Ik begrijk je wel hoor meid. Ik heb de rust zelve....en heb ook een instelling van "het komt wel" Maar ik wil ook zo graag verder ondertussen. Het is nu wel mooi geweest! En je mag hier altijd even spuien hoor....daar is dit forum ook voor! Ik hoop echt dat we snel ongi worden (of nog beter: een positieve test)
Fem, ik snap heel goed dat je baalt. Maar aan de andere kant heeft je vriendin wel gelijk met 'je moet geduld hebben'. De opmerking 'je moet je niet druk maken, dan komt het vanzelf wel' zou ik wel vervelend vinden, want wie zegt dat dat zo is? Het is mij ook wel eens gezegd, maar het vanzelf komen is nog niet gebeurd, terwijl ik me dus echt niet druk maakte. Was ook niet gefocussed op het ongesteld worden en dacht dat het ontpillen was en het wel zou komen uiteindelijk. Wat het bij mij dus niet zo was, maar jij bent nog niet zo lang gestopt met de pil (toch?), dus je moet je lichaam nog even de tijd geven. Een gynaecoloog kan verder ook nog niets voor je doen. Er zijn wel middelen om je menstruatie op te wekken en om een eisprong te krijgen, maar zo simpel ligt het ook niet altijd, het slaat niet bij iedereen aan. En ik kan je zeggen dat dat ook niet alles is.... ik vond dat zwaarder dan het niet ongesteld worden. Ik snap je gevoel van onmacht wel, dat heb ik ook soms. Maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee en er komt heus een tijd dat je zwanger raakt. Het liefst zo snel mogelijk, maar helaas gaat het niet altijd zo snel als je wil. Je zegt dat je relaxed bent, maar ik heb het idee dat je wat minder relaxed bent dan je zelf denkt. Dat bedoel ik niet lullig hoor, maar ik denk toch dat je er erg veel bezig bent, met het ongesteld worden, terwijl het enige wat je kunt doen afwachten is... maar ik snap ook heel goed dat het frustrerend is. Ik wordt ook niet ongesteld, maar heb nu tenminte wel de zekerheid dat ik het in principe ook niet uit mezelf word. Niet dat dat zo fijn is, maar die zekerheid heb ik in ieder geval wel... Veel succes met wachten en hopelijk wordt je snel ongesteld! Liefs, Snoopy
Ik had een korte cyclus (25), maar ik kan me inmiddels bij jullie forum aanmelden, want zit nu op dag 33 en nog niks te zien hier (ook niet meer te voelen). Tests waren negatief, dus ga er ook niet meer vanuit dat ik zwanger zou zijn... Meiden, ik hoop dat jullie ongi snel komt, zodat er weer geklust kan worden in de volgende ronde! liefs,
Hier ook in ronde 1 een lange cyclus. Vandaag eindelijk na 52 dagen ongesteld geworden. Ben voor het eerst blij om ongesteld te zijn, dan zijn we tenminste van die onzekerheid af en kunnen we vol goede moed aan de volgende ronde beginnen. Iedereen succes Groetjes neera
@FEM, begrijp helemaal wat je bedoelt, mijn moeder kan ook zo reageren, die zegt dan van: joh, ik was tussen jou en je zusje ook maar 2x ongesteld! Ik denk dan bij mezelf inmiddels: nou dan had je toen ook geluk en mazzel want voor het zelfde geld was het toen niet gelukt en werd je er ook ongelukkig van. Ik zeg ook heel stoer dat ik er minder mee bezig ben maar elke dag denk je er natuurlijk wel een paar keer aan. Ik merk wel dat ik er tegen mensen minder over begin vanwege die opmerkingen die jij bedoelt. Het lijkt mij ook logisch dat je er aan denkt. Ik denk dat het al fijn is wanneer je morgen naar de verloskundige bent geweest. Dat even iemand anders er iets over gaat zeggen kan al heel fijn zijn ook al heeft die natuurlijk ook niet de oplossing. Ik heb ook tegen mij HA gezegd: dat het niet gelijk lukt met kinderen dat is jammer dat weet je van te voren, maar nu met die lange cyclus heb ik het idee dat het helemaal zo uitzichtsloos is. Nou een beetje lang verhaal, ik ben benieuwd hoe het morgen bij de verloskundige is. Hou je taai meissie.
