer ik eventueel kan testen!

Maargoed, ik ga ervanuit dat ze snel komen, zit ondertussen op dag 50... jeetje, hahahaha

16. schatje1

jah ik had op een gegeven moment ook zo iets van nou ben niet zwanger kom nu maar haha elke keer naar de wc.. en ik was zeker blij dat ik ongesteld was die dag hoor:) ben benieuwd wat deze maand zal brengen:)

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Herkenbaar :(, iedere keer als ik iets voel daarbeneden denk ik: "Oh, daar zijn ze", maar iedee keer weer teleurstelling.. :(

18. Marloesje

Marloesje Actief lid

2 jan 2007
    361
    0
    0
    Nou, hier ook nog steeds geen :evil: te bekennen. 2 dagen geleden had ik wat pijkkramp en dacht echt dat ik ongesteld zou worden...maar niet dus.
    Ik ga straks even teunisbloemolie kopen. Heb er al veel positieve dingen over gehoord dus we zien wel....

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh meid, bij jou dus ook nog niet :(, we lopen lekker gelijk op he? ;)

Ik ben afgelopen zondag begonnen met teunisbloemolie (vond het verrekte duur, maargoed) en vanmorgen had ik wat rozige afscheiding, sprong gelijk een gat in de lucht. Zou het, zou het...?

20. Marloesje

Marloesje Actief lid

2 jan 2007
    361
    0
    0
    Ja, is dat zo duur? Ach, we moeten er wat voor over hebben hé....
    Wat spannend zeg bij jou! Ik hoop echt dat je ongesteld wordt meid!

Deel Deze Pagina