Als je temperatuur stijgt is je eisprong al geweest... Hier iemand met geen cyclus.... zie mijn onderschrift. De tijd van hopen op een regelmatige cyclus heb ik inmiddels al wel gehad, daar maak ik me niet meer druk om. Wel een beetje of het zwanger worden gaat lukken. Maar daar heb ik wel vertrouwen in. groetjes, Snoopy
hallo allemaal, ik ben bang dat ik nu ook een lange cyclus te gemoed ga . mijn andere cyslussen zaten tussen de 32 en de 42 dagen. ik zit nu op dag 28 en ben nog steeds bezig met ovulatie testen (al vanaf dag 16) kost klauwen vol met geld bijna. en zoals het er nu naar uitziet komt er nog geen ei aan
ik hoop gewoon steeds dat het "vanzelf" wel goed komt met mijn cyclus. :-s Weet alleen niet hoelang ik daarop ga wachten... Wanneer komt nou het moment dat je besluit naar de huisarts te gaan? Het is idd zonde als je al die maanden of een heel jaar verspilt aan proberen... Moeilijk moeilijk moeilijk..... eerst maar even die ovulatietesten proberen en een mooi pakketje met temp schema's verzamelen. Als het dan nog niet gelukt is toch maar naar de ha. (Toch?)
Oh sorry , ik ben niet zo thuis in de temperatuur-hoek, wist niet dat je temp ging stijgen na je ei... sorry.... Ik zou naar de ha gaan als je dat zelf wilt hoor Prima, als jij nu al wilt gaan zou ik gewoon gaan, en als je nog, bijvoorbeeld, een halfjaartje wilt wachten moet je dat natuurlijk doen! . Maar ovu testen lijken mij ook wel een dure bedoening worden.... @Snoopy: Wat lijkt jouw situatie mij moeilijk zeg.... , repect voor je positieve instelling...
Ik zou zelf ook gaan tempen ipv ovutesten, ik werd er helemaal knettergek van. Heb ze deze cyclus gebruikt, maar niets voor mij hoor. Zeker als ze allemaal negatief zijn. Ik zie het vanzelf wel aan mijn temp als mijn ei geweest is. Niet dat die komt, maar goed. Na vorige cyclus, met ei (waarschijnlijk uitwerking van hormonen), had ik weer wat hoop. Fem, je leert leven met wat je hebt zeg maar. Voor mij is dit nu normaal, al is het niet leuk natuurlijk. Liever had ik ook een enigzins gewone cyclus gehad, maar het is niet anders. Ik ben nu even voor een paar maanden de medische molen uit en het hele traject heeft wel veel impact gehad en ben nu weer een beetje bijgekomen ervan. Om er weer tegenaan te kunnen gaan! Zonder positieve instelling redt je het volgens mij niet in de medische molen. En je kan wel gaan zitten 'mokken', maar daar kom je echt niet verder mee. Relaxed blijven, voor zover mogelijk, is het beste. Prima, ik zou wel naar de huisarts gaan, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Een gynaecoloog kan wat onderzoeken doen, een cyclus volgend bijvoorbeeld. En dan kan je altijd nog kijken wat je wil, de medische molen verder in of nog even wachten. Ik ben er nu dus ook een paar maanden uit en ga er binnenkort weer in. Liefs, Snoopy
@Snoopy; ja, ik snap wel wat je bedoeld, je kunt jezelf wel heel erg druk gaan maken, maar puntje bij paaltje schiet je er niks mee op. Dus hoe je het ook wend of keert; op een gegeven moment moet je het wel accepteren, alhoewel ik me het ook wel kan voorstellen dat je het af en toe helemaal gehad hebt en het niet meer ziet zitten. Gelukkig zijn er forums als deze waaruit blijkt dat je danniet de enige bent, niet dat het wachten dan minder wordt, maar het is dan wel prettig om met lotgenoten te kunnen "praten" en het van je af te schrijven.... denk ik. Sterkte meid.
Hier nog een met een lange cyclus ... M'n eerste was ook meteen de kortste, namelijk 39 dagen. Daarna volgden 49,45 en 53 dagen en nu zit ik ondertussen al (op 2 dagen na) op 13 weken. Ben gisteren voor 't eerste bij de gyn geweest. Moet nu nog 2 weken afwachen op m'n 'natuurlijke' menstruatie, en als die niet komt, moet ik over 2 weken beginnen met primolut. Die heb ik al mee naar huis gekregen, dus kan er dan meteen mee beginnen. Dan hoop ik dus ongi te worden en moet ik de 3e dag van m'n cyclus bloed laten prikken en een week later weer terug naar de gyn voor de uitslag en een echo. Damn meiden, dit verwacht je allemaal echt niet als je stopt met de pil he?! Je hoopt gewoon dat het ook voor jou is weggelegd op een normale manier, en als dat dan niet zo blijkt te zijn is dat zo frustrerend! Ben er vaak heel verdrietig over, maar sinds gisteren zie ik het zonnetje ook wel weer schijnen hoor ... Voor ons allemaal komt ook echt wel die tijd, dat ook wij een prachtig wondertje op deze wereld mogen zetten!
ik ga voor paashaas spelen de komende 24 tot 36 uur! heb net een test gedaan van clearblue (digitaal) en er kwam een hele mooie smily. nu kan ik dus rekenen dat mijn cyclus deze keer rond de 45 dagen zit!
misschien kan de paashaas als hij aan het werk is ook een paar (chocolade)eieren rondstrooien voor ons....
Hallo allemaal, Ik ben er ook één met een lange cyclus. Het is vooral zo rot omdat je gewoon niet weet wanneer je overtijd bent. Daarom heb ik nu de 4 weken regel bij mezelf ingesteld, ik noteer elke keer dat we seks hebben gehad en elke 4 weken doe ik gewoon een test (tenzij ik natuurlijk ongesteld ben geworden). Komt vanzelf goed hopen maar
Slim van jou! Ik doe nu elke week een test , lekker onzeker wijffie ben ik he? hahahahaha. Ben je al lang bezig Tinkerbel?
Hoi Fem, Ik ben afgelopen september gestopt, dus nog niet zo heel lang. Het is alleen zo vervelend op mijn werk wordt de 1 na de ander zwanger en allemaal al na 4 maanden. Heel frustrerend Daarom ben ik zo blij met dit forum..... zo zie je maar dat je er niet alleen voor staat gelukkig. Groetjes Tinkerbel
ja ik hou t ook elke keer bij, we zijn deze maand eigenlijk begonnen met echt om de 1 0f 2 dagen.....ik lijk wel een nymfo...
hoi dames, bij mij lijkt er eindelijk een einde te komen aan de lange cyclus. Ik denk dat ik afklok op 43 dagen (als ik begin te tellen van de échte ongi). Heb ovutesten liggen, maar wanneer moet ik nu in godsnaam beginnen testen? Ik ga ook beginnen met temperaturen. Ik hoop hier eens te horen van iemand die met een onregelmatige en lange cyclus toch zwanger is geworden! liefs
Wat ben ik blij! Vannacht zijn de eindelijk gekomen! Nooit gedacht dat ik er zo blij van zou worden! Nu vol vertrouwen de nieuwe ronde in! Volgens mij heeft de theunisbloemolie wel geholpen want het potje is net leeg (van 60 capsules 2 per dag)! Nu maar hopen op een beetje normalere cyclus deze keer! Joepie!