Hey Fem zzoals je ziet heeft het bij mij ook lang geduurd dud ik snap precies hoe je je voelt. liever de duivels op bezoek als helemaal nix. Ik heb hier het een en ander gelezen over teunisbloemolie en maanstenen, misschien dat het werkt. Ik heb vanaf afgelopen woensdag Femfit-capsules van davitamon(zit teunisbloemolie en) en een maansteen. k ben best wel nuchter wat betreft bijgeloof enzo maar feit is wel dat ik vandaag ongi ben geworden dus heb toch wel een héél klein beetje de geloof dat het geholpen heeft. misschie zou je een bij de topics over teunisbloemolie en maanstenen kunnen kijken voor de reacties en ervaringen van de andere meiden. Héél véél succes kus neera
Hoi, Bij mij duurde het ongeveer een jaar of anderhalf jaar, voordat er enige regelmaat in zat. Het afgelopen half jaar ben ik het heel precies gaan bijhouden en af en toe denk ik: hé, nu wordt mijn cyclus toch steeds ietsjes korter... dan volgt er vaak weer een langere cyclus, dus echt snappen doe ik het nog steeds niet. Mijn laatste twee waren voor mijn doen echt heel kort, dat geeft me wel hoop. Eind 2006 was ik er zo ontzettend veel mee bezig, dat het me uiteindelijk allemaal iets teveel is geworden. Ik ben mezelf de afgelopen anderhalve maand echt even helemaal kwijt geraakt. Ik ben heel erg van mezelf geschrokken en nu het weer iets beter gaat heb ik me ook voorgenomen om het geen obsessie meer te laten worden (want dat was het eigenlijk). Mijn cyclussen van afgelopen tijd: 49-42-35-42-38-40-32-31
Hallo, Even een vraagje, Normaal heb ik een cyclus van ongeveer 60 dagen, deze maand had ik er eentje van 37 dagen. met een hulp van de teunisbloemolie. Nou heb ik 5 dagen lang alleen bruinverlies gehad, dus geen helder bloed, zoals ik normaal altijd heb. Heeft er iemand ervaring mee, vind t raar namelijk.
Hoi meiden, Helaas m'n banner aan moeten passen, nog niet ongi, aaarrrhhh, hij was automatisch op dag 1 gesprongen! Heb 'm nu maar op 70 gezet, ach ja debiel is het toch al. Zijn jullie nog van plan om te gaan testen komende tijd trouwens? @Bielttjuh, ik heb dat nog nooit gehad, heb je getest?
Hoi meiden, Kan me ook mooi bij jullie voegen. Zoals jullie onder mijn banner kunnen lezen heb ik ook een onregelmatige cyclus Vorige ronde zeer verrast omdat ik me echt had ingesteld op weer een ronde over de 50 dagen. Was echt blij om wat eerder ongesteld te zijn nu hoop ik dat mijn cyclus zo kort blijft maar ben bang dat het wel weer een grote teleurstelling gaat worden. Ben er nu al weer zo druk mee bezig Ben al wel bij mijn ha geweest en die heeft mij inwendig onderzocht omdat ik toch wel erg onzeker werd van die lange rondes.. volgens hem is het allemaal wel goed en moet ik terug komen als ik over een half jaar nog niet zwanger ben. Wat ik wel vreemd vind is dat er zo'n verschil zit in de huisartsen, de ene stuurt je naar 1 lange cyclus al door en de ander laat je zo 2 jaar door lopen! Heb wel het idee dat ik zondag mijn ei gevoeld heb als dat zo is zou dat echt super zijn want dan zit ik deze keer nog onder de 40 dagen Het liefst hoop ik natuurlijk dat ik een mooie positieve test krijg maarja daar ga ik nog maar even niet vanuit.
Ik weet hier alles van, alleen is het mijn man die zo reageert. Egr frustrerend. Heb hem nu duidelijk verteld dat ik er niet dagelijks mee bezig ben, maar dat ik het begrijpelijkerwijs niet uit mijn hooft kan bannen. Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn volgende ongi., maar na 78 dagen nog steeds niets. Volgende week naar de dokter, om me door te laten sturen. Na 11 maanden problemen en stress moet dat toch wel kunnen dacht ik zo
Ja, ik heb getest en deze was negatief ( het zou eens anders zijn!). Het is ook niet echt veel, iedere keer een beetje bij t afvegen. snap er werkelijk helemaal niets meer van. En ik maar opscheppen over hoe geweldig de teunisbloemolie wel niet is. Heb al zeven dagen last van bruin verlies.
@Bieltjuh: He, wat vervelend voor je meid, zet dan door zou ik denken, ik leef met je mee hoor... ik had van de week roze bloedverlies (één sliertje) dus ben nog "in de wacht", weet alleen niet waarop hahaha.
Ja inderdaad, als het nou eens doorzette, maar nee hoor, mijn lichaam weigert om zich aan te passen aan mijn kinderwens. Alsof het nog niet erg genoeg is dat ik me iedere maand af kan vragen wanneer ik nou ongi wordt. Alsof een jaar nog niet lang genoeg is. Ach ja...
In april een jaar. Ik ben bij de ha geweest en ook al doorverwezen naar de gyn. Daar zijn we nou bezig met onderzoeken, mijn mannetje heeft nou voor de tweede keer zijn zwemmers in moeten leveren en daar krijgen we vrijdag de uitslag van. ze waren de eerste keer slecht zei de gyn. Opzich wel een vreemde zaak omdat hij in een eerdere relatie wel al twee kinderen gemaakt heeft.
Jeetje Nies, persoonlijk zou ik er heel erg blij mee zijn als ze eindelijk komen... hoop dat de gyn. je een beetje op weg kan helpen meid... succes alvast! [-o<
He Fem, hier ook iemand met een lange cyclus. Heb altijd al een enorm lange cyclus gehad. Ben sinds oktober vorig jaar gestopt met de pil om te kijken wat mijn cyclus zou doen. Het duurde weer heel lang en ook al wist ik dat het van het ontpillen zou kunnen komen toch ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik het daarvoor ook had. Bovendien kreeg ik erg last van acne. Een week na het bezoek aan de huisarts werd ik alsnog ongesteld na 62 dagen, erg vlot voor mijn doen! Ik ben toen door de huisarts doorverwezen naar de gyn. Inwendige echo gehad, kuur Provera gekregen om menstruatie op gang te brengen en toen op de 10e dag bloedonderzoek gehad. Ik dacht zelf dat ik PCOS had en de hisarts ookmaar uit de onderzoeken is niets afwijkends gekomen. Nu wacht ik al weer 52 dagen tot ik weer ongesteld word en dan wil ik nog een paar maandjes aan de pil voor dat we echt gaan 'beginnen'! O ja, als we na de zomer echt gaan 'oefenen' dan mag ik weer terug naar de gyn en gaan we ws. beginnen met Clomid kuur. En dan maar afwachten of het gaat werken! Ik ben blij dat we serieus genomen zijn door de huisarts en gyn ook al zijn we nog niet 'bezig'. Dus ik zou het iedereen aanraden om een afspraak te maken als je echt denkt dat er iets mis is met je cyclus. Isa
Nou Nies, fijn dat je eindelijk weer ongi bent....kun je weer verder. Voor de rest van de meiden hoop ik ook van hartje dat het snel zover zal zijn! Hier ook nog niks te bekennen. Donderdag hebben we een afspraak bij de gynaecoloog voor de uitslag van mijn zoontje z'n onderzoeken. Ga dan maar meteen even vragen hoe dit zit en wat hij ervan vindt.... Heb trouwens gisteren nog zwangerschapstesten gekocht. 1 keer in de 2 weken doe ik er één...je weet maar nooit hé